Олександр Алєксєєв призер ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт із соціальної та економічної інклюзії
Олександр Алєксєєв призер ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт із соціальної та економічної інклюзії
26 April 2024, 9:10
Цьогоріч проведення Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт із соціальної та економічної інклюзії відбулося відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 4 грудня 2023 року № 1472 «Про проведення Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт із соціальної та економічної інклюзії в лютому-квітні 2024 року».
НУБІП України у ІІ турі Конкурсу представляв Алєксєєв Олександр, магістр денної форми навчання спеціальності "231 Соціальна робота" гуманітарно-педагогічного факультету. Олександр успішно представив конкурсну роботу на тему: “ФОРМУВАННЯ ГРОМАДЯНСЬКОЇ ПОЗИЦІЇ УНІВЕРСИТЕТІВ: ІНКЛЮЗИВНИЙ ПІДХІД ДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ” (науковий керівник: професор кафедри соціальної роботи та реабілітації, професор, доктор педагогічних наук, Дар’я Супрун)
Метою Конкурсу була активізація науково-дослідної роботи студентів, стимулювання інтересу до науки та технологій серед молоді, сприяння вирішенню проблем та практичних завдань у галузі соціальної та економічної інклюзії.
Конкурс проводився у два тури: I тур – у лютому – березні 2024 року в закладах вищої освіти; II тур – 24–25 квітня 2024 року.
Олександр Алєксєєв успішно пройшов усі етапи: реєстрації учасників Конкурсу та подання конкурсних матеріалів для їх оцінювання (до 20 березня 2024 року);рецензування робіт членами Галузевої конкурсної комісії (до 31 березня 2024 року); оприлюднення рейтингового списку конкурсантів (до 10 квітня 2024 року); проведення підсумкової конференції (у режимі відеоконференції), підведення результатів Конкурсу, нагородження переможців (24–25 квітня 2024 року).
І маємо чудовий результат – 3 місце!!!
Отож, SUMMARYроботи:
1. В роботі акцентується увага на важливості та необхідності вивчення та втілення прогресивного світового досвіду в сфері інклюзії.
2. Розкрито питання суспільних цінностей світового та національного рівня.
3. Проаналізовано шляхи провадження в українське суспільство новітньої парадигми інклюзивного соціально-освітнього середовища в якості базису соціальної захищеності, соціальної згуртованості та відповідальності громадян Нашої Держави в умовах сучасних інтеграційних викликів засобом формування громадянської позиції та зобов’язання університетів і зміцнення соціальної згуртованості загалу.
4. Означено актуальні питання ролі університетів у суспільстві, стратегії формування та впровадження інклюзивного підходу до прийняття рішень, здійснення профорієнтаційні роботи, сприяння кар’єрного розвитку студентів з інвалідністю, інтернаціоналізації освіти тощо.
5. Зроблено аналітичний огляд тенденцій розвитку закладів вищої освіти як фактору інтеграції до всесвітнього науково-освітнього простору.
6. Висвітлено стан становлення інклюзивного, інноваційного, соціально згуртованого суспільства та охарактеризовано концепції реформування, базиси перспективного бачення розвитку української вищої освіти.
7. Визначено ключові параметри конкурентоспроможності фахівця в суспільстві.
8. Окреслено перспективи формування громадянської позиції університетів завдяки інклюзивному підходу до прийнятті рішень задля професійної підготовки фахівців в умовах згуртованого суспільства.
Дійсно, Університет не може бути осторонь від людей з особливими освітніми та фізичними потребами, тому маємо працювати над покращення рівня інклюзії в суспільстві. Інклюзивний підхід прийняття рішень забезпечує захист прав людей з інвалідністю, мігрантів, меншин, дітей тощо. Саме даний підхід сприяє стабільності та розвитку довіри між різноманітними групами суспільства. Аналіз такого підходу прийняття рішень в різних сферах діяльності, впливу на соціальну справедливість та інноваційний потенціал і висвітлює досягнуту мету даної роботи. Отже, до подальших наукових звершень!!!
професор кафедри соціальної роботи та реабілітації,
Ірина ДЕМЧЕНКО