Апітерапія очима студенток-психологів: творчість, сенсорика та терапевтичні властивості воску

Ми студентки 3 курсу спеціальності 053 «Психологія» гуманітарно-педагогічного факультету - Мєшкова Аліна та Трутанова Кіра вивчаємо дисципліну "Реабілітаційна психологія". Чудовим складовим елементом цієї дисципліни є модуль з "Апітерапії". На парі з цієї дисципліни ми власноруч виготовили свічки з вощини та спробували лиття воскових свічок з використанням силіконових форм. Цей досвід став для нас не просто творчою активністю, а практичним знайомством із природними матеріалами, які можуть бути корисними у психологічній роботі та реабілітаційних методиках.

Почали ми зі знайомства зі структурою та властивостями бджолиного натурального воску. Розглядали його текстуру, запах, теплопровідність і пластичність. Віск виявився цілком іншим у відчуттях, ніж популярні синтетичні матеріали: теплішим, живим, м’яким у роботі та природно ароматним.

Для психолога такі матеріали мають значення - адже вони можуть використовуватися у сенсорних техніках, арт-терапії та роботі з емоційним напруженням.

Однією з найприємніших частин нашої роботи стало створення свічок з вощини. Ми навчились:

  • правильно підбирати гніт;

  • рівномірно скручувати вощину;

  • закріплювати декоративні воскові елементи - бджілок та вощинку.

Процес виявився медитативним: рівномірні рухи, теплий дотик матеріалу та природний запах бджолиного воску створювали атмосферу заспокоєння і концентрації. Такі вправи можуть бути цінними в роботі з клієнтами, які переживають стрес, тривожність або потребують відновлення емоційного ресурсу.


Ми також працювали з розтопленим воском, відливаючи:

  • маленькі фігурки бджілок;

  • декоративні стільники;

  • квіткові елементи;

  • мініатюрні вулики;

  • барельєфи у силіконових формах.


Робота потребувала уважності, точності та акуратності - те, що часто використовується в арт-терапії для розвитку усвідомленості та відчуття контролю над процесом.

Апітерапевтичні техніки поєднують у собі:

  • натуральний матеріал із терапевтичним запахом;

  • тактильну взаємодію, що знижує рівень напруги;

  • творчу активність, яка активує емоційне відновлення.

Для нас це заняття стало прикладом того, як просте рукоділля може мати глибокий психологічний ефект. Ми переконалися, що бджолиний віск - це унікальний матеріал, який можна інтегрувати в різні напрями психотерапевтичної практики: від сенсорної інтеграції до арт-терапії й технік заземлення.

У результаті це маленьке знайомство із реабілітацією за допомогою апітерапії стало для нас можливістю поглянути на психологічну реабілітацію з іншого ракурсу - через роботу з природними матеріалами, що допомагають людині повільніше, уважніше й тепліше взаємодіяти із собою. Ми переконалися, що інколи саме прості тактильні процеси відкривають шлях до внутрішньої стабільності та глибшого розуміння власних переживань.

Дякуємо кафедрі бджільництва за таку нагоду і практику, й окремо висловлюємо подяку за супровід нашій викладачці ,

асистенту кафедри бджільництва, Видрик Анастасії Вікторівні.


Аліна МЄШКОВА, Кіра ТРУТАНОВА,

студентки 3 курсу гуманітарно-педагогічного факультету