ДОСВІД НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ В ПЕРІОД НЕВИЗНАЧЕНОСТІ

31 березня 2020 року
кафедра ТСІМ

Карантин – це наш спільний новий досвід, коли кожний намагається призвичаїтися до нових умов не тільки роботи, а й існування. Це той час, коли проходить переформатування нашої реальності, коли ми 24 години проводимо в інтернеті, коли надмірна кількість інформації є свідченням невизначеності у сучасному світі. Тому правило, яким керуються викладачі кафедри технічного сервісу та інженерного менеджменту, – перетворити цей період невизначеності в процес плідної роботи в освітній галузі, професійного росту і позитивних змін.

Викладачі кафедри продовжують роботу на навчально-інформаційному порталі університету (http://elearn.nubip.edu.ua). Дисципліни, що викладаються на кафедрі, мають власні електронні курси на цій платформі. Зокрема кафедра технічного сервісу та інженерного менеджменту у весняному семестрі забезпечує викладання дисциплін для бакалаврів: «Експлуатація машин та обладнання» (доц. Шатров Р.В., ст.викл. Дев’ятко О.С.), «Технологічно-транспортні процеси в сільськогосподарському виробництві» (доц. Опалко В.Г.), «Технічний сервіс в АПК» (доц. Надточій О.В.), «Технічне обслуговування транспортних засобів» (доц. Тітова Л.Л.), «Основи інженерного менеджменту» (доц. Шимко Л.С., доц. Бондар С.М.) та для магістрів: «Проектування технологічних процесів в рослинництві» (доц. Шатров Р.В.), «Випробування транспортних засобів» (доц. Роговський І.Л., доц. Тітова Л.Л.), «Технічний сервіс автотранспортних засобів» (доц. Тітова Л.Л.) та «Випробування сільськогосподарської техніки» (доц. Роговський І.Л.), «Логістика в механізації сільського господарства» (доц. Шимко Л.С.), «Управління технологічними процесами в рослинництві» ( доц. Бондар С.М.) та ін.

Зараз проводиться робота щодо розширення контенту курсів, поповнення теоретичними та відеоматеріалами, розробки презентацій нових лекцій та завдань для самостійної роботи.

Студенти 2 курсу спеціальності «Агроінженерія» скороченого терміну навчання опрацьовують теоретичний матеріал з дисципліни «Експлуатація машин та обладнання». Перший розділ «Теоретичні основи комплектування та використання машинно-тракторних агрегатів» включає інформацію про визначення потреби в тракторах, сільгосподарських машинах, автомобілях і трудових ресурсах, раціонального складу агрегатів і машинного парку, про складання планів механізованих робіт, побудову графіків потреби в технічних і трудових ресурсах, оперативне управління роботою машинно-тракторним парком і шляхи покращення його експлуатації. Для поглибленого засвоєння теоретичних положень курсу передбачений комплекс лабораторно-розрахункових робіт. 

  

Студенти групи АІ 1804 ст Глоба Максим, Григораш Юрій і Тур Сергій активно працюють над завданнями з дисципліни «Експлуатація машин та обладнання»

Дисципліна «Проектування технологічних процесів в рослинництві» викладається для студентів ОС Магістр за магістерською програмою «Агроінженерія». Студенти активно працюють над виконанням практичних робіт. Важливою складовою навчального процесу є самостійна робота, яка широко розповсюджена в різних університетах країн світу і має високий ступінь ефективності. В курсі дисципліни розроблено перелік питань для самостійного опрацювання.

Cтуденти 3 курсу спеціальності «Транспортні технології (Автомобільний транспорт)» опрацьовують лекційний матеріал з дисципліни «Технологічно-транспортні процеси в сільськогосподарському виробництві» і застосовують його для визначення і розрахунку транспортних і навантажувально-розвантажувальних операцій в технологічних процесах виробництва сільськогосподарських культур.

Студентка групи ТТ 1705 Шатківська Юлія вивчає особливості використання транспорту в сільськогосподарському виробництві

Cтуденти 3 курсу скороченого терміну навчання спеціальності «Транспортні технології (автомобільний транспорт)» опрацьовують лекційний матеріал та виконують лабораторно-розрахункові роботи з дисципліни «Технічне обслуговування транспортних засобів» 

Старанно до дистанційного завдання віднеслись і агроінженери скороченого терміну 3-го року навчання з дисципліни «Технічний сервіс в АПК». Майже 24/7 з Олександром Васильовичем Надточієм виконують розрахункову роботу, використовуючи платформу (http://elearn.nubip.edu.ua).

Магістри спеціальності «Транспортні технології (автомобільний транспорт)» активно опрацьовують лекційний матеріал та паралельно виконують самостійні завдання з дисциплін «Випробування транспортних засобів», «Технічний сервіс автотранспортних засобів». 

На своїй сторінці в Facebook Володимир Співаковський [https://www.facebook.com/vspivakovsky] зауважив: «Тільки зараз ми всі звернули увагу на те, що діджиталізація має найактуальнішу і благодатну аудиторію – школярів». Можна впевнено додати до цієї спільноти і студентів. 

Зараз для активної онлайн співпраці з студентами потрібно вдосконалювати свої компетенції, ставати більш ефективним в роботі: розібратися з функціями Excel, навчитися робити інформативні презентації в PowerPoint, освоїти сучасні форми надання освітніх послуг на основі різноманітних платформ та сервісів. Час вимушеної ізоляції можна витратити на самовдосконалення, адже багато онлайн-курсів зараз відкрили програми для пільгового або безкоштовного доступу. Для організації навчання студентів впроваджується хмарний сервіс Microsoft Teams, що входить до пакету О365. Викладачі нашої кафедри, які проходили підвищення кваліфікації на факультеті інформаційних технологій, отримали доступ до цього сервісу через корпоративну підписку університету до Office 365. 

Для проведення індивідуальних і групових онлайн-уроків мої колеги користуються платформами Skype, Zoom. Для передачі текстових та інших файлів, ведення чатів, узгодження сумісних заходів, відповідей на особисті питання використовуються месенджери WhatsApp, Telegram, Viber.

Карантин викликає невдоволення, занепокоєння, страх. Ми всі знаходимося в ситуації стресу з дуже неясною і, скоріше за все, невеселою перспективою. Зараз ми зрозуміли, що робота з дому - це не подарунок, не зменшення навантаження, а його зростання, тому що з'являються нові обов'язки і навички: освоєння нових форм роботи, виділення і підтримання свого робочого місця, приготування їжі, виховання дітей, комунікація з сім'єю, і все це одночасно, все це в закритому приміщенні. 

Студенти також по-різному сприймають необхідність навчатися дистанційно: деякі швидко включилися в роботу: продивляються лекційний матеріал, виконують завдання і розрахунки, інші знаходяться на етепі очікування, можливо звикання до ситуації.

Хочу навести слова прем'єр-міністра Швеції Stefan Löfven зі звернення до студентів, коли було прийнято рішення про закриття шкіл і університетів: «Students, this is not an extra vacation. You are still expected to learn and try. You are old enough to manage distance learning and show self discipline. You can do this.» [https://www.linkedin.com/content-guest/article/sweden-new-superpower-megan-penhoet/]. «Студенти, це не додаткова відпустка. Від вас як і раніше очікується, що ви будете вчитися і старатися. Ви досить дорослі, щоб керувати своїм дистанційним навчанням і проявляти самодисципліну. Ви можете це зробити». 

Зараз найкраще, що можна робити - це вчитися. Адже у багатьох з нас є величезний досвід виживання і витримки. І саме навколо цього створюється  наша ідентичність, знання про себе і відчуття себе. У нас є місяць життя, коли це життя сповільнить свій ритм і всі ми разом, разом з планетою і поодинці будемо проходити цей період змін і трансформацій. 

Опалко Вікторія, доцент кафедри технічного сервісу та
інженерного менеджменту ім. М.П. Момотенка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook