Опанування математичних дисциплін у дистанційному режимі навчання
Опанування математичних дисциплін у дистанційному режимі навчання
April 1, 2020
кафедра вищої та прикладної математики НУБІП України
В умовах карантину, як і всі підрозділи університету, кафедра вищої та прикладної математики працює у дистанційному режимі навчання.
Навчальні заняття проходять згідно з навчальним планом за розробленим графіком. Найбільш прийнятною моделлю дистанційної освіти щодо опанування математичних дисциплін є робота на навчально-інформаційному порталі університету Elearn. Тут розміщено усі необхідні навчальні матеріали, налагоджено зворотній зв’язок зі студентами (через форум електронного курсу, електронну пошту). Студенти мають можливість пройти на ЕНК тренувальне тестування (тест для самоконтролю знань), основне тестування (за окремими модулями дисципліни) та підсумкове (за усім матеріалом дисципліни).
Зокрема, за цією моделлю навчання працюють студенти АКІТ («Автоматизація та комп’ютерно - інтегровані технології») І та ІІ курсів (дисципліна «Вища математика»); на теперішній час пройшли майже відсотково (крім 2 осіб) тест за першим модулем дисципліни.
Зміни навчальних планів і програм математичних дисциплін у НУБіПвимагають певних коригувань у дистанційній роботі кафедри. Для окремих спеціальностей ЕНК знаходяться у стадії розробки або ще не сертифіковані (наприклад, Гмаш («Галузеве машинобудування»), АІ («Агроінженерія»), ТрТ («Транспортні технології (автомобільний транспорт)»)). Це, звичайно робота тривала, що не відповідає обмеженням у часі в умовах карантину. Тому, для таких спеціальностей на сайті кафедри вищої та прикладної математики відкрито рубрику «Дистанційне навчання з дисциплін кафедри», де викладачі кафедри розміщують усі необхідні для студентів навчальні матеріали дисципліни та завдання за розробленим графіком.
Крім того, студентів окремих спеціальностей, Гмаш (дисципліна «Прикладна математика», три групи), ТрТ (дисципліна «Теорія ймовірності і математична статистика», одна група), програми яких частково співпадають з АКІТ, вдалося підключити «в чергу» (по одній групі) до роботи на ЕНК АКІТ, ч.4. Останнє дає можливість цим студентам поширити свої знання і, насамперед, бути атестованими; на теперішній час пройшли тест за першим модулем згаданих дисциплін 78%.
Подальший напрямок роботи кафедри у дистанційному режимі навчання − це створення електронної бібліотеки з математичних дисциплін безпосередньо на сайті кафедри та робота у сервісі відео конференції Webex за встановленим графіком.
Математика має свою особливість; у математиці менше, ніж у будь-якій іншій галузі знань, вдається обмежитися лише розмовами навколо питання. Саме це мав на увазі М.В. Ломоносов, коли писав: «А математику ще й тому вивчати слід, що вона розум до ладу приводить». Вочевидь, можна було б додати − і характер. Цього можна досягти організацією посильної, але систематичної й достатньо вагомої роботи студентів. Йдеться насамперед, про розв’язуванням задач, бо ця робота завжди несе в собі елементи творчості, є кращою формою перевірки працездатності і вправності студентів. Проте, вміння розв’язувати задачі − це не привілей одних математиків. Навички розв’язування будь-яких задач − це, зрештою, виховання наукового пошуку майбутнього фахівця.
Ніна Батечко,
Людмила Панталієнко