Не втратити динаміку розвитку. Підсумки розмови з керівниками відокремленими структурних підрозділів
19 січня відбулися чергові планові співбесіди ректорату з керівниками відокремлених структурних підрозділів НУБіП, на яких обговорили результативність усіх видів діяльності, основні досягнення та існуючі проблеми, а також подальші шляхи розвитку і стратегічні завдання колективів на найближчий період в контексті реалізації Програми розвитку університету «Голосіївська ініціатива – 2025».
Під час короткої презентації результатів діяльності за 2020 рік кожен керівник ВСП акцентував увагу на результатах проведеної вступної кампанії, формуванні кадрового потенціалу, забезпеченні якості освітнього процесу в умовах дистанційного проведення занять, зміцненні матеріально-технічної бази, відзначав про успішне завершення фінансового року.
Ключовим питанням, яке турбувало учасників співбесід, було забезпечення освітнього процесу на належному рівні в умовах, зумовлених пандемією, які стали випробуванням для всієї системи освіти. Також важливими питаннями залишаються формування контингенту студентів, забезпечення якості освіти в умовах запровадження карантинних заходів і проведення частини занять, в тому числі й практичного спрямування, в дистанційній формі, зміцненні матеріально-технічної бази та фінансового стану ВСП. Саме на цьому загострювали увагу ректор Станіслав Ніколаєнко, перший проректор Ігор Ібатуллін, проректор з навчальної і виховної роботи Сергій Кваша, куратори закладів від університету – директор ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження Віктор Каплун, декани факультетів: Тарас Євсюков, Анатолій Остапчук, Зіновій Ружило та інші учасники співбесід.
Співбесіди розпочалися з обговорення діяльності Ніжинського агротехнічного інституту. Його директор Василь Лукач зупинився на проблемах вступу до Інституту на окремі спеціальності, зокрема за скороченим терміном навчання, акцентував увагу на інноваційній та господарській діяльності, надходження від якої зросли за рік майже в 1,5 раза. Це дозволило вперше за останні три роки розрахуватися за усіма фінансовими зобов’язаннями, зміцнити матеріально-технічну базу, провести ремонтні роботи частини навчальних приміщень. Основними завданнями на 2021 рік залишаються: покращання якісного складу науково-педагогічних працівників, належна організація освітнього процесу в дистанційній формі, створення та організація діяльності регіонального ліцею на базі інституту, проведення якісного набору на дві магістерські програми, результативна співпраця з роботодавцями і органами влади.
Директорка Ніжинського фахового коледжу Олена Литовченко охарактеризувала особливості освітнього процесу в дистанційному режимі, результативності наукової і виховної роботи, зупинилася на проблемах реалізації системи ступеневої освіти у форматі коледж – інститут – університет, а також особливостях атестації педагогічних працівників коледжу. Важливими завданнями на найближчий період залишаються збільшення набору студентів, зокрема на заочну форму навчання, відкриття нових спеціальностей, підготовка до акредитації освітньої програми «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології» ОС Бакалавр, проведення якісної атестації 17 педагогічних працівників тощо.
Практична підготовка є ключовим чинником у підготовці фахівця – відзначила директорка Бобровицького фахового коледжу ім. О. Майнової Ольга Гордієнко і нагадала, що коледж уже понад рік є учасником пілотного проєкту з підготовки фахівців за дуальною формою навчання згідно Наказу МОН. Коледж активно співпрацює з великою кількістю роботодавців, що дає позитивні результати у підготовці фахівців, зокрема за спеціальностями «Агрономія», «Технологія виробництва та переробки продукції тваринництва», «Лісове господарство», вирішенні певних проблем життєдіяльності коледжу. Проблемними залишаються питання якісного набору абітурієнтів, розширення географії вступників. Основними завданнями на 2021 рік залишаються реалізація нових форм і методів проведення профорієнтаційної роботи, збільшення контингенту студентів, підготовка студентів до успішного складання ЗНО, збільшення кількості робітничих професій, відкриття профільних класів, активізація зусиль коледжу щодо збільшення площі дослідного поля.
За результатами 2020 року Рівненський фаховий коледж НУБіП входить в трійку коледжів аграрного спрямування за чисельністю студентів денної та заочної форм навчання. Це накладає особливу відповідальність на колектив коледжу та прагнення не збавляти напругу у щоденній праці, акцентованій на формуванні контингенту студентів, забезпеченні якості освіти – відзначив директор коледжу Ярослав Корсун. Незважаючи на позитивну динаміку стосовно загальної чисельності студентів, за окремими спеціальностями є певне зниження за цим показником. Тому важливими завданнями на 2021 рік є забезпечення умов для продовження навчання за ступеневою освітою здобувачів освіти коледжу у базовому закладі, виконання ліцензійних умов і ліцензування освітньої діяльності за освітнім рівнем фахового молодшого бакалавра зі спеціальності «Кібербезпека», акредитація освітньо-професійної програми ОС Бакалавр «Будівництво та цивільна інженерія», зміцнення матеріально-технічної бази акредитованих спеціальностей, зокрема розширення можливостей використання інформаційних ресурсів в освітньому середовищі.
Розуміючи важливість матеріально-технічної бази освітнього процесу, Бережанський агротехнічний інститут у 2020 році продовжив динамічну роботу щодо її зміцнення – інформував директор інституту Мирон Жибак. На сьогодні в інституті діють 22 комп’ютерні класи, у 2020 році створено лабораторію web-технологій та web-дизайну, придбано та встановлено 2 сонячні панелі потужністю 530 Вт, геліоколектор, придбано нові електровимірювальні прилади для електротехнічної лабораторії, а також проведено їх сертифікацію, створено дві навчальні лабораторії за сприяння компаній Штіль і Ельворті, здійснюються ремонтні роботи навчальних приміщень тощо. Однак важливим питанням залишається забезпечення набору студентів, зокрема на базі повної загальної середньої освіти, загальне збільшення чисельності студентів, наповнення електронних навчальних курсів, налагодження системи моніторингу за якістю освітнього процесу в дистанційному форматі, тісніша співпраця з партнерами коледжу з числа роботодавців, активне залучення членів наглядової ради до усіх сфер діяльності інституту.
У короткому звіті про виконану роботу директорка Бережанського фахового коледжу Пилипишин С. І. охарактеризувала інформаційно-освітнє середовище коледжу, відзначила результативність профорієнтаційної роботи, результати наукової і виховної діяльності педагогічних і науково-педагогічних працівників, наголосила на проведенні комплексу робіт щодо забезпечення протипожежної безпеки в приміщеннях коледжу тощо. Серед основних пріоритетних напрямків діяльності коледжу на 2021 рік є забезпечення високої якості освіти, розробка та залучення до освітнього процесу інноваційних освітніх технологій, якісна підготовка студентів до ЗНО та ЄВІ, проведення роботи щодо збільшення кількості вступників до базового закладу, налагодження зв’язків з ширшим колом роботодавців, розширення міжнародної співпраці та реалізація можливостей інтернаціоналізації освіти.
Загалом співбесіди відбулися в динамічному режимі та доброзичливій дружній атмосфері. За їхніми результатами керівники та колективи відокремлених структурних підрозділів отримали низку доручень щодо активнішої співпраці з органами влади в частині вдосконалення законодавства і нормативної бази стосовно реалізації принципів ступеневої освіти, доступу до освіти молодих людей, проведення ліцензійних та акредитаційних процедур. Також важливим завданням залишається проведення результативної профорієнтаційної роботи, забезпечення якості освітнього процесу та його моніторингу, активна співпраця зі стейкхолдерами, зокрема роботодавцями, підвищення якості практичної підготовки фахівців, запровадження в освітній процес елементів дуальної освіти, розширення міжнародної співпраці.
На завершення ректор Станіслав Ніколаєнко привітав усіх зі святом Водохреща, побажав здоров’я і наснаги до праці, реалізації всіх планів та закликав не збавляти темп у динамічному розвитку відокремлених структурних підрозділів університету.
Василь Лопушняк,
начальник відділу регіонального розвитку,
дистанційної освіти та заочного навчання