Пошукове практичне заняття при вивченні соціально-педагогічних методів як ключа до розуміння потреб користувачів бібліотек
«Використання соціально-педагогічних методів у вивченні потреб користувачів бібліотечних фондів як інструмент підвищення їх соціальної значущості» – тема практичного заняття з навчальної дисципліни «Основи соціально-педагогічних досліджень в соціальній роботі», яке 25 квітня провела Ольга Макух, к. психол. н., доцент циклової комісії гуманітарних дисциплін спільно із завідувачкою бібліотеки коледжу Ольгою Михайлишин зі студентами групи Ср-21 освітньої програми 231 «Соціальна робота».
Здобувачі освіти підготували дослідницький інструментарій (а це анкети для працівників бібліотеки) та здійснили аналіз читацьких формулярів, проаналізували соціальну карту бібліотеки, ознайомилися з документами розподілу читацької активності.
Дослідницька «подорож» спрямувала студентів до бібліотечних фондів, каталогів, картотеки періодичних видань тощо. Здобувачі освіти цікавила навчальна, художня література, найстаріші видання, а також література краєзнавчої тематики. Окремо увагу зосередили на періодичних виданнях: студенти застосували SWOT-аналіз бібліотечного фонду – метод стратегічного планування, який допомагає оцінити Strengths (сильні сторони), Weaknesses (слабкі сторони), Opportunities (можливості) та Threats (загрози) об’єкта дослідження – як результат, дізнались про динаміку актуальності періодичних видань як носія первинної інформації за останні десятиліття, про популярні сьогодні видання в галузі управління, вибрані урядовими установами й організаціями, та про електронні ресурси періодичних видань та способи їх використання.
Застосування контент-аналізу фонду дозволило оцінити тематику, жанровий склад, відповідність літератури до освітніх і соціальних потреб.
Здобувачі освіти випробували свій опитувальник для працівників бібліотеки та, застосувавши контент-аналіз, спланували розробку анкет як для студентів, так і для педагогічних працівників. На завершення практичного заняття працівниці бібліотеки відповіли на запитання студентів щодо надходжень наукових фахових видань, нової художньої літератури тощо.
Практичне заняття із дисципліни «Основи соціально-педагогічних досліджень в соціальній роботі» вдалося, адже було спрямоване саме на формування нових професійних компетентностей та застосування соціально-педагогічних методів у соціальній роботі.