2016-2017 навчальний рік
(повний текст звіту та витяг із протоколу засідання кафедри)
Здобутки:
- Студенти розширили межі власного уявлення про вплив історичних процесів на державу і право, на розвиток правових вчень як в Україні так і за кордоном;
- Студенти ознайомилися з найбільш цікавими і актуальними питаннями історії держави і права, правовими вченнями як вітчизняних так і закордонних мислителів;
- Навчилися готувати доповіді згідно з обраної тематики, користуватися науковою літературою, ставити проблемні питання, робити висновки;
- Під час обговорення дискусійних проблем студенти намагалися ставитися толерантно і поважно до точки зору інших, висловлювали свою позицію, яка іноді не співпадала з доповідачем;
- При висвітленні тем доповідей студенти доклали максимум зусиль аби якомога глибше дослідити проблему;
- Навчилися на високому науковому рівні обгрунтовувати та коментувати власну точку зору, а також долучилися до науково-дослідної тематики кафедри.
В рамках дослідження актуальних питань історії держави і права та вчень про державу і право найбільший розголос отримало засідання :
1. Мить в історії: Альтернативні реалії української державності.
З метою проведення даного заходу перед студентами було поставлено нелегке завдання: з’ясувати яким чином могла б розвиватися Українська держава, якби історичні події розвивалися по іншому. Студентам необхідно було не лише висвітлити програмні документи, проекти конституцій, державницькі ідеї, тощо. Вони мали дофантазувати і визначити яким чином були б проведені реформи, як мав би бути вибудуваний державний апарат, охарактеризувати соціальні верстви в чиїх інтересах діяли б державні органи, тобто мали дати загальне бачення наприклад незалежної держави за Конституцією П.Орлика, чи то федеративної держави за програмними документами Кирило-Мефодіївського товариства, чи бездержавного анархічного суспільства Нестора Махна, чи рабське становище за німецько-фашистськими планами.
Слід зауважити на значну зацікавленість студентської молоді до даного заходу. Доповіді були цікавими, підготовлені на високому науковому рівні.
2. Круглий стіл. Правові вчення ХХ століття: Марксизм, анархізм, федералізації та націоналізм
Під час проведення даного круглого столу члени гуртка:
* Охарактеризували суть вчень марксизму, націоналізму, федералізації та анархізму .
* Визначили позитивні і негативні сторони даних вчень.
* З'ясували який вплив мали дані вчення на формування української державності в першій чверті ХХ ст.
Стратегії розвитку:
- поглиблення знань з дисципліни, що вивчається ;
- підготовка доповідей, повідомлень їх тез для участі в науково-практичних заходах, а також участь у наукових і науково-практичних конференціях, семінарах, у конкурсах на кращу наукову роботу, у зустрічах з ученими, практичними працівниками правоохоронних органів;
- робота з поширення правових знань серед населення;
- участь у всеукраїнських і міжнародних студентських олімпіадах та інших заходах наукового характеру;
- оволодіти методами інформаційного пошуку, набути навичок комп'ютерної обробки даних.
Побажання та пропозиції:
· Варто було б відповідно до вимог кредитно-модульної системи організації навчального процесу за підготовку наукових робіт, публікацій, розроблення спеціальних технічних пристроїв і приладів, моделей, комп'ютерних програм, виступи на наукових конференціях, семінарах тощо нараховуватися додаткові бали.
· Кращі наукові роботи студентів Університету, тематика яких відповідає навчальним програмам дисциплін, зараховуватися їх авторам як виконані курсові роботи.