Використання сучасних і ефективних методів навчання - запорука набуття магістрами з Управління інвестиційною діяльністю та міжнародними проектами корисного практичного досвіду
Здається, нещодавно наші магістри подавали документи для вступу, а вже сьогодні їм залишилося лише захистити випускну роботу. Ми впевнені, що ваше навчання у Національному університеті біологічних ресурсів та природокористування України обов'язково запам'ятається вам яскравим студентським життям та професійним навчанням, адже тут ви здобули якісну європейську освіту та знайшли відповіді, щодо свого майбутнього розвитку.
Сьогодні дистанційна освіта стала основним засобом навчання для студентів. Освоєння і використання сучасних інформаційних технологій є обов'язковою умовою засвоєння нових знань. Кафедра виробничого та інвестиційного менеджменту створила всі необхідні умови для якісного навчання та стимулює студентів до саморозвитку креативними підходами.
Себе можна змінити, це повністю залежить від вас. Авторка книги «Крок за кроком. Як ентузіазм і наполегливість ведуть до мети» Ангела Дакворт вказує на те, що нейрони можуть створювати нові зв'язки і зміцнювати старі. Але для цього їх потрібно тренувати, вчитися.
Згідно з дослідженням Incentive Solutions, гейміфікація підвищує інтерес до навчання і роботи на 60%, а сама їх продуктивність – у середньому на 50%. Елементи гейміфікації в освіті існують давно, найпростішим прикладом є система рейтингу зірок, де кожна зірка є нагородою за «перемогу» у завданні. У повсякденному житті багато прикладів ґейміфікації, від кав’ярні ми одержуємо безкоштовний напій за відмітки, банк дарує нагороди за операції у додатку, інтернет-магазини мотивують нас заповнювати профіль інформацією на 100%, це все ґейміфікація.
Слід зазначити суттєву різницю користі у гейміфікації, яку ставлять перед собою діти і дорослі. Діти націлені на результати своєї роботи тут і зараз. Для дорослих більш цікавим є орієнтованість на перспективу. Для них важливіше не так сьогоднішні результати, як можливості використання отриманих знань, навичок у майбутньому. Тут знадобиться гра з уявним моделюванням реальних ситуацій з пошуком оптимальних варіантів їх вирішення.
«Сьогоднішня освіта – ваш успіх завтра». Навчання тепер доступне кожному, і, на жаль, лише відвідування університету не означає здобуття знань. Багатьом випускникам не вистачає навичок, які важливі для сучасного життя. До них відноситься фінансова грамотність та критичне мислення. Чому таке може статися? Пояснюється це тим, що студенти втрачають цікавість у навчанні, не відчувають прогресу або не бачать, як можна застосовувати отримані знання на практиці.
Кафедра виробничого та інвестиційного менеджменту для впровадження ґейміфікації в освіті керується наступною базовою механікою навчального процесу:
1. Гра. Студенти одержують конкретне завдання та інструменти для його вирішення. Нагорода: "захист" проєкта, успіх, реальні скіли. У наших студентів повна свобода дій, вони самі обирають шлях для досягнення мети, вони першопрохідці.
2. Конкуренція. Змагання, азарт проявити себе і розробити вирішення поставлених завдань, - це головні стимули, що дозволяють краще вчитися і розвиватися. Наше завдання – забезпечити чесність правил ігрового процесу.
3. Постійна зміна стилю завдань. Навчання має бути цікавим. Монотонність – головний ворог досягнення успіху студентів. Тому кожне заняття відбувається без повторень та рутини!
Так, в рамках курсу «Формування, управління та розвиток проектної команди» для магістрів спеціальності «Управління інвестиційною діяльністю та міжнародними проектами» розроблений кейс «Довірчі відносини в команді». Даний курс весь побудований у форматі гри-моделювання, де студенти мають поетапно пройти повноцінний квест-формування управлінської команди.
Після одержання особистих ролей студенти працюють в команді над уявною управлінською задачею, далі аналізуємо результати, акцентуємо увагу на досягненнях, працюємо над помилками і переходимо до наступних тем курсу. В цілому ігрові кейси пов’язані між собою логічним взаємозв’язком вивчення основних методик формування, управління та розвитку проектної команди.
Переможцем кейсу «Довірчі відносини в команді» стала наша випускниця, староста магістрів другого року навчання Ольга Галиця. За оригінальність моделювання критичних ситуацій та швидкого вирішення і готовності реагувати на вирішення конфліктів, наша переможниця одержала в подарунок комплект книг «В оточенні ідіотів» та «В оточенні психопатів», відомого шведського спеціаліста з поведінкової психології Томаса Еріксона. Його праці стали світовими бестселерами з мільйонними накладами, а також є найпопулярнішими аудіокнигами «BookBeat» в категорії «Наукова література».
«Довіра колег – запорука успіху на будь-якій роботі. Без довіри колеги не наважаться підтримувати вас та ваші ідеї. Я вирішила скористатися технікою «Ми з тобою схожі»», Ольга виділила наступні основні методи для налагодження довірчих відносин у команді:
1. Намагайтеся бути різнобічною людиною. Постарайтеся щотижня виділяти час у своєму календарі на нову навичку або хобі. Пам'ятайте, що вам необов'язково ставати експертом у всьому, що ви пробуєте. Будь-який досвід у різноманітних областях, навіть незначний, може дати вам матеріал, на який можна спертися при знайомстві та побудові зв'язків із новими людьми.
2. Не прикидайтесь іншими. Контакт із людиною на ґрунті нібито спільних інтересів часто провалюються, і ви також зазнаєте невдачі, якщо не будете щирими. Спробуйте знайти спільну тему, яка вам справді цікава.
3. Слухайте. Намагаючись досягти порозуміння з людиною, пам'ятайте, що здебільшого люди люблять говорити про себе та свої інтереси. Нормально, якщо і ви говоритимете про себе (а вам знадобиться це, щоб знайти спільні інтереси, про які йшлося вище), але робіть це так, щоб розмова не стояла на місці і у людини був стимул більше розповідати про свої інтереси.
4. Віддавайте, щоб отримувати. Чи намагаєтеся ви досягти компромісу під час переговорів або просто розтопити лід у відносинах з колегою, «віддавати, щоб отримати» — простий спосіб сформувати довірчі відносини.
5. Ведіть нотатки. Можете записувати, що ви дізналися про людину, після зустрічі з нею, щоб наступного разу пам'ятати про що ви говорили.
Ми маємо розуміти, що мозок — не комп’ютер, а пам’ять — не флешка. Об'єм нашої пам'яті теоретично необмежений, на відміну від флешки. А пригадати й повторити — це не те ж, що відкрити файл на комп'ютері. Креативність і критичне мислення у вивченні предметів змінює та зміцнює теоретичний матеріал, тоді як перечитування інформації не сприяє вашому розвитку.
Ви маєте використовувати ефективні методи навчання, довіряйте відчуттям, адже це ваш здобутий досвід!
Віталій Гаврилюк,
доцент кафедри виробничого
та інвестиційного менеджменту