Відкрите заняття: знайомимося із авторською методикою проведення «Фотолекції»
Відкрите заняття: знайомимося із авторською методикою проведення «Фотолекції»
February 13, 2024
Відповідно до графіку проведення відкритих лекцій у весняному семестрі 2023-2024 навчального року відбулося відкрите заняття доктора педагогічних наук, доцента Сопівник Ірини Віталіївни.
Лекція проводилася із освітнього компонента, який уперше введено до навчального плану підготовки фахівців із соціальної роботи за рекомендаціями стейкхолдерів та на запит здобувачів вищої освіти – «Соціально-психологічна робота із військовослужбовцями і членами їх сімей». Актуальність даного курсу важко переоцінити, оскільки наша країна зазнає військової агресії з боку сусідньої держави із 2014 року. Сьогодні в Україні більше мільйона військовослужбовців, у яких є свої сім’ї та родини, усі вони потребують соціально-психологічного супроводу та підтримки. Важливо готувати фахівців, які б працювали із цією категорією населення, а також усе суспільство до прийняття і підтримки наших захисників.
Перше заняття Ірина Віталіївна провела у форматі «Фотолекції» – це авторська методика, яка передбачає наскрізне використання фотографій на різних етапах лекції. Розпочинається заняття, як правило, із перегляду на екрані усіх пропонованих викладачем впродовж заняття світлин. Студентам пропонується записати, що для нього символізує кожне фото. Їх може бути від кількох до трьох десятків. Наступний етап передбачає розгляд питань лекції із обговоренням світлин, які відповідають змісту лекційного матеріалу. На завершальному етапі подаються зображення, які є узагальнюючими, формують цілісне бачення проблеми, яка розглядалася на занятті. Важливо, що асоціації, які викликають одні і ті ж світлини у здобувачів, як правило різні, тому немає правильних чи не правильних відповідей, це відбиток індивідуального досвіду кожного окремого студента. Основними перевагами застосування даної методики є: 1) концентрація уваги здобувачів, оскільки перед ними ставиться завдання інтерпретувати кожну світлину; 2) візуалізація навчального матеріалу; 3) формування інтересу до навчального матеріалу; 4) активність кожного здобувача під час заняття, оскільки усі включені у процес навчання; 5)запам’ятовування матеріалу через асоціативні зв’язки.
Практика застосування фотолекцій впроваджується науково-педагогічними працівниками кафедри соціальної роботи та реабілітації і користується популярністю серед здобувачів. Тому маємо ще одну власну інноваційну методичну розробку, яка позитивно зарекомендувала себе на практиці. Рекомендуємо!
Асистент кафедри соціальної роботи та реабілітації
Вікторія Будегай