Сесія під час карантину: студенти заочної форми навчання успішно склали іспит з Основ римського права
Складні життєві ситуації забезпечують пристосування до нових умов існування.
Так і навчальні заклади по всій Україні, в тому числі Національний університет біоресурсів і природокористування перейшли на дистанційну форму навчання, аби створити безпечні умови для своїх студентів. Проте, закритий на карантин університет не свідчить про відсутність лекцій і необхідних для повноцінного освітнього процесу заходів. Карантинний режим є викликом, на який ми маємо надати гідну відповідь. Викладачі кафедри цивільного та господарського права докладають максимум зусиль для того, щоб освітній процес відбувався на належному рівні.
02 квітня 2020 року до вивчення дисципліни «Основи римського права» приступили студенти заочної форми навчання юридичного факультету 1 курсу. Оскільки в умовах дистанційного навчання дуже важливим є налагодження та підтримка зворотного зв’язку, доцентом Юлією Канарик спочатку було створено групу у Viber, де кожен студент міг задати будь-яке питання, і швидко та оперативно отримати відповідь. Потім всі студенти були підключені до атестованого електронного курсу «Основи римського права» на навчальному порталі Elearn, де розміщені усі лекції і презентації до них, семінарські завдання і завдання для самостійної роботи, навчальні та атестаційні тести із 3-х змістових модулів. У новинах було створено спеціалізовану рубрику «Для студентів заочної форми навчання», де подавалася вичерпна інформація про поточну організацію навчального процесу. Юлія Канарик регулярно інформувала студентів про критерії оцінювання всіх видів завдань, які вони виконують дистанційно, про результати виконання студентами навчальних завдань, а також проводила групові та індивідуальні консультації, заняття в онлайн-режимі. Зокрема, для отримання балів за навчальну роботу, студентам потрібно було:
1. Cкласти та заповнити таблицю «Періоди розвитку римського права», враховуючи етапи розвитку політичної системи Римської держави та етапи формування джерел римського права;
2. Скласти схему «Інститути римського сімейного права» та дати коротку характеристику кожному з них
3. Написати реферат на одну із запропонованих тем;
4. Скласти кросворд по темі «Права на чужі речі»
5. Створити розширену порівняльну таблицю «Види консенсуальних контрактів : спільне та відмінне»
6. Пройти ряд навчальних тестів по темах і написати модульні контрольні роботи.
Варто відмітити, що всі досить гарно впоралися із поставленими завданнями.
Тому, під час іспиту, який проходив, згідно розкладу занять, 08 квітня на 4 парі все проходило злагоджено і спокійно. Спочатку всі пройшли підсумковий тест на платформі Elearn, написали екзаменаційну роботу, а далі успішно пройшли усну співбесіду, за результатами якої були виставлені екзаменаційні оцінки.
В підсумку, хотілося б зазначити, що під час дистанційного навчання ми розуміємо, як ніколи, що робота в аудиторії - найкращий формат освітнього процесу, адже вона забезпечує безпосереднє спілкування викладача та студентів, надає можливість виявити проблемні моменти вивчення дисципліни.
Юлія Канарик,
доцентка кафедри цивільного
та господарського права