Майбутні бакалаври професійного навчання опановують порівняльною педагогікою
У Національному університеті біоресурсів і природокористування України цього року навчальний рік розпочався не зовсім традиційно. Для здобувачів освіти першого та другого курсів першого рівня вищої освіти (бакалаврського) він стартував у дистанційному режимі.
Пандемія COVID-19 продовжує впливати на розвиток системи освіти в напрямку застосування інноваційних форм навчання. Карантинні обмеження спонукають науково-педагогічних працівників все ширше застосовувати технології мобільного навчання. Практично стає традиційним змішане навчання («blended learning»), в основі якого лежить концепція об’єднання технологій аудиторної системи і технологій електронного навчання. За такого навчання використовуються ресурси комунікаційних платформ MS Teams, ZOOM, Google Meet, Skype тощо.
Сьогоднішня лекція для здобувачів вищої освіти ОПП «Професійна освіта (Аграрне виробництво, переробка сільськогосподарської продукції та харчові технології)» з освітнього компонента «Порівняльна педагогіка» відбулися із застосуванням змішаного навчання з використанням ресурсу ZOOM.
Темою сьогоднішньої лекції була «Етапи розвитку порівняльної педагогіки», під час якої професор кафедри педагогіки Оксана Васюк охарактеризувала діяльність видатних зарубіжних педагогів-компаративістів, розкрила їхні надбання у аспекті порівняльно-педагогічних досліджень, показала внесок українських дослідників у галузі порівняльної педагогіки (К. Ушинський, О. Музиченко, С. Ананьїн, С. Русова та ін.) на формування національної системи освіти.
Лекція супроводжувалася мультимедійною презентацією, що дозволило унаочнити лекційний матеріал та зберегти увагу студентів упродовж заняття. Під час викладу матеріалу, з метою активізації пізнавальної діяльності слухачів, лектор застосовувала такі методи, як «мозковий штурм» (визначали освітніх діячів, які в епоху українського Відродження та Козацької доби навчалися в університетах Польщі та Італії), проблемне навчання (студенти відповідали на запитання: «Як ви гадаєте, як вплинуло тісне спілкування українських освітян із зарубіжними на формування національної системи освіти?», «Чим відрізняються поняття «парадигма» та «концепція»?).
На кінець лекції викладач, з метою виявлення знань студентів, отриманих під час заняття, поставила їм кілька запитань та закцентувала увагу на підготовці до практичної роботи за допомогою он-лайн курсу на платформі elearn, де знаходяться укомплектовані навчально-методичні матеріали до вивчення дисципліни «Порівняльна педагогіка» (елемент кейс-технології).
Лекція пройшла комфортно для здобувачів вищої освіти, постійно підтримувався зворотній зв'язок. Насамкінець лектор нагадала про можливість спілкування та ведення діалогу в Viber.
Доцент кафедри педагогіки
Леся Маценко