Апітерапія очима студенток-психологів: творчість, сенсорика та терапевтичні властивості воску
Ми студентки 3 курсу спеціальності 053 «Психологія» гуманітарно-педагогічного факультету - Мєшкова Аліна та Трутанова Кіра вивчаємо дисципліну "Реабілітаційна психологія". Чудовим складовим елементом цієї дисципліни є модуль з "Апітерапії". На парі з цієї дисципліни ми власноруч виготовили свічки з вощини та спробували лиття воскових свічок з використанням силіконових форм. Цей досвід став для нас не просто творчою активністю, а практичним знайомством із природними матеріалами, які можуть бути корисними у психологічній роботі та реабілітаційних методиках.
Почали ми зі знайомства зі структурою та властивостями бджолиного натурального воску. Розглядали його текстуру, запах, теплопровідність і пластичність. Віск виявився цілком іншим у відчуттях, ніж популярні синтетичні матеріали: теплішим, живим, м’яким у роботі та природно ароматним.
Для психолога такі матеріали мають значення - адже вони можуть використовуватися у сенсорних техніках, арт-терапії та роботі з емоційним напруженням.
Однією з найприємніших частин нашої роботи стало створення свічок з вощини. Ми навчились:
-
правильно підбирати гніт;
-
рівномірно скручувати вощину;
-
закріплювати декоративні воскові елементи - бджілок та вощинку.
Процес виявився медитативним: рівномірні рухи, теплий дотик матеріалу та природний запах бджолиного воску створювали атмосферу заспокоєння і концентрації. Такі вправи можуть бути цінними в роботі з клієнтами, які переживають стрес, тривожність або потребують відновлення емоційного ресурсу.


Ми також працювали з розтопленим воском, відливаючи:
-
маленькі фігурки бджілок;
-
декоративні стільники;
-
квіткові елементи;
-
мініатюрні вулики;
-
барельєфи у силіконових формах.

Робота потребувала уважності, точності та акуратності - те, що часто використовується в арт-терапії для розвитку усвідомленості та відчуття контролю над процесом.
Апітерапевтичні техніки поєднують у собі:
-
натуральний матеріал із терапевтичним запахом;
-
тактильну взаємодію, що знижує рівень напруги;
-
творчу активність, яка активує емоційне відновлення.
Для нас це заняття стало прикладом того, як просте рукоділля може мати глибокий психологічний ефект. Ми переконалися, що бджолиний віск - це унікальний матеріал, який можна інтегрувати в різні напрями психотерапевтичної практики: від сенсорної інтеграції до арт-терапії й технік заземлення.
У результаті це маленьке знайомство із реабілітацією за допомогою апітерапії стало для нас можливістю поглянути на психологічну реабілітацію з іншого ракурсу - через роботу з природними матеріалами, що допомагають людині повільніше, уважніше й тепліше взаємодіяти із собою. Ми переконалися, що інколи саме прості тактильні процеси відкривають шлях до внутрішньої стабільності та глибшого розуміння власних переживань.
Дякуємо кафедрі бджільництва за таку нагоду і практику, й окремо висловлюємо подяку за супровід нашій викладачці ,
асистенту кафедри бджільництва, Видрик Анастасії Вікторівні.
Аліна МЄШКОВА, Кіра ТРУТАНОВА,
студентки 3 курсу гуманітарно-педагогічного факультету