Рекордна кількість відвідувачів і зворотній зв’язок – найкращі оцінки якості проведення відкритої лекції з навчальної дисципліни «Теорія держави і права»
Робота викладача в аудиторії – це постійний поступ! Кожного разу перед тобою студенти, яким потрібно не просто викласти матеріал, а викласти його цікаво і з користю для них. Тому викладацька валізка завжди потребує ревізії під запити сьогодення.
Часто доводиться чути запитання від колег, як мені вдається втримувати таку непросту аудиторію – першокурсників, читаючи їм «анатомію» права? Просто розказати – це одне, але найкращий спосіб – це запросити відвідати мої пари, щоб наочно показати, як це працює. Тому 19 лютого 2024 року я запланувала відкрите лекційне заняття для 1 курсу юридичного факультету денної форми навчання на тему: «Зовнішня форма (формальні джерела) права».
Тема непроста! Вона з тих, щодо яких немає однозначного підходу щодо розуміння і трактування. А ще новоприйнятий Закон України від 24 серпня 2023 р. № 3354-IX «Про правотворчу діяльність» (і неважливо, що він ще неуведений в дію), рішення Конституційного суду України, практика ЄСПЛ, правова доктрина і, звісно ж, моя особиста наукова позиція. Тому тему викладала враховуючи, по-перше, попередні лекційні напрацювання зі студентами, коли зустрічалися з категорією «форма»; по-друге, зв’язки з попередніми навчальними дисциплінами, які вони опанували у першому семестрі («Основи римського права» і «Історія держави і права зарубіжних країн»); по-третє, зв’язки з наступними навчальними дисциплінами («Практика Європейського суду з прав людини»). Для полегшення сприйняття матеріалу наводила приклади, ставила перед студентами проблемні питання для їхніх роздумів тощо.
Завдяки дистанційним технологіям лекцію було проведено у змішаному форматі – одна частина студентів і гостей були в аудиторії, інша частина студентів і НПП, які не змогли через карантинні обмеження відвідати заняття, мали змогу прослухати його в онлайн форматі. Потім переглядаючи статистику, які надіслала програма Meet, і підбиваючи кількість анкет оцінювання якості проведення лекційного заняття моїми старшими колегами, була приємно здивована кількістю присутніх (14 НПП!).
Але найбільшу радість викладачеві приносить зворотній зв’язок з аудиторією. Тому радісно було отримати запитання від гаранта програми Лілії Панькової під час лекції та від професора Олександра Світличного уже при зустрічі щодо деяких практичних аспектів цієї теми. Це свідчить, що тема актуальна і практика проведення відкритих лекційних занять досягає своєї мети!
Для тих, хто не зміг приєднатися до заняття, є можливість переглянути цю лекцію на YouTube. Я завжди готова до взаємодії – ділитися викладацьким досвідом, обговорити якісь теоретичні моменти тощо.
Дякую усім за присутність, теплі відгуки, високі оцінки!
Віра Качур,
завідувачка кафедри теорії та історії держави і права