Лукіна Тетяна Олександрівна
Доктор наук з державного управління, 2006 р., спеціальність 25.00.02 – механізми державного управління)
Тема дисертації : Державне управління якістю загальної середньої освіти в Україні.
Кандидат педагогічних наук, 1998 р., спеціальність 13.00.02 – теорія і методика навчання фізики)
Тема дисертації: Фізична задача як засіб диференційованого навчання фізики у середній школі.
Доцент кафедри теорії і методики математики та інформаційних технологій – 2005 р.
Професор кафедри управління освітою - 2008 р.
Нагороджена знаком “Відмінник освіти України”, 2001 р.
Має понад 14-річний досвід підготовки магістрів державного управління, нині – публічного управління та адміністрування, а також викладання в Інституті підвищення кваліфікації керівних кадрів Національної академії державного управління при Президентові України.
Викладає дисципліни: «публічна служба», «Методологія організації наукових досліджень з основами інтелектуальної власності», «Територіальна організація влади», «Державне регулювання розвитку регіонів», «Муніципальний менеджмент»; проводить заняття в системі підвищення кваліфікації фахівців аграрної сфери з питань інноваційної спрямованості педагогічної діяльності та публічного управління й адміністрування.
Сфера наукових інтересів :
• Управління людськими ресурсами
• Освіта дорослих (педагогічних працівників та державних службовців), інноваційні технології навчання дорослих (професійного навчання)
• Публічне управління освітою
• Освітня політика: аналіз та оцінювання
• Управління якістю освіти
• Якість освіти, технології вимірювання та оцінювання якості освіти
• Моніторинг і оцінка якості освітніх систем і процесів
• Педагогічне вимірювання та педагогічне оцінювання
Автор і співавтор понад 180 наукових, науково-методичних і методичних публікацій, у т.ч. 8 колективних та одноосібної монографій, 13 навчальних посібників, зокрема:
Монографії:
· Лукіна Т.О. Державне управління якістю загальної середньої освіти в Україні: Монографія / Тетяна Олександрівна Лукіна . - К.: Вид-во НАДУ, 2004. – 292с.
· Реформування освіти в Україні: державно-управлінський аспект / Навч.-наукове вид. /ав: Протасова Н.Г., Гаєвська Л.І., Лукіна Т.О. та ін. Київ, Львів: Вид-во НАДУ, 2012.- 456 с. Авторські: Розділ 8, Розділ 9. - С. 329 – 425.
· Організаційно-методичне забезпечення моніторингових досліджень якості загальної середньої освіти: Монографія /Кол.авт.: Ляшенко О.І., Ващенко Л.С.. Полянський П.Б., Жук О.Ю.. - К.: Педагогічна думка, 2013. – 160 с. – Авторські: Науково-методичні засади розробки програми регіонального моніторингу якості загальної середньої освіти. - С.28 – 68.
· Тестові технології оцінювання ключових і предметних компетентностей учнів основної і старшої школи: монографія / Кол авт.: О.І.Ляшенко, Т.О.Лукіна, Ю.О.Жук та ін. / За ред. О.І.Ляшенка. Ю.О.Жука. - К., 2014, 200 с. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://undip.org.ua/news/library/monografii_detail.php?ID=3053. - Авторські: Розділ 2. Компетентність педагога як передумова запровадження компетентнісного до оцінювання якості освіти учнів. – С. 28 - 45.
· Освіта дорослих в перспективі змін: інновації, перспективи, прогнози: колективна монографія /За ред. А.Василюк, А. Стоговського. – Ніжин: Видавець ПП Лисенко М.М., 2017. – 248 с. - Авторські: Лукіна Т.О. Теоретичні засади управління якістю освіти дорослих. – С. 68 – 77.
· Теоретико-методичні засади побудови моніторингових систем оцінювання якості загальної середньої освіти / Кол авт.: О.І.Ляшенко, Т.О.Лукіна, Ю.О.Жук, Ващенко Л. С., Гривко А. В., Науменко С. / За ред. О.І.Ляшенка, Ю.О.Жука. - К., 2018. - 200 с.- Рукопис. Авторські: розділ 2 (1 д.а.). - Режим доступу: http://undip.org.ua/news/library/monografii_detail.php?ID=6888
· Моніторинг якості освіти: становлення та розвиток в Україні: Рекомендації з освітньої політики / За заг. ред. О.І.Локшиної. - К.: К.І.С., 2004. – 160 с. –
· Education Quality Monitoring: Development in Ukraine: Educational Policy recommendations / Under the editorship of Olena Lokshyna. - Kyiv: “K.I.S.”, 2005. - 185 р.
Посібники:
· Лукіна Т.О. Вимірювання та управління якістю освіти. - К.: Експрес-об’ява, 2007. – 50 с.
· Лукіна Т.О. Технологія управління якістю освіти державних службовців: метод. посібн. для системи підвищення кваліфікації.- Луцьк, 2010.- 50 с.
· Лукіна Т.О. Технологія управління якістю освіти державних службовців: метод. посібн. для системи підвищення кваліфікації. - Луцьк, 2010.- 50 с.
· Реалізація гендерної політики в управлінні освітою: навч.-метод. посібник / за заг. ред. Протасової Н.Г., д. пед. наук, проф. Запоріжжя: Друкарський світ. 2011. – 176 с. – Авторські: Розділ 3. Вплив гендерної політики на результативність управління якістю освіти. - С. 66-108.
· Методика і технологія оцінювання діяльності загальноосвітнього навчального закладу: посібник / ав.: Ляшенко О.І., Лукіна Т.О., Булах І.Є., Мруга М.Р. - К.: Педагогічна думка, 2012. – 160 с. Авторські: Розділ 2: Методика оцінювання діяльності загальноосвітніх навчальних закладів. - С. 28-72.
· Громадянські компетентності у професійній освіті державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування: збірник методичних матеріалів для системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування / за заг. ред. Н.Г.Протасової, Ю.О.Молчанової. - К.: НАДУ, 2016. - 345 с. – Авторські: С. 168 – 184.
· Управління розвитком професійного навчального закладу: праксеологічні засади: навч. посібн. / За наук. ред. Л. М. Сергеєвої, Т. О. Лукіної. / Л. М. Сергеєва, Т. О. Лукіна, Ю. С. Красильник, О. В. Пащенко, Т. І. Стойчик, В. О. Купрієвич. - К. : Вид.-во Ліра-К, 2017. – 124 с. Авторські: Розділ 3.1. Система внутрішнього забезпечення якості освіти та освітньої діяльності професійного навчального закладу. - С. 33 – 43.
· Лукіна Т.О. Управління якістю освіти: навчальний посібник. – К., 2016. – 190 с. – Рукопис.
· Лукіна Т.О. Технології розробки та аналізу освітньої політики: навчальний посібник. – К.: 2017. – Рукопис.
· Лукіна Т.О. Якість українських підручників для загальноосвітніх шкіл: проблеми оцінювання та результати моніторингу: Методич. посібн. - К.: Вид. дім "Академія", 2004. – 200 с.
· Моніторинг якості освіти: світовий досвід та українські перспективи: Посібник / Під заг. ред. О.І. Локшиної.- К.: К.І.С., 2004.- 128 с.
· Лукіна Т.О. Педагогічні вимірювання й управління якістю освіти: Навчально-методичні матеріали. - К.: Експрес-об’ява, 2007. – 64 с.
· Лукіна Т.О. Технології діагностики та оцінювання навчальних досягнень: Навчально-методичні матеріали. - К.: Експрес-об’ява, 2007. – 62 с.
Статі в енциклопедіях, словниках і часописах:
· Енциклопедія освіти. – АПН України; Гол.ред. В.Г.Кремень. – К.: Юріном Інтер, 2008.- (Член авторського колективу – 0,4 д.а.) (Моніторинг освіти, Управління якістю освіти, Якість освіти та інші поняття ).
· Енциклопедія державного управління: у 8т. / Нац. акад. держ. управління при Президентові України; наук.-ред. колегія: Ю.В. Ковбасюк (голова) та ін. – К.:НАДУ, 2011. – Т.4. (Член авторського колективу - 1.д.а.)
· Освіта дорослих: енциклопедичний словник / за ред. В.Г.Кременя, Ю.В.Ковбасюка; [ред. рада: В.Г.Кремень, Ю.В.Ковбасюк. Н.Г.Протасова та ін.]; К.: Основа, 2014. – 496 с. - (Член авторського колективу - 1.д.а.)
· Біла книга національної освіти України / Акад. пед. наук України; за ред. В. Г. Кременя.- К., 2009. – 376с. – Авторські: С. 65 -70.
Участь у міжнародних проектах
Виступала консультантом з питань моніторингу якості освіти, аналізу й оцінки освітньої політики багатьох міжнародних проектах, зокрема “Центр тестових технологій” (Міжнародний фонд “Відродження”), “Освітня політика і освіта рівний – рівному” (Програма розвитку ООН), “Справедливе оцінювання” (програма TEMPUS/TACIS), “Удосконалення багатогалузевих підходів до профілактики ВІЛ/СНІДу серед молоді України” (Європейський Союз), “Рівний доступ до якісної освіти” (Світовий Банк) та ін.