Семінар-навчання: практичні поради та цікавий досвід НУБіП України у дистанційному навчанні

February 2, 2022
     2 лютого 2022 року згідно наказу ректора від 29.12.2021 року № 1445 продовжив та завершив роботу семінар-навчання керівників підрозділів та науково-педагогічних працівників університету. Другий день семінару-навчання зацікавив понад 900 підключених користувачів, серед яких були десятки колективних підключень.

     Розпочав роботу семінару голова оргкомітету, проректор з науково-педагогічної роботи Василь Шинкарук. Він представив програму другого дня семінару та пояснив регламент роботи, ацентувавши увагу на питаннях, які будуть у фокусі уваги доповідачів та учасників.

     Одним з таких питань є інструменти та сервіси дистанційного навчання, про які у своєму виступі розповіла декан факультету інформаційних технологій Олена Глазунова, детально представивши інформацію про сучасний електронний освітній простір сучасного університету. Вона зупиналася на особливостях застосування окремих його компонентів та розкрила можливості, які ще не відомі усім НПП. Окремо було акцентовано увагу на аналітичних даних, які доступні для керівників підрозділів, що дозволяють моніторити та впливати на хід дистанційного навчання студентів. На завершення виступу Олена Григорівна розказала про можливості корпоративного акаунту Google, що дозволяють покращити щоденну роботу кожного науково-педагогічного працівника університету.

     Директор ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження Віктор Каплун поінформував учасників семінару про можливості системи моніторингу "Електронний журнал" для контролю за відвідуванням навчальних занять студентами в університеті. Цей цікавий стартап існує вже майже рік у межах ННІ і після необхідних доопрацювань може вийти на загальноуніверситетський рівень.

     Про можливості застосування корпоративного акаунту та програмного забезпечення Google Meet у освітньому процесі розповів начальник інформаційно-обчислювального центру Віктор Теплюк. Сьогодні університет має широкі можливості для проведення навчальних онлайн-зустрічей, затримка виникає за тимчасовою неготовністю деяких викладачів застососувати маловідомі їм програмні рішення.

     Завдяки яскравому та емоційному виступу заступника декана факультету інформаційних технологій Андрія Блозви учасники семінару змогли зануритися у цікаві особливості застосування платформи Cisco Webex для організації освітнього процесу, проведення відеоконференцій та перспективи проведення брендованих факультетських чи інститутських заходів із використанням потужніх можливостей цього програмного забезпечення.

     Запрошений гість семінару, головний спеціаліст відділу взаємодії з органами місцевого самоврядування, моніторингу та позапланового контролю Управління державної служби якості освіти у м. Києві Владислав Белан представив огляд технологій дистанційного навчання у європейських університетах в умовах пандемії коронавірусної хвороби. Учасники семінару змогли переконатися, що досвід нашого університету з організації освітнього процесу в умовах карантину не менший, а у багатьох випадках значно більший, ніж у закордонних колег.

     Про основні вимоги та поради для успішного проходження атестації до електронного навчального курсу у своїй доповіді поінформувала присутніх начальник відділу електронних навчальних ресурсів Центру дистанційних технологій навчання Ірина Хлястікова.

     Багато цікавої та практичної інформації щодо практичних аспектів зйомки та монтажу навчальних відеозаписів змогли дізнатися учасники семінару від завідувача відділу потокового відео Центру дистанційних технологій навчання Андрія Петлицького. Були продемонстровані можливості програмного забезпечення Open Broadcaster Software, Adobe Premiere Pro та надані рекомендації щодо вибору обладнання для організації відеозйомок навчальних матеріалів.

     Своїм досвідом застосування технологій створення інтерактивного цифрового контенту для дистанційного навчання студентів поділився керівник Центру дистанційних технологій Максим Мокрієв. Для учасників цікавим було дізнатися, що усі запропоновані рішення вже реалізовані на університетському інформаційному порталі Elearn, тому вже завтра всі вони можуть бути інтегровані у авторські електронні навчальні курси.

     На завершення семінару-навчання організаторами було передбачено психологічний блок виступів. В умовах сьогодення змішаний формат навчання студентів вимагає від викладачів постійної мобілізації і готовності до роботи, тому профілактика синдрому професійного (емоційного) вигорання НПП в умовах пандемії була темою виступу доцента кафедри психології Людмили Омельченко. Вона чітко охарактеризувала сучасні умови роботи НПП, фактори, що впливають на його психіку, та надала поради як боротися з негативними явищами, що впливають на психіку людини.

     Завідувач кафедри психології Ірина Мартинюк розповіла про особливості навчальної мотивації студентів та провела невеликий тренінг для учасників семінару з використанням платформи Kahoot!

     Завершуючи зустріч проректор з науково-педагогічної роботи Василь Шинкарук подякував учасникам за активність, поради та рекомендації, які прозвучали від них за два дні семінару-навчання, повідомив про плани керівництва університету щодо майбутніх подібних зустрічей та порадив берегти своє здоров'я для результативної роботи у новому семестрі.

Матеріали доповідей для завантаження

Презентація Глазунової О.Г. на тему "Інструментальне забезпечення навчання в умовах дистанційної освіти"
Презентація Каплуна В.В. на тему "Електронний журнал академічної групи в системі моніторингу якості освітнього процесу"
Презентація Теплюка В.М. на тему "Корпоративний Google Meet як альтернатива Cisco Webex: переваги, обмеження, напрями використання"
Презентація Белана В.Ю. на тему "Використання технологій дистанційного навчання в європейських університетах в умовах пандемії коронавірусної хвороби"
Презентація Блозви А.І. на тему "Особливості використання Cisco Webex в умовах дистанційного навчання"
Презентація Петлицького А.О. на тему "Практичні аспекти зйомки та монтажу навчальних відеозаписів"
Презентація Мокрієва М.В. на тему "Технології створення інтерактивного цифрового контенту для дистанційного навчання студентів"
Презентація Омельченко Л.М. на тему "Профілактика синдрому професійного (емоційного) вигорання НПП в умовах пандемії (тренінгове заняття)"
Презентація Мартинюк І.А. на тему "Психологічні моделі формування навчальної мотивації студентів"

Ярослав Рудик,
начальник навчального відділу

Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook