Використання викладачами кафедри англійської філології групових методів інтерактивного навчання англійської мови професійного спрямування
В рамках проведення IV Міжнародної конференції з питань цифрової освіти в природничих університетах, викладачі кафедри англійської філології зустрілись з гостями конференції з Вроцлавського природничого університету – директором центру іноземних мов Евою Хайдаш та викладачем англійської мови Мартою Земба, з якими вже співпрацювали в спільному проекті «Міжнародна літня школа» на базі як НУБІП так і WULES, і обговорили можливі шляхи розвитку наукової і педагогічної співпраці. Шановні гості відвідали практичні заняття з англійської мови зі студентами 4 та 2 курсу факультету аграрного менеджменту і були вражені не тільки гарним рівнем володіння англійською мовою наших студентів, але й їх високою активністю, бажанням спілкуватись. Одним із видів групової діяльності під час заняття з другокурсниками була рольова гра: зібрання колективу для обговорення актуального питання, наприклад, чи потрібна більш тривала перерва на обід. Як зауважила пані Марта, “the lesson was really student-centred“.
Серед новітніх освітніх технологій найефективнішою у викладанні англійської мови професійного спрямування, як вважають викладачі англійської мови обох університетів, є інтерактивна технологія, завдяки якій студенти стають активними учасниками процесу навчання. При цьому саме групові форми навчальної діяльності грають першочергову роль, оскільки навчальний процес базується на співпраці, взаємному навчанні рівноправних та рівнозначних суб’єктів навчання. Моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне вирішення проблем на основі аналізу тощо – все це передбачає підготовку студентів до професійної діяльності, сприяє формуванню атмосфери співробітництва, взаємодії, міняє статус викладача з транслятора готових ідей на консультанта, диригента інтелектуального і творчого потенціалу студентів. При застосуванні на заняттях з англійської мови групових форм навчальної діяльності виключається домінування одного учасника навчального процесу над іншими, однієї думки над іншою, студенти шукають потрібну інформацію, вчаться інтерпретувати її і застосовувати в конкретних умовах, бути демократичними, осмислювати ідеї і концепції, критично мислити, приймати обґрунтовані рішення тощо, що й обумовлює актуальність застосування групової форми діяльності на різних етапах практичних занять з іноземної мови.
Данькевич Людмила Ростиславівна,
старший викладач кафедри англійської філології
Цікаво порівняти роботу індивідуальну, під час якої ми працюємо з власними думками та роботу в групі, коли можна почути з-зовні чиюсь унікальну думку. Це наче brainstorming, коли немає критики, а існує лише швидкий та ефективний процес пошуку нових ідей, коли кожен підхоплює думку іншого та намагається доповнити її. Такий вид роботи добре стимулює та об'єднує групу. Робота в команді є більш прогресивною: за короткий проміжок часу з'являється більше ідей, які мають хороший результат. У будь-якому випадку, робота в команді це куди цікавіше. Особисто для мене це важливо, адже я комунікабельна і мені цікаво працювати у такому ритмі.
Анжеліка Кошева,
студентка 2 курсу 4 групи факультуту аграрного манеджменту