Участь професора кафедри соціальної роботи та реабілітації Осадченко Інни Іванівни у міжнародному освітньо-психологічному проєкті «Bezpłatna Szkoła Online dla dzieci z Ukrainy»

September 29, 2022
Професорка кафедри соціальної роботи та реабілітації Осадченко Інна Іванівна нині бере активну участь у міжнародному освітньо-психологічному проєкті «Bezpłatna Szkoła Online dla dzieci z Ukrainy» («Безкоштовна Школа Онлайн для дітей з України») і як психопедагог – класовод третього класу, і як практичний психолог: заняття із психологічної підтримки учнів та їхніх батьків під час і після війни. Школа, яка функціонує тільки у вечірній час, створена польським товариством KLANZA та Фундацією Edu SEN у співпраці із ГО «Міжнародна асоціація сучасної освіти, науки та культури», яку очолює Інна Іванівна. Кожного вечора школярі з України, яких війна змусила покинути свої домівки, приєднуються до таких уроків, щоб не забути рідну мову, навчатися за українськими програмами. Адже, перебуваючи за кордоном тривалий час, вони вже стали відвідувати місцеві школи: польські, німецькі, чеські, угорські та ін.
 
Інна Іванівна у команді вчителів, психологів проводить унікальні уроки та заняття психологічної підтримки батьків і дітей (групові, індивідуальні). Чим унікальні ці уроки та заняття? У одному класі на онлайн-уроці буває й більше 50 дітей, які у різний час виїхали за кордон із Бучі, Харкова, Маріуполя, Чорнобаївки, Ізюму, Миколаєва, Ірпеня, інших страждальних міст та сіл України. Вони пережили найстрашніше… Для таких дітей не можна провести звичайний урок, адже навіть рядки шанованого вірша Тараса Шевченка «Світає, край неба палає» можуть стати тригером й активізувати у дитячій пам’яті гіркі події… Їм не можна ставити болюче питання: «Ти хочеш повернутися на Батьківщину?» чи щось на кшталт цього, адже переважно їм ще немає куди повертатися… Тому і сімейна психологічна підтримка тут особлива. Інна Іванівна проводила аналогічні уроки, вебінари, заняття ще з перших днів війни у волонтерському проєкті «Урок для дітей України», організованому та реалізованому нею спільно із найкращими вчителями, ініційованому психопедагогічною соратницею, сертифікованою учителькою з Луцька Словік Оксаною Миколаївною. Вже тоді ними, у співпраці із львівською педагогогинею-науковчинею Барною Марією Михайлівною було створено кілька випусків «Психопедагогічних рекомендацій для роботи з дітьми 6-11 років під час і після війни», у яких Інна Іванівна обґрунтувала концепцію нинішнього оновлення соціального та освітньо-психологічного простору розвитку особистості в Україні, базовану на трьох наріжних концептах: «самореалізація → саморегуляція → згуртованість».
 
Нині студенти спеціальності «Соціальна робота» на заняттях, котрі проводить Інна Іванівна, використовуючи означений вище досвід, мають змогу проаналізувати реальні психопедагогічні ситуації, що виникають у спілкуванні, навчанні, вихованні та розвиткові учнів, у комунікації з їхніми батьками, професійній діяльності вчителів, психологів, соціальних працівників під час війни. Такий аналіз психопедагогічних ситуацій суттєво підвищує рівень професійної компетентності наших майбутніх спеціалістів.
Щиро вдячні польським колегам за можливість участі, за реалізацію такого вкрай значущого освітньо-психологічного проєкту, від якого залежить майбутнє нашого краю – доля наших дітей.

професорка кафедри соціальної роботи та реабілітації Ірина ДЕМЧЕНКО  

Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook