Відбулася відкрита лекція професора кафедри, член-кореспондента НААН, академіка Сергія КВАШІ
На кафедрі глобальної економіки НУБіП України відбулася відкрита лекція професора кафедри, член-кореспондента НААН, академіка Сергія КВАШІ на тему: «Конкуренторспроможність в індикаторах вимірів», під час лекції було розкрито сутність і багаторівневу систему оцінювання конкуренторспроможності держави, галузі та підприємства. Лекція стала і презентацією третього видання книжки «Індекс конкурентоспроможності особистості».
Сергій КВАША наголосив, що конкурентоспроможність є комплексною характеристикою економічного розвитку, яка визначається не лише фінансовими показниками, а й якістю управління, рівнем інновацій, освіченістю населення, ефективністю інституцій та здатністю адаптуватися до глобальних викликів.
«Конкурентоспроможність – це переважаючи соціально-економічні та техніко-технологічні характеристики певних об`єктів, що обумовлені політичними, економічними, соціальними та іншими чинниками країни, галузі, товаровиробника, товару на внутрішньому та зовнішньому ринках. Вона вимірюється не одним показником, а цілою системою індикаторів, які відображають реальний стан економіки та її потенціал», - зазначив лектор.
У ході лекції студенти ознайомилися з ієрархічними рівнями і їхніми визначеннями конкурентоспроможності, зокрема:
· І рівень. Конкурентоспроможність особистості і його рівень індексу.
· ІІ рівень Конкурентоспроможність товару, його визначення і матриця.
· ІІІ рівень. Конкурентоспроможності підприємства і його індикатори.
· IV рівень. Конкурентоспроможності галузі і його індикатори.
· V рівень. Конкурентоспроможна країна, глобальний індекс конкурентоспроможності.
У контексті розвитку української економіки було підкреслено, що підвищення конкурентоспроможності вимагає посилення державного управління, інституційної стабільності та інвестицій у людський капітал.
У підсумку лекція було проведена не лише цікавою, але надзвичайно насиченою новою інформацією і зроблений висновок, що конкурентоспроможність – це індикатор якості національного розвитку, управлінської культури та освітнього потенціалу суспільства, а її підвищення є спільним завданням держави, бізнесу та наукової спільноти.