Викладач і інклюзія: нові підходи до навчання розглядали у Немішаївському фаховому коледжі
Викладач і інклюзія: нові підходи до навчання розглядали у Немішаївському фаховому коледжі
30 січня 2025 року
29 січня 2025 року у межах експерименту регіонального рівня «Педагогічні умови професійного розвитку викладачів фахових дисциплін аграрних коледжів», що проводить Інститут професійної освіти НАПН України на базі ВСП «Немішаївський фаховий коледж НУБіП України», відбувся черговий вебінар для викладачів.
Зустріч була присвячена темі інклюзивної компетентності викладачів. Інклюзія у фахових коледжах стає дедалі важливішою складовою сучасної освіти.
З доповіддю виступила Олена ТІТОВА, доктор педагогічних наук, професор, завідувач відділу фахової передвищої освіти Інституту професійної освіти НАПН України. Участь у дискусії взяли Петро ЛУЗАН, доктор педагогічних наук, професор, головний науковий співробітник та Василь ШУСТЬ, старший науковий співробітник, кандидат педагогічних наук.


Тема інклюзивного навчання є надзвичайно актуальною, адже ефективна інклюзія залежить не лише від нормативних документів, а й від підготовки педагогів до роботи з різними категоріями студентів з метою забезпечення рівних можливостей для всіх, включаючи тих, хто має особливі освітні потреби.
Обговорювали сучасні підходи до інклюзивної освіти, роль викладача у створенні сприятливого освітнього середовища, індивідуалізацію навчання, технології для підтримки інклюзії, а також виклики, що постають перед освітянами. Саме викладачі відіграють ключову роль у реалізації нових підходів до інклюзивного навчання, оскільки їхня здатність адаптувати методи та ресурси навчання дозволяє кожному студенту досягти успіху.


За підсумками вебінару учасники наголосили на важливості розвитку інклюзивного суспільства, де кожен має рівні можливості. Було підкреслено, що навчання у такому середовищі сприяє успішній професійній самореалізації здобувачів освіти. Водночас питання підготовки викладачів до роботи в інклюзивному середовищі потребує подальшого грунтовного вивчення, адже саме вони формують основу для рівного доступу до освіти та розвитку інклюзивного суспільства.

Успішна інклюзія у фахових коледжах вимагає співпраці викладачів, адміністрації, студентів та їхніх батьків. Ці підходи дозволяють не лише зробити навчання доступним для всіх, але й формують більш уважне, толерантне та відкрите до різноманітності середовище в закладах освіти.
Олександр ВЕРГЕЛЕС,
методист