Метод моделювання як інструмент вивчення життєвої ситуації клієнта: погляд зсередини

9 September 2022, 9:00

           Однією з основних умов у підготовці висококваліфікованих і конкурентоспроможних фахівців спеціальності «Соціальна робота» на гуманітарно-педагогічному факультеті є максимальне залучення студентів до активних практичних занять.

І сьогодні наші студенти 3-го курсу мали можливість набути практичний досвід через моделювання і програвання відповідних соціальних ролей у розрізі теми «Насилля як соціальна проблема» з дисципліни «Інноваційні моделі надання соціальних послуг», ставши учасниками тренінгу «Батьківство без насилля».
  
На тренінгу студенти ознайомилися з різновидами та причинами насильства в сім'ї, а також розглянули умови ефективного спілкування, розібрали моделі ідеальних взаємовідносин між батьками і дітьми.
Цікавим етапом, який викликав жвавий інтерес та дискусію, було інсценування життєвих обставин звичайної сім'ї (відповідно до запропонованої ситуації), а також подальший аналіз поведінки і почуттів кожного члена родини.
По-перше, це було дуже весело.
По-друге, на даному прикладі, як зазначила Крістіна Янович: «…ми мали змогу розглянути та проаналізувати як зароджуються конфлікти, які в подальшому можуть спровокувати людей до насильства. Також було обговорено відповідні дії соціального працівника, що дають змогу запобігти прояву будь-якого виду насилля».
  
З метою глибшого розуміння проблеми, студентів було об'єднано у три групи, кожна з яких мала намалювати дерево, що символізувало б певний вид насилля. Елементи дерева мали символічне значення, а саме: коріння цього дерева - причини появи таких вчинків; стовбур - вид насильства; гілки - їх прояви; плоди/листя - наслідки.
Завдяки такому виду навчальної діяльності, студенти змогли краще засвоїти нову тему та детальніше розібрати проблеми та наслідки насилля як для окремою особистості, так і для суспільства загалом.
  
Завдяки змодельованій можливій життєвій конфліктній ситуації в сім'ї, розподілу ролей, було проаналізовано модель поведінки та можливі шляхи вирішення конфліктної ситуації кожного учасника. Завданням інсценування було зосередитися на почуттях кожного учасника в тій, чи іншій ролі. Такий практичний підхід дав поштовх до складання алгоритму дій стосовно вирішення конфліктів без нанесення шкоди як самим «батькам», так і «дитині». Так би мовити, погляд з середини.
Старший викладач кафедри соціальної роботи та реабілітації
Наталія Бондаренко
Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook