Виробнича педагогічна практика: місток, що поєднує теорію та реальне освітнє середовище
Щороку, коли сесію вже складено, студенти-четвертокурсники спеціальності «Професійна освіта» вирушають у подорож стежками педагогічної майстерності, знайомляться з тонкощами обраної професії під час проходження виробничої педагогічної практики. Практичне навчання є важливою складовою успішної підготовки майбутніх педагогів, їх готовності до реалізації сучасних педагогічних ідей та впровадження інноваційних технологій в освітнє середовище закладу вищої чи фахової передвищої освіти.
Усвідомлюючи необхідність забезпечення ринку освітніх послуг висококваліфікованими фахівцями, кафедра педагогіки НУБіП України розширює кордони співпраці з базами практичної підготовки студентів. Так, цьогоріч було укладено договір з Бобринецьким аграрним фаховим коледжем ім. В. Порика – конкурентоспроможним навчальним закладом аграрного профілю, інтегрованим в освітню систему Білоцерківського національного аграрного університету.
Цікаво, що директор коледжу Піньковський Геннадій Віталійович ще вчора був аспірантом агробіологічного факультету НУБІП України та захищав свою дисертацію, а сьогодні гідно очолює заклад фахової передвищої освіти. Варто зауважити, що у коледжі здійснюється підготовка фахівців за 2 спеціальностями: «Агрономія», «Геодезія та землеустрій». Поряд з основною спеціальністю студенти отримують робочу професію тракториста – машиніста категорії А1.
Хочеться висловити щиру вдячність науково-педагогічному колективу коледжу за те, що охоче прийняв студентку 4 курсу спеціальності «Професійна освіта» Череп’яну Вікторію та створив належні умови для проходження нею практики. Особлива подяка керівнику від бази практики Смоляр Яні Миколаївні, яка в усьому допомагала та підтримувала, значно посприяла успішній організації лекційного та семінарського заняття, яке відбувалося у формі інтелектуальної гри.
Вікторія дуже тепло відгукується про період практичного навчання: «Виробнича педагогічна практика виявилась насамперед безцінним досвідом. Це, так би мовити, ще один плюсик у мою скарбничку приємних вражень та крутих моментів студентського життя. За ці кілька тижнів я провела лекцію, семінар, відвідала заняття вже досвідчених викладачів коледжу, навіть виступила в ролі критика, долучилась до організації виховної бесіди. Чесно кажучи, це було викликом для мене, адже я виступала майже перед своїми ровесниками, вплинути на них та спонукати до чогось складно. Існувала певна тривога перед кожним заняттям, але вона поступово перетворювалась на впевненість. Радість і гордість переповнювали, коли я бачила, як мої зусилля приносять позитивні результати. Окрім того, була і ностальгія наприкінці практики, оскільки цей період став для мене незабутнім і відкрив нові горизонти у моїй професійній кар'єрі».
Для зацікавлених осіб прикріпляємо презентації звіту з практики та матеріали лекційного й семінарського занять, які проводились у формі інтелектуальної гри.
Звіт з практики Вікторії Черепʼяної
Семінар-гра Вікторії Черепʼяної
Студентка 4 курсу спеціальності «Професійна освіта»
Вікторія Череп’яна
Керівник практики, доцент кафедри педагогіки
Леся Маценко