2015-2016 навчальний рік

 (повний текст звіту та витяг із протоколу засідання кафедри)

У 2015-2016 навчальному році у роботі наукового гуртка з  «Історії вчень про державу і право» (керівник – старший викладач , к.і.н. Л.С. Протосавіцька ) взяли участь 20 студентів ІІ курсу юридичного факультету НУБіП України. За цей період усі студенти виконували наукові роботи згідно наукової тематики гуртка. Засідання проводилось згідно графіку, з виступом студентів, дослідженням і обговоренням тем.

Студентський гурток з  «Історії вчень про державу і право» створений для інтелектуального виховання студентів, виховання поваги та любові до історичної та політико-правової спадщини, детального вивчення історії вчень про державу і право, ґрунтовного ознайомлення з працями  представників науки, для практичного використання досліджень в юриспруденції, формування юридичної культури та власного юридичного мислення, відчуття громадянської відповідальності.

Науково-дослідна робота студентів в рамках гуртка здійснювалася через комплекс заходів наукового, методичного, організаційного характеру, що забезпечило навчання студентів, оволодіння навичками наукових досліджень відповідно до обраної спеціальності в межах навчального процесу і поза ним.

У гуртку студенти вчилися оволодівати навичками різноманітних комунікативних стратегій, знайомилися із засобами ведення дискусії, вчилися долати страх перед аудиторією, почувати себе впевненими, сильними ораторами, підвищували культуру ведення дискусії; розширювали та поглиблювали знанння про засоби  ораторського мистецтва, вчилися конструктивно критикувати, грамотно давати поради тощо.

В основу роботи гуртка з «Історії вчень про державу і право» покладено принципи, що  відрізняється значущістю, імперативністю та універсальністю. Для них  характерна властивість абстрактного відображення закономірностей соціального буття, що зумовлює його важливу роль у структурі широкого кола явищ.

В межах функціонування гуртка студенти використовували широкий спектр загальнонаукових та спеціально наукових методів, зокрема, найбільш вживаними є історичний та проблемно-концептуальний методи. Перший допоміг в осмисленні тієї чи іншої теорії, концепції в історичному контексті, який обумовив їхню появу. Другий - дозволив прослідкувати зародження і розвиток тієї чи іншої ідеї від найдавніших часів до сьогодення.

Відвідування гуртка дало можливість зрозуміти важливість і значення держави і права в духовних надбаннях людства на різних етапах його розвитку, побачити постійну роботу людської думки над пошуками кращих, оптимальних форм організації державно-правового буття людства.

В осінньому семестрі відбулися  наступні засідання гуртка:

№ п/п

Тема заняття

 

Мета  заняття

Дата проведення

Місце проведення

Відповідальний

1

Ознайомлення з планом заходів наукового гуртка.  Визначення місця і ролі дисципліни при підготовці майбутніх юристів..

З’ясування завдань та мети наукового гуртка

01.10 2015

223ауд. 6 к.

Антоненко А.

2

Виготовлення наочних матеріалів до курсу «Історія вчень про державу і право», зокрема до теми «уявлень про державу і право в країнах стародавнього сходу»

Виготовлення наочних матеріалів

08.10 2015

235 ауд  6 к.

Волочай А.

3

Робота над виготовленням плакатів до теми «Державно-правові вчення Стародавньої Греції »

Виготовлення плакатів

15.10 2015

223ауд. 6 к.

Куницький Д.

4

Виготовлення наочних матеріалів до теми «Державно-правові вчення Стародавнього Риму»

Виготовлення наочних матеріалів

22.10 2015

235 ауд  6 к.

Петрик С.

5

Підбір матеріалу для виготовлення наочних засобів навчання до теми «Державно-правові вчення Західної Європи доби раннього середньовіччя».

Встановити яким чином християнізація світу вплинула на середньовічну політико-правову думку 

29.10 2015

223ауд. 6 к.

Тараненко О.

6

Робота над виготовленням плакатів до теми «Політичні і правові вчення епохи Відродження і Реформації»

З’ясування актуальних політико-правових проблем періоду, що досліджується.

3.11.2015

235 ауд  6 к.

Степаненко М.

7

Робота над створенням презентації по вченнях Г.Гроція, Б.Спінози, Р.Фільмера, Т.Гобса, Т.Гобса, Дж.Локка та ін. мислителів минулого.

Висвітлення найважливіших політико-правових ідей епохи Нового часу .

10.11.2015

223ауд. 6 к.

Шимчик Т.

8

Робота над створенням порівняльних таблиць щодо вчень про державу і право в Італії (Дж.Віко, Ч.Бакарія), Німеччині(С. Пуфендорфа, Х. Томазія, Х. Вольфа), Франції (Шарля Луї Монтеск’є, Жана-Жака Руссо, Вольтера)

Створення порівняльних таблиць

17.11.2014

235 ауд  6 к.

 Фурлет В.

9

Визначення місця і ролі в історії формування американської держави таких діячів і мислителів як Олександр Гамільтон, Джон Адамс, Джеймс Медісон Бенжамін Франклін, Томаса Джеферсона, Томас Пейн.

Ознайомлення з найвідомішими працями Олександра Гамільтона, Джона Адамса, Джеймса Медісона Бенжаміна Франкліна, Томаса Джеферсона, Томаса Пейна та встановлення який вплив мали дані праці на розвиток світової політичної і правової думки.

24.11 2014

223ауд. 6 к.

Слепченко П.

10

Робота над створенням презинтації та наочних матеріалів до теми «Політичні і правові вчення в Німеччині в кінці  ХVIII- ХІХ ст.»

З’ясування основних політичних та  правових ідей Густава Гуго, Фрідріха-Карла фон Савіньї та Георга-фрідріха Пухти. Дослідження вчення Імануїла Канта про державу і право, політико-правової теорія Готліба Фіхте. Визначення предмету і методу Гегелівської філософії права.

1.12 2014

235 ауд  6 к.

Костюченко А.

11

Визначення основних напрямків західноєвропейської політико-юридичної думки.

З’ясувати  політико-правові особливості англійського та  французького лібералізму. Дослідити соціально-історичні корені і теоретичні джерела марксистського розуміння держави і права. Дати оцінку вченню Р. Ієрінга про право та державу, соціологічній теорія держави. Встановити в чому полягає неокантіанське вчення про право. Дати оцінку вченням Рудольфа Штаммлера, Дж. Остіна, Г.Спенсора, Ф. Ніцше..

8.12 2014

223ауд. 6 к.

Шемет І.

У весняному семестрі відбулися наступні засідання гуртка:

№ з/п

Тема заняття

Мета  заняття

Дата проведення

Місце проведення

Відповідальний

1

Зародження і розвиток політична і правова думка на українських теренах. Основні періоди розвитку української політичної і правової думки.

З’ясувати коли і яким чином зародилася політична і правова думка на українських теренах.

16 02 2016

223 ауд. 6 к.

Шиш К.

2

Формування поглядів про державу і право у трипільців, скіфів, сармат та інших народів, що проживали на українських землях в різні періоди розвитку цивілізації. 

Навчитися проводити паралелі між поглядами на державу і право у даних народностей, пошук відмінностей у їх поглядах, звичаях, релігійних віруваннях, та з’ясування їхнього впливу на розвиток політичної і правової думки.  

23 02 2015

223 ауд. 6 к.

Больботенко А.

3

Робота над виготовленням плакатів, схем та таблиць до теми «Українська правова і політична думка княжої доби  (київська  і галицько-волинська держави»  на яких буде подано правовий аналіз таких історичних пам’яток як: «Руська правда» 1019-1054 рр., «Правда Ярославичів» 1072 р., Церковний устав Володимира Мономаха 1113 р., договори з Візантією 907, 911, 945, 971 рр., «Літопис Руський», «Повість Минулих літ», Київський літопис та Галицько-Волинський літопис, «Слово о полку Ігоревім».

Відстежити яким чином розвивалися  правової і політичної думки у творах  християнських мислителів Київської Русі на прикладі таких історичних творів як: «Слово про Закон і благодать» Іларіона, Проаналізувати та дати оцінку правовим та політичним ідеям у творах Луки, Феодосія, Кирила Туровського, Клима Смолятича, Данила Заточника.

24 02 2015

223 ауд. 6 к.

Рижих В.

4

Створення презентацій на тему «Розвиток  української політичної і правової думки  в литово-польську добу»., що мають містити політико правовий аналіз Кревської унії 1385, Городельської унії 1413 та Люблінської 1569 р. Робота над створенням ессе щодо політичних трактатів С.Оріховського, зокрема таких його праць як Зразковий підданий», «Настанови польському  королю  Сигізмунду Августу», «Про природне право» «Польські діалоги політичні», «Про целібат», «Хрещення русинів».

Навчитися робити політико-правовий аналіз документів.

1 03 2016

223 ауд. 6 к.

Запольський Д.

5

Державно-політичний устрій в українській політичній думці  ХVІІІ ст.

З’ясувати в чому полягає суть Українська правова та політична думка у козацьку добу; дати оцінку договорам та угодам, які укладала Українська гетьманська держава з Російською державою, з Кримським ханством, Річчю Посполитою, Швецьким Королем та охарактеризувати Конституцію П.Орлика, як перший український міжнародно-правовий документ в якому було теоретично і юридично обґрунтовано створення Української самостійної держави. Визначити місце і роль Козацьких літописів для розвитку української політичної і правової думки.

10 03 2016

223 ауд. 6 к.

Слободянюк К.

6

Правовий аналіз програмних документів Декабристського руху («Южного общества», «Общества об’єднаних слов’ян»). 

Створити презентації до теми «Держава і права у вченнях декабристів, західників і слов’янофілів. Історія Русів» в яких має міститися. Окремо слід схематично зобразити основні політичні ідеї «Історії Русів». Дати оцінку творчій спадщині Г Сковороди, зокрема таким його працям як: «Наркісс», «Жена Лотова»,  «Розговор п’яти путников об істинном щасті в жизні», «Алфавіт, или Буквар мира».

15 03 2016

223 ауд. 6 к.

Литвиненко О.

7

Провести круглий стіл на тему «Політична і правова думка в програмних документах Кирило-Мефодіївського братства та правові і політичні погляди його членів »

З’ясувати коли виникло Кирило-Мефодіївське товариство, які програмні документи ними було вироблено; як його було викрито і як жорстоко царський уряд розправився з членами товариства; визначити в чому полягало значення діяльності Кирило-Мефодіївського братства для української політичної і правової думки.

22 03 2016

223 ауд. 6 к.

Банк М.

8

Підбір матеріалу для виготовлення наочних засобів навчання щодо з’ясування політичних і правових поглядів  М.Драгоманова, І.Франка, Ю.Бачинського, М.Міхновського, Б.Кістяківського, В.Липинського тощо.

З’ясувати в чому полягає значення політичних і правових поглядів М.Драгоманова, І.Франка, Ю.Бачинського, М.Міхновського, Б.Кістяківського, В.Липинського для української політичної і правової думки

29 03 2016

223 ауд. 6 к.

Єрохін О.

9

Підготовка доповідей на тему «Комуністичний та соціалістичний напрямки в українській правовій  та політичній думці»

При висвітлення даної теми студенти вчаться володіти навичками різноманітних комунікативних стратегій, знайомляться із засобами ведення дискусії, вчаться долати страх перед аудиторією

5 04 2016

223 ауд. 6 к.

Фурлет В.

10

Провести круглий стіл на якому б розглядалися питання розвитку Української державницької ідеї в працях таких мислителів як: Д.Донцова, С.Дністрянського, М.Міхновського, М. Грушевського, В.Винниченка. 

З’ясувати яким бачили майбутнє української держави такі вітчизняні вчені і громадські діячі як Д.Донцов, С.Дністрянський, М.Міхновський, М. Грушевський, В.Винниченко. 

12 04 2016

223 ауд. 6 к.

Сивун К.

11

Підбір матеріалу по діяльності Української Гельсінської Спілки та Української Гельсінської Групи та з’ясування їх ролі для розвитку української політичної і правової думки.

Опрацювати матеріали,  що стосуються діяльності Української Гельсінської Спілки та Української Гельсінської Групи та з’ясування їх ролі для розвитку української політичної і правової думки

19 04 2016

223 ауд. 6 к.

Гейко П.

12

Підготувати доповіді на тему «Сучасна правова і політична думка в Україні.

З’ясувати яким чином розвивається сучасна правова і політична думка в Україні, які нині існують школи, в яких напрямках рухається вітчизняна правова наука.

26 04 2016

223 ауд. 6 к.

Шимчик Т. Костюченко А.

13

Підсумкове заняття на якому проводиться підсумки роботи гуртка протягом року.

Дати загальну оцінка роботі членів гуртка, визначити чи було досягнуто цілей та наскільки виконані завдання, що ставилися перед членами гуртка. Наголосити на тому що проведені заняття сприяли формуванню світогляду майбутніх юристів.

3 05 2016

223 ауд. 6 к.

Протосавіцька Л.С.

 

ДОСЯГНУТІ РЕЗУЛЬТАТИ РОБОТИ ГУРТКА:

В межах функціонування гуртка студенти використовували широкий спектр загальнонаукових та спеціально наукових методів, зокрема, найбільш вживаними є історичний та проблемно-концептуальний методи.

Перший допоміг в осмисленні тієї чи іншої теорії, концепції в історичному контексті, який обумовив їхню появу. Другий - дозволив прослідкувати зародження і розвиток тієї чи іншої ідеї від найдавніших часів до сьогодення.

Відвідування гуртка дало можливість зрозуміти важливість і значення держави і права в духовних надбаннях людства на різних етапах його розвитку, побачити постійну роботу людської думки над пошуками

 

 

Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook