В університеті стартував науково-методичний семінар з педагогічної майстерності
27 квітня з ініціативи ректора Станіслава Ніколаєнка в університеті стартував науково-методичний семінар з педагогічної майстерності. І покликаний він, як зазначив декан Василь Шинкарук, силами науковців гуманітарно-педагогічного факультету донести до кожного науково-педагогічного працівника факультету чи навчально-наукового інституту позицію педагогів щодо методики професійного навчання, як запобігти педагогічним конфліктам та навчити знаходити точки дотику у взаємодії викладач – студент.
Стати першими учасниками семінару мали нагоду представники гуманітарно-педагогічного факультету. Їм колеги по цеху представили змістовні і цінні, з точки зору практики, доповіді. Так, доцент кафедри педагогіки Вікторія Кручек не просто розповіла про теоретичні аспекти, структуру, принципи організації педагогічної взаємодії, а побудувала свою доповідь у формі діалогу, в який аудиторія активно включилася. Слухачі жваво відповідали на поставлені доповідачем запитання, висловлювали своє бачення власне педагогічної взаємодії, толерантності, відповідальності тощо. А після перейшли безпосередньо до практики. В напівжартівливий спосіб вчилися якнайточніше передавати відтінки в словах, точно формулювати свої думки, слухати і відтворювати почуту інформацію, запобігати її викривленню. А ще відчули на собі, як можна піддаватися словесному навіюванню.
Наступна доповідь спрямована на методику професійного навчання. На її актуальні аспекти сьогодні сконцентрував увагу завідувач кафедри методики навчання та управління навчальними закладами Микола Пригодій. Він розповів про суперечності між поколіннями викладачів та студентів. Доповідач зазначив, що викладач формується у перші три роки викладацької діяльності, а тому цей період має неабияку вагу у формуванні його викладацького стилю. Микола Пригодій обґрунтував і те, чому на сьогодні слід змінювати традиційний підхід до викладення навчального матеріалу на проблемний та спинився на деяких методичних аспектах. Мова йшла про те, як і де використовувати кейс-методи, ділові ігри.
В оригінальний спосіб із притчі про людську природу і її негативні сторони розпочала презентацію «Педагогічний конфлікт: причини і методи вирішення» доцент кафедри соціальної роботи та психології Людмила Омельченко. Вона допомогла присутнім збагнути особливість педагогічного конфлікту, як його можна залагоджувати та уникати, правильно робити зауваження студентам. Крім того, слухачі отримали корисні поради запобігання проявів гніву, в тому числі за допомогою психотехнік. А для кращого розуміння особистості студента, інтерпретації його поведінки, виконали декілька практичних вправ.
Учасники семінару мали нагоду переконатися в тому, що професор Віталій Шмаргун не тільки добрий фахівець, а ще й неабиякий оратор. Йому вдалося протягом тривалого часу сконцентрувати увагу присутніх на своїй цікавій і змістовній доповіді, присвяченій формуванню психологічної довіри в умовах маніпулювання ЗМІ. На відміну від попереднього доповідача, він прихильник того, що емоційні стани регулювати неможливо, їх треба сублімувати, переважно, у фізичні навантаження. І, що дуже зацікавило аудиторію, Віталій Шмаргун розкрив секрети відновлення фізичних і психічних сил людини.
Але на цьому семінар не завершується. Вже 29 квітня його учасниками стануть НПП факультетів ветеринарної медицини та харчових технологій, а, зрештою, відповідно до графіку, й усі інші представники структурних підрозділів університету.
Ольга Наконечна