Успішне проходження виробничої практики магістрами кафедри управління та освітніх технологій

October 9, 2022

8 жовтня 2022 року на кафедрі управління та освітніх технологій гуманітарно-педагогічного факультету НУБіП України відбулася підсумкова конференція з виробничої управлінської практики здобувачів ОС «Магістр» галузі знань «Управління та адміністрування» спеціальності 073 «Менеджмент» освітніх програм «Управління навчальним закладом» та «Управління персоналом» заочної форми навчання. Під час конференції здобувачі мали можливість прозвітувати про свою роботу під час практики в якості керівників закладів освіти та управлінців підприємств та організацій, HR-менеджерів і менеджерів з персоналу в сферах державної і недержавної діяльності, виробництва, науки, охорони здоров’я тощо.

Виробнича управлінська практика є необхідною складовою частиною навчання та передбачає проходження студентами практики в організація та підприємствах різних сфер діяльності. Ось і здобувачі освітньої програми «Управління навчальним закладом» успішно завершили свою виробничу практику в різних закладах освіти, зокрема: НУБіП України, приватному ВНЗ «Київський медичний університет», закладах загальної середньої освіти: еколого-природничому ліцеї № 116, гімназії № 179,  ЗОШ № 285 та № 260 м. Києва, Броварських ліцеях № 4 імені Степана Олійника та № 6, Бориспільському академічному ліцеї  імені Анатолія Федорчука, закладах дошкільної освіти: ТОВ «ДНЗ» «Маленька Європа» та «Генезис» у м. Києві тощо.

Головною метою такої роботи було - підвищення рівня і якості знань учнів, розширення спектру цілей, що досягаються у навчально-виховному процесі, збереження і зміцнення фізичного, психологічного і морального здоров’я всіх учасників освітнього процесу.

Управляти закладом освіти – це надзвичайно відповідально, адже керівник має бути менеджером, лідером, експертом. Місія його - створити сприятливе середовище для динамічної взаємодії освітніх процесів. Практика є підсумком і продовженням усіх набутих знань під час навчання.

У процесі проходження виробничої управлінської практики у магістрів формувалися загальні компетентності:

  • знання та розуміння специфіки професії, основних компетенцій;
  • здатності діяти на основі принципів професійної етики, дотримуватись правил академічної доброчинності, виробляти й удосконалювати власну систему професійних умінь та навичок, власну систему керівництва;
  • здатності бути критичним, аналізувати як свою, так і педагогічного та учнівських колективів діяльність. А ще вміти розбиратися і в господарсько-фінансовій діяльності закладу освіти;
  • обізнаності у всіх тонкощах керівництва: уміти не просто бути членом команди, а повести за собою;
  • здатності на тільки керувати людьми, а й приймати від них відвертий зворотній зв’язок;
  • здатності чітко ставити завдання, що є запорукою успіху, позбутися суб’єктивності та емоцій;
  • здатності вирішувати конфліктні ситуації дипломатичним шляхом;
  • здатності демонструвати власним прикладом те, що вимагається від підлеглих.

Протягом тижня в період з 3 по 7 жовтня 2022 року здобувачі другого року заочної форми навчання освітньої програми «Управління персоналом» гуманітарно-педагогічного факультету також закріплювали та застосовували на практиці теоретичні знання, здобуті протягом навчання. Користуючись унікальною нагодою відчути себе управлінцями, здобувачі вищої освіти провели час у державних та приватних структурах, ознайомлювались з тонкощами майбутньої професії, розвивали комунікаційні навички, проводили ділові зустрічі та презентації.

Студенти проходили практику у різних організаціях та підприємствах: медичних закладах: зокрема, у Національному медичному університеті О.О. Богомольця, КНП Київський міський пологовий будинок № 5, ТОВ «Медичний центр «Добробут - Поліклініка», Консультативно-діагностичний центр Святошинського району, КНП «Київська міська клінічна лікарня № 3», КНП «Олександрівська клінічна лікарня» м. Києва; в Інституті фізики НАН України, Калинівській селищній раді, ПрАТ «Філіп Морріс України», ТОВ Асстра Україна тощо.

Основними цілями виробничої управлінської практики для здобувачів стали: загальне ознайомлення з підприємством та системою його управління, розуміння економічної діяльності, взаємозв’язок із постачальниками та споживачами. Магістранти змогли провести аналіз стану обраного підприємства, ознайомитись з методикою роботи на ньому, дослідити соціально-психологічний клімат у трудовому колективі.

Усі навички і знання, здобуті протягом тижня, зібраний матеріал, студенти зможуть використати для підготовки та написання магістерської роботи, і перш за все, у своїй подальшій управлінській діяльності.

Протягом усього часу здобувачі отримували зворотній зв’язок й інформаційну підтримку від керівника практики - професора Сергія Кубіцького.

Таким чином, спробувавши себе в ролі керівника, ми закріпили набуті теоретичні знання і переконалися в тому,  що будь-який успішний керівник – це формальний і неформальний лідер, який вміє вести ділові переговори та презентації, розуміється на психології управління та конфліктології, вміє раціонально розподіляти час, знає тонкощі протоколу та ділового етикету, мислить глобально, а діє локально, має високий рівень емоційного інтелекту та стресостійкості.

Сучасні заклади освіти, організації та підприємства повинні ухвалювати головні для управлінського процесу рішення: визначати стратегію, обирати навчальну програму, прописувати правила для всіх учасників процесу в статуті, визначати, де підвищуватимуть кваліфікацію вчителі та працівники, залучати кошти спонсорів та ефективно їх використовувати. Усе це неможливо без сучасних знань, проактивності та менеджерських здібностей керівників освітніх установ, організацій та підприємств. А особливо це складно в період воєнного стану, коли керівники мають бути швидкими в прийнятті рішень, мобільними, чіткими. Адже саме керівник несе відповідальність за життя та здоров’я усіх учасників управлінського процесу. Отримані знання в університеті дають можливість впевнено почувати себе в професійній діяльності.

Бажаємо нашим практикантам, перш за все, міцного здоров’я, натхнення і наполегливості, успішної підготовки та захисту магістерських робіт, здійснення найзаповітніших мрій і бажань, сподівань і задумів!

Заступник старости групи УНЗ-21001мз
Таміла Авраменко;
староста групи УП-21001мз
Аліна Грабар;
завідувач кафедри управління та освітніх технологій
Сергій Кубіцький

Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook