Психолого-педагогічний супровід підготовки конкурентоспроможних фахівців: виклики сьогодення
Викладачі кафедри фінансів: завідувач кафедри, професор Давиденко Н.М., кандидати економічних наук, доценти Буряк А.В., Скрипник Г.О. і Тітенко З.М. прийняли участь у роботі міжкафедрального наукового семінару «Психолого-педагогічний супровід підготовки конкурентоспроможних фахівців: виклики сьогодення» на базі Державного закладу вищої освіти «Університет менеджменту освіти».
Організаторами заходу виступили: кафедра психології та особистісного розвитку, кафедра економіки, підприємництва та менеджменту, Навчально-науковий інститут менеджменту і психології; ДЗВО «Університет менеджменту освіти», Національна академія педагогічних наук України.
Метою семінару було обговорення актуальних питань психолого-педагогічного супроводу підготовки конкурентоспроможних фахівців в умовах воєнного стану та ознайомлення з результатами наукових досліджень та емпіричним досвідом викладачів, молодих учених та здобувачів освіти за темою семінару.
У межах роботи семінару відбулось обговорення за такими напрямами: психолого-педагогічний супровід підготовки конкурентоспроможних фахівців в умовах воєнного стану; теорія та практика процесу формування конкурентоспроможності персоналу в умовах воєнного стану; сучасні тренди підвищення конкурентоспроможності персоналу; концептуальні і технологічні засади педагогічної та психологічної практики, підвищення конкурентоспроможності національної економіки і системи освіти в умовах воєнного стану.
З вітальним словом звернулись до учасників міжкафедрального круглого столу Муранова Наталія Петрівна, доктора педагогічних наук, професор кафедри професійної та вищої освіти, проректор з науково-педагогічної, освітньої роботи та міжнародних зв’язків ДЗВО «Університет менеджменту освіти»; Рожнова Тетяна Євгенівна, кандидат педагогічних наук, доцент, директор Навчально-наукового інституту менеджменту та психології ДЗВО «Університет менеджменту освіти», вказавши на актуальність даного семінару для науковців, докторантів, аспірантів та здобувачів вищої освіти.
До привітань приєднались: почесний гість Ісси Садіо Діалло, президент громадської організації «Африканська рада в Україні», висловивши слова підтримки учасникам семінару; Виноградова Вікторія Євгенівна, доктор психологічних наук, доцент, завідувач кафедри психології та особистісного розвитку Навчально-наукового інституту менеджменту та психології ДЗВО «Університет менеджменту освіти»; Бурлаєнко Тетяна Іванівна, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри економіки, підприємництва та менеджменту Навчально-наукового інституту менеджменту та психології ДЗВО «Університет менеджменту освіти».
Із доповіддю «Концепція lifelong learning як головний тренд освіти майбутнього» виступила Смутчак Зінаїда Василівна, доктор економічних наук, професор кафедри економіки, підприємництва та менеджменту ННІМП ДЗВО «Університет менеджменту освіти». В якій розповіла про освіту протягом життя, а саме неформальну освіту, акцентувавши увагу на топ-10 навичок 2025 року, обгрунтувавши перевагу концепції безперервного навчання, що грунтується на складових: пошук натхнення та мотивації, визнання своїх інтересів і цілей, покращення особистих і професійних навичок, підвищення впевненості в собі.
У свою чергу, Боднар Оксана Степанівна, доктор педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та менеджменту освіти Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка представила свої дослідження щодо оцінювання комунікативної компетентності педагога. А саме розповіла про комунікативний менеджмент, закони комунікації та навела структуру комунікативної компетентності, а також складові комунікативного потенціалу педагога, закцентувавши увагу на помилках у комунікативний діяльності педагога. Продемонструвала інтегральну методику оцінювання комунікативної компетентності педагога за вагомістю показників.
Бобренко Інна, науковий співробітник Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України в доповіді «Формування інклюзивної компетентності здобувачів вищої освіти в умовах воєнного стану» розглянула з якими проблемами стикається сучасний український здобувач вищої освіти та як вони впливають на його мотивацію до навчання, рівень засвоєння матеріалу та психологічний стан в цілому.
Брусєнцева Ольга Анатоліївна, кандидат економічних наук, старший викладач кафедри економіки, підприємництва та менеджменту ННІМП ДЗВО «Університет менеджменту освіти» розповіла про сучасні тендеції розвитку ринку праці в умовах воєнного стану, про нові реалії та виклики для роботодавців. Проаналізувала зміни професійно-кваліфікаційної структури зайнятості на ринку праці, нові вимоги до професійних знань, умінь та навичок працівників. А також наголосила, що особливо актуальним є питання планування та ефективності використання робочої сили, перенавчання та перекваліфікації (reskilling) людей працездатного віку.
Бурлаєнко Тетяна Іванівна, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри економіки, підприємництва та менеджменту Навчально-наукового інституту менеджменту та психології ДЗВО «Університет менеджменту освіти» розкрила детермінанти розвитку післявоєнної економіки, а саме підходи до формування публічно управлінських рішень в умовах війни та запропонувала напрями модернізаційної стратегії післявоєнної відбудови нашої держави.
На завершення круглого столу Рожнова Тетяна подякувала учасникам семінару та запропонувала в подальшому ділитись сучасними трендами освіти щодо підготовки конкурентоспроможних фахівців.
Психолого-педагогічний супровід підготовки конкурентоспроможних фахівців, на сьогодні є вкрай необхідною складовою при організації навчального процесу закладами вищої освіти.
Галина Скрипник,
доцент кафедри фінансів