Дистанційна форма навчання в освітньому фронті студентів ОПП «Облік і аудит» економічного факультету
Дистанційна форма навчання в освітньому фронті студентів ОПП «Облік і аудит» економічного факультету
4 серпня 2022 року
Допоки у багатьох областях України точаться бої, а вся країна - під загрозою ракетного удару, Міністерство освіти та науки надавало рекомендації щодо впровадження змішаної форми навчання в закладах вищої освіти з урахуванням безпекової ситуації регіону: використовувати наявні освітні платформи, щоб забезпечити можливість продовжувати навчання всіх студентів, в т. ч. внутрішньо переміщених в Україні, так і за її межами в дистанційному форматі.
Два роки навчання в умовах пандемії, а також військовий стан спонукали професорсько - викладацький склад та студентство НУБіП України до організації навчального процесу в змішаному форматі.
Ось, що думають студенти ОПП «Облік і аудит» спеціальності «Облік і оподаткування» про вимушені зміни формату навчання.
Оскільки чимало студентів НУБіП України, в т.ч. економічного факультету, знаходитися за кордоном, в безпеці, то якісна організація дистанційного процесу навчання дозволить отримувати знання та продовжувати навчання у рідному ЗВО. Усі без виключення заняття проводяться відповідно до розкладу, викладачі надають повністю запланований матеріал, кожен студент має вільний доступ до презентаційного матеріалу, який демонструється викладачем, що активує різні способи запам’ятовування. Що стосується практичних занять, які на початку запровадження такого формату навчання викликали занепокоєння, то НПП відмінно впоралися із цим викликом. Ці заняття як і при очному навчанні, проводяться з використанням різних методів (дискусії, опитування, ділової ігри, тощо). Таким чином, дистанційна форма проведення як лекційних, так і практичних занять, студентам економічних спеціальностей, по ефективності не поступається очній.
При діджиталізації навчання, за допомогою платформи Moodle, оптимізується використання часу протягом пари, що дозволяє мати додатковий час на питання, які потребують більшої уваги. Дистанційне навчання також дозволяє зекономити час протягом доби, який може бути приділено студентами для вивчення матеріалу. Така форма навчання підвищила комунікацію між студентами і викладачами, адже студенти почали частіше звертаються до викладачів у разі виникнення запитань протягом часу відведеного на самостійне опрацювання, що сприяє вивченню матеріалу і не зупиняє студентів на незрозумілих моментах.
При дистанційній формі викладачі мають можливість здійснювати запис роз’яснення на парі та надавати доступ до запису для студентів групи, що надзвичайно ефективно при вивченні тем, які є досить складними для опрацювання самостійно та потребують повторення.
Увесь лекційний та практичний матеріал, а також додаткова інформація доступні кожному студенту на електронних навчальних курсах. Крім того, завдяки порталу Еlearn студенти можуть моніторити свою успішність протягом семестру.
На жаль при дистанційній формі навчання не вистачає спілкування між студентами в аудиторіях, гуртожитках та за їх межами, як на парах, між парами, так і у вільний від навчання час, що дозволяє весело проводити його з друзями, спілкуючись на актуальні для кожного теми. Все це формує відчуття колективу та розвиває комунікативні навички, ефективне набуття яких є можливим лише при очному форматі навчання.
Звичайно, університетське життя передбачає участь в наукових, мистецьких та спортивних подіях. Виступи на конференціях, підготовка, репетиції та організація заходів, як на рівні факультету, так і університету, тренування та вболівання, навіть, просто відвідування заходів - завжди є найяскравішими моментами для учасників цих подій. Участь у студентському самоврядуванні, зібрання, дискусії та вирішення різних актуальних питань у співпраці з адміністрацією університету, факультету та гуртожитків - як ніщо інше дозволяють відчути себе частиною великої університетської спільноти.
На перший погляд, це лише окремі моменти, але саме з них складається студентське життя, яке є невід’ємною часткою молодості та не матиме повторів у життєвій стежині здобувачів. Все це буде обов’язково після Перемоги, до якої ми всі українці прагнемо.
Любов Гуцаленко,
завідувач кафедри обліку та оподаткування,
Марія Ніколенко,
магістр ОПП «Облік і аудит»