Проходження педагогічної практики здобувачами вищої освіти ступеня доктора філософії

June 20, 2025
Кафедра адміністративного менеджменту та зовнішньоекономічної діяльності

Педагогічна практика є важливою складовою підготовки аспірантів, особливо тих, хто планує працювати у вищій освіті або навчальних закладах. Вона допомагає закріпити теоретичні знання на практиці, розвинути педагогічні навички та набути досвіду роботи із здобувачами вищої освіти.

Для тих, хто планує працювати викладачем практика є чудовою можливістю розвинути  професійні компетентності у сфері викладання дисциплін з менеджменту, набути практичних навичок роботи із студентами різного віку та рівня підготовки, роботи з навчальними програмами, методичною літературою, оцінювання знань студентів, підвищити рівень готовності до самостійної педагогічної діяльності після завершення аспірантури.

Корисною педагогічна практика є і для тих, хто планує займатися науковою діяльністю, оскільки дозволяє набути комунікативних навичок, досвіду роботи з різними типами аудиторії та передачі наукових знань в доступній формі, відкрити нові напрямки для наукових досліджень та сприяти формуванню нових наукових ідей.

Крім того, практика робить навчання більш цікавим та актуальним для аспіранта, що в свою чергу збільшить його мотивацію до успішного завершення навчання та захисту дисертації.

Відповідно до навчального плану ОНП «Менеджмент» аспіранти 3 курсу Мацола О.А., Байдацький М.В., Гринюк С.В., Загорулько А. О., Зеленський Б.О. у другому семестрі проходили педагогічну практику на кафедрі адміністративного менеджменту та зовнішньоекономічної діяльності.

Педагогічна практика - це форма навчання, під час якої аспіранти брали активну участь у навчальному процесі, виконуючи певні педагогічні функції під керівництвом досвідчених викладачів. Під час проходження практики аспіранти викладали лекції, проводили практичні заняття, здійснювали консультування студентів. Крім того, вони вивчали нормативно-правові акти з питань законодавчого та нормативно-правового регулювання вищої освіти в Україні, організації освітнього процесу та діяльності педагогічних і науково-педагогічних працівників у НУБіП України, відвідували заняття науково-педагогічних працівників кафедри з метою вивчення методики викладання та передового педагогічного досвіду.

На кафедрі прослідковується чітка організація педагогічної практики, створюються  сприятливі умови.  Аспіранти на початку практики  отримали завдання, розклад занять та необхідну інформацію для роботи. Під час проходження практики викладачі кафедри надавали допомогу організаційно-методичного характеру навчальної взаємодії з усіма учасниками освітнього процесу та з підготовки практикантом індивідуального плану проходження практики, звіту про практику.

Педагогічна практика дозволила здобувачам ступеня доктора філософії закріпити теоретичні знання з педагогіки, психології, методики навчання, отримати реальний досвід роботи в навчальному процесі, що сприяє кращому розумінню специфіки роботи викладача та розвитку необхідних професійних навичок.

Здобувач ступеня доктора філософії Олег Мацола під час практики проводив практичні та лекційні заняття з дисципліни «Міжнародна економіка», на яких демонстрував знання теоретичного матеріалу, який стосувався питань трансформації міжнародних економічних відносин, основних засад міжнародної торгівельної політики, здійснення міжнародної торгівлі тощо. Теоретичні знання він завжди підкріплював практичними прикладами, оскільки має досвід роботи керівника та експерта відділу ЗЕД та міжнародної логістики в іноземних компаніях Рітейлу.


Микола Байдацький  проводив заняття з дисципліни «Європейський зелений курс: від теорії до практики». Ця дисципліна є вибірковою, її відвідували студенти з різних факультетів університету. Заняття, проведені аспірантом, були практично орієнтованими, оскільки власний досвід роботи директором ТОВ  «БМД ТРАНС ГРУП»  дозволив поділитися із студентами розумінням перспектив та викликів імплементації Європейського зеленого курсу в Україні, умов торгівлі з країнами Європейського Союзу, функціонуванням аграрного сектора в Україні в умовах воєнного стану, тощо.

Степан Гринюк упродовж педагогічної практики активно займався підготовкою навчально-методичних матеріалів до проведення занять з дисципліни "Global Agricultural Markets" для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти, групи іноземних студентів з КНР, Єгипту та Еквадору. Оскільки Степан Валерійович вільно володіє англійською мовою, тому для нього не склало труднощів проводити студентам лекційні і практичні заняття з цієї дисципліни.

https://nubip.edu.ua/sites/default/files/u67/2_1.jpg

Андрій Загорулько, який має досвід роботи на посаді директора департаменту рослинництва, логістики та механізації агропромислової компанії «Астарта-Київ», є членом ради роботодавців факультету аграрного менеджменту, ментором проєкту «Агрокебети» під час викладання дисципліни «Сучасні підходи та інструменти менеджменту» для студентів другого (магістерського) рівня здобувачів вищої освіти за спеціальністю «Менеджмент» освітньої програми «Адміністративний менеджмент» на заняттях розкривав ключові аспекти сучасного менеджменту в агробізнесі, зокрема питання ефективного управління виробничими процесами, впровадження інновацій у сільськогосподарську логістику, механізації та цифровізації агросектору. Із задоволенням він ділився із студентами власним досвідом управління великим агропромисловим підприємством, що дозволило зробити навчальний процес максимально прикладним та інтерактивним.


https://nubip.edu.ua/sites/default/files/u67/4.png

Богдан Зеленський проводив заняття із «дисципліни «Міжнародний менеджмент», на яких він приділяв увагу таким важливим темам, як планування, організація, мотивація та контроль діяльності підприємства з метою досягнення його стратегічних цілей на світовому рівні, з урахуванням особливостей різних країн. На практичних заняттях він ділився власними думками стосовно управління підприємствами, які ведуть свою діяльність на міжнародному рівні, оскільки має значний досвід роботи на посаді заступника директора компанії «Агросем».

https://nubip.edu.ua/sites/default/files/u67/1_3.jpg

У процесі проходження педагогічної практики всі аспіранти оволоділи основами викладацької та навчально-методичної роботи: навиками наукового аналізу та перетворення наукових теоретичних знань в навчальний інструмент надання професійних знань майбутнім фахівцям з менеджменту. 

https://nubip.edu.ua/sites/default/files/u67/3.png

Результати проходження практики,  оволодіння знаннями, набуття досвіду і навичок педагогічної діяльності в межах кафедри відображені у звітах, які здобувачі вищої освіти ступеня доктора філософії успішно  захистили.

Кожен з аспірантів, котрі проходили педагогічну практику на кафедрі адміністративного менеджменту та ЗЕД є досвідченими професіоналами у сфері менеджменту, і відчуття відповідальності та емоційної піднесеності зробили звичайні заняття здобувачів вищої освіти корисним досвідом як для самих практикантів, так і для студентів.

Віра Бутенко, заступник декана факультету 

аграрного менеджменту  з наукової роботи

 


 

Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook