Відповідальний і творчий викладач – запорука високої якості освіти в непростий період енергетичної кризи
Відповідальний і творчий викладач – запорука високої якості освіти в непростий період енергетичної кризи
17 November 2022, 9:53
16 листопада під головуванням ректора Станіслава Ніколаєнка відбулася робоча нарада з питання організації навчальних занять та зимової екзаменаційної сесії 2022/2023 н. р. у разі виникнення перебоїв у електропостачанні та інших надзвичайних ситуацій в м. Києві із представниками від кожного факультету та ННІ, а саме: завідувачами кафедрами та науково-педагогічними працівниками, як професорами, так і доцентами.
У нараді активну участь прийняли Василь Шинкарук, проректор з науково-педагогічної роботи, Ярослав Рудик, начальник навчального відділу та його заступники Оксана Зазимко та Олена Колеснікова, а також завідувач навчально-методичного відділу Лариса Кліх.
Своїми думками та пропозиціями щодо організованого завершення семестру та проведення зимової екзаменаційної сесії висловили більшість із присутніх, а отже зустріч пройшла у відвертій конструктивній атмосфері. Першим до відвертої розмови долучився Петро Дрозд, доцент кафедри фізіології, біохімії рослин та біоенергетики факультету захисту рослин, біотехнологій та екології, який зазначив, що на факультеті триває очне навчання студентів більшості курсів. У рамках підготовки до сесії кожен викладач підготував копії усіх екзаменаційних білетів на випадок проблем з навчальним порталом Elearn, тому готові до будь яких алгоритмів дій при наявних перебоях із світлом, усі викладачі користуються Zoom, Webex, Google Meet тощо.
Максим Мокрієв, доцент кафедри інформаційних систем і технологій факультету інформаційних технологій проінформував присутніх, що на сьогодні університет продовжує активно співпрацювати з кампанією Cisco, яка вже традиційно надає значну кількість акаунтів Webex для викладачів, окрім того наш університет розширив співпрацю з кампанією Zoom, яка надала університету 1000 безкоштовних акаунтів для наших викладачів. Максим Володимирович проінформував присутніх про роботу навчального порталу Elearn, а також розповів, що за потреби, кожен студент з дозволу викладача-автора курсу може завантажити відразу весь електронний навчальний курс навчальної дисципліни. На питання ректора університету Станіслава Ніколаєнка щодо можливості переходу на повністю дистанційний формат навчання на факультеті інформаційних технологій, Максим Мокрієв запевнив, що дистанційно можна опанувати більшість навчальних дисциплін на факультеті, окрім вивчення апаратної частини персональних комп`ютерів та мережевого обладнання.
Представниця юридичного факультету Віра Качур, завідувач кафедри теорії та історії держави і права зазначила, що викладачі цієї кафедри активно використовують усі можливі засоби для забезпечення якості проведення навчальних занять у дистанційному форматі, забезпечують економне використання потужностей платформи ELERN, дублюють навчальні матеріали на Google-дисках, та впроваджують у освітній процес юридичного факультету відому платформу Google Classroom.
Доцент кафедри готельно-ресторанної справи та туризму ННІ неперервної освіти і туризму Ірина Кудінова запропонувала передбачити наявність третього викладача на випадок проблем зі світлом для прийому екзаменів. Це суттєво має зменшити ймовірність виникнення зриву екзамену у онлайн-форматі. Вона запевнила, що викладачі її ННІ неперервної освіти і туризму вже мають значний досвід організації освітнього процесу у дистанційному форматі.
Анатолій Бикін, завідувач кафедри агрохімії та якості продукції рослинництва агробіологічного факультету наголосив, що найважливішими завданнями керівників університету різного рівня є три питання – зберегти висококваліфіковані науково-педагогічні кадри, контингент студентів та матеріально-технічну базу. Щодо форм навчання, то на його думку у такі складні часи треба знайти для студентів оптимальне співвідношення між очним та дистанційним навчанням. Сьогодні потрібно більше довіряти професіоналізму викладачів та сприяти гнучкості їх роботи зі студентами. Особливу увагу Анатолій Вікторович звернув на питання працевлаштування студентів старших курсів під час навчання та надання їм дозволу на навчання за індивідуальним графіком. Існує проблема із засвоєнням студентом теоретичного матеріалу у вільний від роботи час.
Представниця факультету ветеринарної медицини Наталія Грушанська, завідувач кафедри терапії і клінічної діагностики зазначила, що для підготовки лікаря ветеринарної медицини практична складова вносить істотний вклад у формування фахівця, тому навчання на факультеті має проводитись у змішаному форматі. Окрім того, важливого значення набуває для студентів робота у ветеринарній клініці. Пані Наталія зазначила, що для підготовки фахівців з ветеринарної медицини слід активніше застосовувати літні школи та різноманітні семінари під час канікул, а також не забувати про систематичне підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників на виробництві.
Наталія Шевченко, доцент кафедри міжнародних відносин і суспільних наук зазначили, що на гуманітарно-педагогічному факультеті є ряд спеціальностей, які вимагають очного навчання, це підготовка фахівців з фізичної культури і спорту, психології та соціальної роботи. Вона зазначила, що у такий складний період її факультет готовий до викликів, активно використовує «хмарні технології» для рівнонапруженого використання можливостей інформаційно-комунікаційного середовища університету.
Надія Давиденко, завідувач кафедри фінансів економічного факультету зазначила, що для формування фахівця-економіста також важливою є змішана форма навчання, оскільки навіть невеликий період перебування студентів на заняттях в аудиторіях і лабораторіях університету суттєво впливає на їх мотивацію, дисциплінованість та відповідальне ставлення до свого навчання.
Професор кафедри технології конструкційних матеріалів та матеріалознавства факультету конструювання та дизайну Костянтин Лопатько повідомив, що на його думку підготовка інженерних кадрів повинна вестися переважно в очному форматі, що і відбувається як на кафедрі, так і на факультеті конструювання та дизайну.
Проректор з науково-педагогічної роботи Василь Шинкарук щиро подякував науково-педагогічним працівникам за професіоналізм, небайдужість, вболівання за якість освітнього процесу, творчий підхід до виконання професійних обов’язків та за конкретні пропозиції з удосконалення порядку дій учасників освітнього процесу під час організації навчальних занять та проведення зимової екзаменаційної сесії у разі виникнення перебоїв у електропостачанні. Він зазначив, що подібні наради вкрай необхідні для визначення конкретних напрямів впливу на якість освіти в університеті на належному рівні.
Ректор університету Станіслав Ніколаєнко підводячи підсумки наради висловив думку про те, що без довіри до професійних та творчих можливостей науково-педагогічних працівників не можна уявити сучасний освітній процес у закладі вищої освіти. Але при цьому з боку ректорату, адміністрації факультетів та ННІ має відбуватися систематичний контроль за дотриманням розкладу занять, графіку освітнього процесу та проведенням інших важливих заходів. Станіслав Миколайович також відмітив існування проблеми присутності надлишкових знань у програмах підготовки студентів, на яку далі буде націлено увагу навчального та навчально-методичного відділу університету. Наприкінці, керівник університету запропонував присутнім долучитися до обговорення проекту алгоритму дій учасників освітнього процесу щодо організації навчальних занять за розкладом та проведення екзаменаційної сесії у І семестрі 2022/2023 н.р. у разі виникнення перебоїв у електропостачанні та інших надзвичайних ситуацій у м. Києві. Керівник університету запропонував обговорити питання удосконалення якості проведення навчальних занять та екзаменаційної сесії в умовах енергетичної кризи на кафедрах факультетів та ННІ, щоб незважаючи на проблеми, тримати планку якості надання освітніх послуг на достойному рівні.
Оксана Зазимко,
заступник начальника навчального відділу
Лариса Кліх,
завідувач навчально-методичного відділу