Carpe diem по-журналістськи: студенти стажуються на «5 каналі»
Вітаю всіх! Я, Владислав Мошківський, студент 4-го курсу спеціальності «Журналістика» гуманітарно-педагогічного факультету. Влітку мав змогу проходити практику на радіо, а зараз проходжу стажування на одному з каналів України – на «5-му»!
Я був щасливий, коли мою вакансію розглянули, а згодом запросили на першу в моєму житті співбесіду. Проводив її ведучий та керівник міжнародного відділу «5 каналу» Михайло Прудник. Я йому дуже вдячний, як за цю можливість, так і за корисні та важливі настанови, які він мені дав! Одразу після співбесіди мене ознайомили з деталями роботи журналіста-міжнародника: як правильно писати новину, звідки брати матеріал і як все це компонувати.
Усе, що мені розповідали на лекціях і що робив на практичних в університеті та на каналі «Свій НУБіП», знадобилося у житті. Мені легко було ознайомитися із теорією побудови сюжетів, «БЗ» і синхронів, але на практиці, особливо в перші дні, було нелегко. Завдяки допомозі Михайла та доброзичливій та дружній команді, я крок за кроком засвоював. Я відчув справжню журналістську атмосферу: у ньюзрумі відслідкувовувати події, миттєво писати про це в новини та відправляти на прямий етер. Не можу передати емоції, коли твій текст, який перевірили редактори, зачитує ведучий або ведуча. Це щось неймовірне, відчуваєш нескінченну відповідальність за написане.
Найскладнішою та найдинамічнішою роботою журналіста є створення сюжетів. Тут я відчув, усі «дев’ять кіл пекла за Данте», адже тільки уявіть! Ти повинен спочатку, як завжди, прочитати стільки матеріалу, щоб розумітися на найдрібніших деталях. Уже потім, на твоєму творчому-сюжетному шляху, на світлофорі, вмикається «жовте світло»: написання матеріалу. Все, про що розповідали на парах викладачі – усе актуально: побудова тексту за «повернутою пірамідою», публіцистичним і зрозумілим стилем, відбирання синхронів учасників певної події. Коли це зроблено, надсилаєш на перевірку редакторам або колегам, у моєму випадку, з «міжнародки». Після фінального: «добре», перед тобою вмикається «зелене світло», аби ти зачитав це все, знайшов потрібних тобі під сюжет голоси колег і начитуєте. Отут згадую фразу, яку казали викладачі: «Журналіст повинен бути універсальним: і написати, і начитати, і змонтувати». Коли весь матеріал зібрано, далі – монтаж. Тут найголовніше – кожна дрібниця надважлива! Починаючи від порядку кадрів: загальний, середній та крупний, завершуючи титрами.
Передостаннім етапом є перевірка самого сюжету як фахівця з монтажу, а потім уже редакторською групою. Колеги допомогли створити професійні сюжети! Після того, як готовий сюжет надіслано до етеру, видихаєш і з нетерпінням чекаєш його в новинній агенді. А потім знову по колу! Тому, обираючи навчання у НУБіП на спеціальності «Журналістика», можна не перейматися, що тут ви отримаєте корисну теорію та практику. Закріплюю це власним досвідом!
Сердечно вдячний «5-му» за проходження стажування, яке триває, чекаю на наступні творчо-професійні виклики! Дякую всім викладачам спеціальності «Журналістика»!
студент 4 курсу спеціальності «Журналістика»