«Що ж було спершу: зернина чи доросла рослина? комп'ютер або софт?»

9 листопада 2018 року
 
25-26 жовтня 2018 року студенти факультету інформаційних технологій різних спеціальностей відвідали музей програмного забезпечення та комп’ютерів в Україні. Там вважають, що саме Software та ідея його створення стали запорукою комп'ютеризації світу. І сьогодні Software є причиною розвитку Hardware в усьому світі! У свiтi iснує безлiч риторичних запитань: «Що ж було спершу: музика або танці? Зернина чи доросла рослина? Комп'ютер або софт?»
Можна довго сперечатися, а можна один раз побачити та знайти відповідь на останнє із них ‒ у Software and Computer Museum.
 
Адже там можна побачити на які звершення штовхнула розробників потреба у програмному забезпеченні. А також пройнятися духом історії тих речей, які зараз стали невід’ємною частиною життя кожного з нас, і побачити з чого усе починалося. Адже у Software and Computer Museum фанати своєї справи, засновники музею, власноруч зібрали понад 100 раритетних експонатів комп'ютерів, ігрових консолей, одиниць обчислювальної техніки та навіть роботів. Засновники самотужки відмили від пилу кожну клавішу, перевірили кожну плату та вдихнули у цих «динозавриків з горища» нове життя.
Студенти із задоволенням занурилися у світ минулих та сучасних технологій, із захопленням слухали розповідь екскурсовода про вдосконалення засобів опрацювання інформації, починаючи від рахівниць і громіздких комп’ютерних пристроїв до сучасних інноваційних систем, розглядали експонати, що демонстрували головні етапи розвитку програмного забезпечення, комп’ютерів персональних та професійних, ігрових гаджетів та ін.
Й справді, знаходячись у музеї навіть не складається враження, що ти дивишся на неживі експонати. Кожен з цих пристроїв за вітриною ніби дивиться на тебе, і, здається, що ось-ось сіпне за рукав і розкаже свою унікальну історію життя.
А розповідають в музеї ой як багато!  Наприклад, гордість колекції ‒ Apple II ‒ міг би повідати світу історію життя свого господаря, який ще у 77-му захоплено клацав по клавішах цього здорованя ‒ першого серійного на той час ПК. А комп'ютер Vixen, що вийшов і практично поклав початок кінця корпорації Osborne, напевно зміг би як ніхто інший розповісти як згасала зірка цього колись мега-відомого бренду!
Найкрутіше, що у Software and Computer Museum зібрано техніку не якоїсь однієї епохи. У цьому приміщенні ніби потрапляєш у петлю часу, адже де ще можна побачити щоб поруч, на одній полиці, знаходився старезний  обчислювальний пристрій і те, у що він еволюціонував? А наприкінці такого «ланцюжка технічної еволюції» на кожного відвідувача чекає привітний і чимось схожий темпераментом на цуценя робот Jibo.
Дійшовши до кінця виставки, у кожного з нас залишився чи то трішки сумний, чи то ностальгічний настрій. Але водночас із цим гордість... Гордість за твоїх предків, які почали цей нелегкий шлях технологічного прогресу, за сучасників, які зробили так багато, та бажання його примножити.
Валерія Князєва,
голова студентської організації
факультету інформаційних технологій
 
Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій