ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження одержав десять сертифікатів міжнародного стажування за програмою «Університет - 4.0. Цифрова трансформація університетів»
Під час пандемії COVID-19 заклади освіти зустрілися з низкою викликів, пов’язаних з дефляцією навчального і наукового процесу. Від освітян це вимагає суттєвих змін у роботі, насамперед, переходу навчання у дистанційний формат. Для адаптації освітнього процесу, забезпечення якості навчання у багатьох університетах світу одержаний важливий досвід щодо цифровізації навчання, застосуванням електронних форм навчальних курсів та технічного супроводу у реальному часі.
З розвитком глобальної економіки відбувається перехід на новий рівень освітньої, наукової та інноваційної діяльності університетів. При цьому конкуренція між закладами вищої освіти відбувається в інформаційному просторі забезпеченості освітнього процесу електронними ресурсами.
З метою вивчення досвіду та поширення кращих практик цифровізації навчального процесу в умовах карантинних обмежень науково-педагогічні працівники ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження Євген Антипов, Іван Радько, Світлана Макаревич, Семен Волошин, Ольга Савчук, Роман Чуєнко, Віталій Савченко, Ніна Батечко взяли участь у міжнародному онлайн-стажуванні «Університет - 4.0. Цифрова трансформація університетів» за організації освітньої платформи SCLAD разом з Білоруським національним технічним університетом.
Серед спікерів – керівники провідних ЗВО: ректорка Технологічного університету Суінберн, м. Мельбурн (Австралія) Паскаль Квестер; декан з цифрового та розподіленого навчання Портсмутського університету (Великобританія) Але Армелліні; професор університету м. Дублін (Ірландія) Марк Браун; професор Датського технічного університету Мікель Соренсен; проректор з міжнародної політики Політехнічного університету Каталонії (Іспанія) Хуан Хесус Перес; проректор з освіти Політехнічного університету Туріна (Італія) Себастьяно Фоті; президент Центру підвищення кваліфікації та викладання універсистету Суонсі (Великобританія) Пол Холланд.
Теми доповідей стосувались основних компонентів стратегій освітнього процесу, розвитку міжнародного партнерства з використанням академічних програм, цифровізації активного і змішаного навчання, створення університетських інноваційних хабів для наукових досліджень з урахуванням глобального розвитку індустрії 4.0.
Основний меседж, що неодноразово звучав під час доповідей: дистанційне навчання і цифровізація – це не заміна викладача, а доповнення, підвищення ефективності навчання учасників освітнього процесу.
Квітесенсією підвищення кваліфікації – опановані нові підходи цифровізації освітнього процесу та отримання сертифікатів науково-педагогічними працівниками Інституту енергетики, автоматики і енергозбереження.
Світлана Макаревич,
доцент кафедри електропостачання ім. В.М. Синькова