Потенціал ШІ у вищій освіті

April 24, 2023

З розвитком штучного інтелекту (ШІ) дуже важливо розуміти його потенційний вплив на вищу освіту. ШІ може автоматизувати повторювані завдання, приймати рішення на основі аналізу даних і вдосконалюватися з плином часу. Проте штучний інтелект не замінює людські навички, такі як емоційний інтелект, здатність до адаптації та вирішення неоднозначних ситуацій.

Надважливо використовувати штучний інтелект у вищій освіті для покращення результатів навчання та покращення загального досвіду навчання для студентів. ШІ може допомогти у персоналізованому навчанні, оцінюванні та зворотному зв’язку, надаючи розуміння поведінки та залучення студентів.

Не менше важливо враховувати етичні наслідки використання ШІ у вищій освіті, такі як конфіденційність даних, упередженість і прозорість. ШІ може розкрити потенціал вищої освіти, але для цього потрібен глибоко продуманий підхід до реалізації та врахування його обмежень.

Використання ШІ у вищій освіті

Штучний інтелект отримує дедалі важливішу роль у вищій освіті. Він забезпечує персоналізований досвід навчання, автоматизує оцінювання та створює віртуальні навчальні середовища. Штучний інтелект також може допомогти вчителям отримати уявлення про поведінку та успішність учнів, дозволяючи їм адаптувати навчання та забезпечити підтримку для кожного учня.

Одна з найважливіших переваг штучного інтелекту в освіті – це його здатність забезпечувати персоналізований досвід навчання. Такі технології штучного інтелекту, як обробка природної мови, глибоке та машинне навчання, дозволяють учням отримувати доступ до навчальних матеріалів швидше та ефективніше, ніж будь-коли раніше.

ШІ також може створювати персоналізовані шляхи навчання та надавати індивідуальний зворотний зв’язок, дозволяючи студентам навчатися у своєму власному темпі та стилі. Це може революціонізувати наше ставлення до викладання та навчання, оскільки викладачі можуть налаштувати навчання відповідно до індивідуальних потреб кожного учня.

Ще однією перевагою ШІ в освіті є його здатність автоматизувати оцінювання. Алгоритми штучного інтелекту можуть забезпечувати більш точний і своєчасний зворотний зв’язок, ніж люди, що проводять оцінювання, надаючи викладачам можливість зосередитися на забезпеченні більш персоналізованого досвіду навчання.

ШІ також може створювати віртуальні навчальні середовища, які є більш привабливими та захопливими, ніж традиційні класи. Ці середовища можуть підвищити залученння та мотивацію студентів і забезпечувати спільне навчання.

ШІ використовується в інформаційних системах для студентів з метою забезпечення детального аналізу ризику низької успішності. Моделюючи відхід і прогнозуючи, які студенти знаходяться у групі ризику на основі оцінок, відвідуваності, поведінки та інших факторів, ШІ може повідомити викладачам, коли втрутитися стосовно кожного студента, щоб покращити успішність.

Загалом штучний інтелект має потенціал кардинально змінити спосіб надання й отримання освіти, надаючи учням безпрецедентний доступ до навчальних матеріалів, персоналізованих інструкцій і зворотного зв’язку, а також більш привабливе й захопливе середовище навчання. 

Викладання в епоху штучного інтелекту вимагає креативності

Поява інструментів для створення тексту на основі штучного інтелекту, таких як ChatGPT, безсумнівно, струсонула традиційний академічний ландшафт. Проте важливо пам’ятати, що ці інструменти не призначені для заміни людського інтелекту. Навпаки, вони покликані розширити наші можливості та полегшити наше життя.

Існує занепокоєння щодо академічної доброчесності та можливого зловживання такими інструментами. Однак важливо визнати позитивні аспекти створеного ШІ контенту, такі як швидке спільне генерування знань, рівні можливості для навчання та потенціал для зменшення академічної нерівності.

Зрештою, освітяни та навчальні заклади мають прийняти цю технологію та знайти способи інтегрувати її у свої методи навчання, одночасно зберігаючи академічні стандарти та забезпечуючи академічну доброчесність. За умови ретельного контролю та належного управління інструменти для створення тексту на основі штучного інтелекту, такі як ChatGPT, можуть бути потужними як для студентів, так і для викладачів.

Загалом, використання штучного інтелекту в освіті створює як виклики, так і можливості, і освітянам належить орієнтуватися у цьому новому ландшафті раціонально та відповідально. Таким чином, ми можемо гарантувати, що ці інструменти штучного інтелекту використовуватимуться для полегшення навчання та отримання стипендій, а не досягнення протилежного ефекту.

Олександр Содель
старший викладач кафедри англійської філології

 

Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook