Soft Skills майбутніх соціальних працівників або навчаємось разом

April 9, 2020

Вимушене перебування вдома як викладачів, так і здобувачів вищої освіти дозволяє не тільки інноваційно й творчо підійти до вивчення начального матеріалу, але й інтегрувати здобуті знання з суміжних дисциплін, переосмислити та застосувати їх у майбутній професійній діяльності. Так, на запрошення кафедри виробничого та інвестиційного менеджменту здобувачі вищої освіти другого (магістерського) рівня освітньо-професійних програм «Соціальна робота» та «Соціально-психологічна реабілітація» гуманітарно-педагогічного факультету Національного університету біоресурсів і природокористування України разом із викладачами кафедри соціальної роботи та реабілітації залучилися до вебінару «Ефективне управління проектами» (https://pruffme.com/webinar/?id=547ca523d7213d4f852616887a1d8100). 

Вебінар був проведений бізнес-тренером, коучем ICF, бізнес-коучем, Sales-коучем Юрієм Фрідманом.
У межах навчальних дисциплін «Управління реабілітаційними установами» та «Управління соціально-педагогічними системами» здобувачі вищої освіти другого (магістерського) рівня опанували основними поняттями управління проектами, розвинули свої soft skills або «навички успішності», а саме: вміння керувати своїми емоціями; вміння знаходити спільну мову з рідними, друзями, викладачами; вміння керувати власним часом; вміння працювати в команді; здатність логічно і системно мислити тощо. Зазначені навички пов’язані з другим критерієм, підкритерієм 2.6 «забезпечення набуття здобувачами вищої освіти соціальних навичок (soft skills), що відповідають заявленим цілям програми». Адже нині успіх людини на 85% залежить від розвинутих «м’яких навичок», що доведено результатами дослідження, проведеного Гарвардським університетом.
З метою якісного управління організацією необхідно правильно її побудувати. Головне питання на яке необхідно дати відповідь: «Навіщо? Для чого я це роблю?» Розробляючи та втілюючи у життя проєкти, необхідно дати відповідь на питання: «Навіщо потрібні проєкти?». Юрій Фрідман покроково й ґрунтовно дав відповіді на поставлені питання. В ракурсі цього здобувачами вищої освіти було закріплено загальну компетентність – здатність розробляти і управляти проектами. 
Після завершення вебінару, відбулося його обговорення зі здобувачами вищої освіти другого (магістерського) рівня, які поставили знак рівності між майбутньою професією та проведеним вебінаром. Так, у Законі України «Про соціальні послуги» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2671-19), прийнятого 17.01.2019, статті 14 зазначено, що «…Уповноважені органи системи надання соціальних послуг … можуть залучати на платній або безоплатній основі…». Отже, майбутнім соціальним працівникам необхідно вміти не тільки розробляти проєкти для надання соціальних послуг, а й управляти ними. Цікавим було висловлювання Аліни Муляр про конкурентоспроможність соціальних установ, котра залежитиме від якості надання соціальних послуг. Таким чином, управління проєктами повинно бути конкурентоспрорможним.
Як висновок, можна зазначити результат спільного навчання на вебінарі з подальшим його обговоренням – це вміння розробляти соціальні проєкти на високопрофесійному рівні, робити їх апробацію та втілення в життя.
Хочемо висловити слова щирої подяки організаторам найсучаснішого вебінару за спільну та плідну працю.
 
Ніна Тверезовська,
професор кафедри соціальної роботи та реабілітації
 

 

Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook