Невпинно вдосконалюємось у взаємодії!
22 лютого відбулось чергове засідання Вченої ради гуманітарно-педагогічного факультету. Згідно з порядком денним була представлена наукова доповідь професора кафедри управління та освітніх технологій Наталії Гречаник за темою: «Емоційно-етичне лідерство керівника сучасного закладу освіти».
Тема доповіді визріла з нашого сьогодення та усвідомлення того, що кожен день драматичних реалій підкреслює значущість управлінського мистецтва кожного керівника сучасного закладу освіти й вимагає ефективної актуалізації нових менеджерських інструментів.
Представлення результатів наукових розвідок в такому контексті покликано також потребою розроблення проєкту ОПП і ОНП «Управління навчальним закладом» на 2024 рік, зокрема в частині підсилення змісту програми щодо формування в здобувачів наскрізних м’яких соціальних навичок, які є нині пріоритетним і дієвим інструментом збереження людського ресурсу в закладах освіти.
На підставі аналізу професійних Державних стандартів на керівників (директорів) ЗЗСО, ЗДО, освітніх Державних стандартів з підготовки магістрів, докторів філософії за спеціальністю 073 «Менеджмент» та власного викладацького та управлінського досвіду було запропоновано авторське потрактовування поняття «емоційно-етичне лідерство керівника сучасного ЗО» як «комплекс здатностей усвідомлювати та поціновувати взаємозалежність суб’єктів і систем у соціумі і професійному середовищі, конструктивно і безпечно взаємодіяти з колегами, здобувачами а також ефективно та переконливо залучати зацікавлених осіб до освітнього процесу на засадах громадянськості, партнерства, людиноцентризму, гуманістичних тенденцій і демократизації трудових відносин, морально-етичних норм, правил і принципів із оптимально-доцільним застосуванням емоційного інтелекту».
Увагу присутніх було закцентовано на оновленому прочитанні переліку, сутності та змісту функцій керівника ЗО, що здатні забезпечити емоційно-етичні лідерські якості, окрім загальновизнаних запропоновано такі: забезпечення «онбордингу», дорадництво, консалтинг, котрі зорієнтовані на збереження та розвиток людського ресурсу, як найвразливішого потенціалу освітньої установи в надскладних реаліях війни. Загалом вищезазначене сконцентровано на забезпеченні «служінні справі» керівниками сучасних ЗО в самому широкому сенсі, що своєю чергою трансформується в місію Провідництва.
Обговорення теми доповіді відбулось в дружній і відкритій інтеракції. Такий підхід до вдосконалення контенту обов’язкових дисциплін, що забезпечують формування, задекларованих в профільних стандартах, ЗК, СК і ПРН дозволяє поєднати навчання і дослідження всіма учасниками освітнього процесу під час реалізації освітніх програм.
У процесі обговорення ключових позицій доповіді члени вченої ради факультету (декан факультету, доцент Інна Савицька, професор Світлана Яшник, професор Ірина Сопівник, професор Руслан Сопівник) висловились щодо змістового конструкту, ефективності в протистоянні «антиетичному соціуму», шляхів застосування емоційно-етичного лідерства в непередбачуваних умовах воєнного стану тощо.
Суголосною позицією всіх присутніх була думка щодо значущості формування означеної якості в здобувачів спеціальності 073 Менеджмент за ОПП і ОНП «Управління навчальним закладом» через наскрізні зв’язки нормативних і вибіркових компонентів, особливо в площині її апробації при виконанні магістрами завдань всіх практик, передбачених навчальними планами.
Лідерство - виняткова здатність виявити особисту стійкість і повести за собою! Реалії вимагають щоб кожен на своїх позиціях став лідером! Таке можливо втілити тільки за великої любові до своєї Батьківщини, відданості своїй справі, професії!
Отже, попри надскладні реалії ми рухаємось вперед в активній взаємодії, бо в єдності справжня сила!
Дякуємо всім причетним за підтримку і розуміння! Далі буде!
Сергій Кубіцький,
завідувач кафедри управління та освітніх технологій, професор
Наталія Гречаник,
гарант ОНП «Управління навчальним закладом», професор кафедри