Щотижневі наради гуманітаріїв в режимі онлайн
В умовах карантину щотижневі наради на гуманітарно-педагогічному факультеті відбуваються тільки в онлайнрежимі.
«Постійна комунікація і системність у роботі ‒ запорука успіху факультету. Основне наше завдання в умовах карантину ‒ зберегти гнучкість та мобільність колективу факультету без втрат ефективності його роботи до повернення у звичний ритм життя», ‒ саме на цьому наголосив на черговій онлайновій адміністративній нараді декан гуманітарно-педагогічного факультету Василь Шинкарук.
Нові умови праці, нові виклики спонукали освоїти і нові технології спілкування, адже віддалена робота сьогодні стала не просто трендом, а й життєвою необхідністю. Тож деканат гуманітарно-педагогічного факультету працював над тим, як налагодити комунікацію в колективі, щоб і дистанційно, і комфортно. Саме з цією метою декан Василь Шинкарук і заступник декана Ярослав Рудик протестували кілька майданчиків для проведення відеоконференцій, аби робота факультету була скоординованою попри обмеження. Обрали дві ‒ WebEx (від компанії Cisco) і Zoom. Перше тестування онлайнової наради провів Василь Дмитрович зі своїми заступниками, що лише підтвердило: зовнішні умови не змінюють внутрішню організацію та управлінський процес.
Варто зазначити, що створена покрокова інструкція використання Zoom дала можливість відновити звичний графік роботи факультету ‒ щопонеділкові засідання деканату, щовівторкові адміністративні наради ‒ та відчути підтримку і командний дух. Встановлений відеоконференцзв’язок відновив не тільки системність у роботі деканату гуманітарно-педагогічного факультету, компенсувавши розірвану тимчасовою необхідністю відмовитися від особистих контактів повсякденну ділову комунікацію. За прикладом деканату і завідувачі кафедр відновили системність у роботі колективів кафедр.
На черговій онлайновій адміністративній нараді гуманітарно-педагогічного факультету під головуванням декана Василя Шинкарука, що відбулася 3 квітня 2020 року, розглянули низку важливих питань. Найперше, з чого розпочав нараду декан, це ‒ підтримка, контактування один з одним, щоб знати, у кого з викладачів і студентів яка ситуація.
З-поміж обговорюваних питань, чи не найбільше уваги було приділено освітньому процесі, який, як наголосив Василь Дмитрович, повинен відбуватися відповідно до затвердженого розкладу занять, адже надзвичайна ситуація та карантин не зупинили їх, а тільки змінили форму. Відзначено, що потрібно приділяти увагу електронним навчальним курсам, удосконалюючи їх і якнайширше використовуючи всі можливості платформи elearn в освітньому процесі. Крім того, варто застосовувати й інші засоби дистанційного комунікування: е-пошти, форуми, чати, відеоконференції, віртуальні класні кімнати, месенджери тощо. Важливо, щоб в цих умовах кожен студент був на «живому» зв’язку, виконував індивідуальний план. Василь Дмитрович нагадав завідувачам кафедр про доручення, які вони отримали на одній із минулих адміннарад, ‒ постійно моніторити дистанційне проведення занять, присутність студентів, а також володіти інформацією, хто на яких платформах працює.
Профорієнтаційна робота викладачів і студентів, залучення абітурієнтів до участі в олімпіаді для вступників, укотре закцентував на цьому декан факультету, ‒ це ті напрямки роботи кожного з нас, які постійно мають бути в пріоритетах.
У полі зору адміннаради були також підготовка до акредитацій освітньо-професійних та освітньо-наукових програм, особливості проведення літньої екзаменаційної сесії і практичного навчання у весняному семестрі 2019/2020 н. р. в умовах карантину; розроблення нових або оновлення чинних освітньо-професійних та освітньо-наукових програм підготовки фахівців (бакалаврів, магістрів, аспірантів); формування каталогів навчальних планів і програм підготовки бакалаврів і магістрів у НУБіП України (2020/2021 н. р.); підготовка проєктів науково-дослідних робіт для подання на конкурс наукових досліджень та розробок, виконання яких розпочнеться у 2021 р. за рахунок видатків державного бюджету та низка інших організаційних питань.
Хоча й відеоконференцзв’язок сприяє гармонізації робочих стосунків, адже дозволяє працювати з дому у період обмежених можливостей пересування, бути повноцінно залученим до діяльності факультету та університету, однак віддалена робота вимагає від кожного максимальної самоорганізації. Саме тому завідувач кафедри фізичного виховання Микола Костенко запропонував завідувачам кафедр і викладачам одну із форм онлайн-тімбілдингу ‒ спортивний марафон, які сприятимуть і їх самоорганізованості, згуртованості та підвищенню мотивації, і підтримання здоров’я, гарного самопочуття.
Працювати у дистанційному режимі не просто, але на сьогодні важливо і відповідально!
За матеріалами офіційного веб-порталу університету