
професор:
Калуга Володимир Федорович
доктор філософських наук, професор кафедри міжнародних відносин і суспільних наук
Можливості соціологічної лабораторії на етапі її становлення
Силами фахівців кафедри, залучених до роботи в лабораторії, можуть бути організовані низка соціологічних досліджень серед НПП (базового закладу та/або структурних підрозділів), студентів (базового закладу та/або структурних підрозділів), за потреби співробітників підрозділів, абощо.
Результати досліджень та аналітичний супровід отриманих результатів є власністю замовника (університету) та підпадають під дію законів України щодо конфіденційної інформації з усіма відповідними наслідками щодо користування і розповсюдження подібної інформації.
У результаті соціологічних досліджень можуть бути встановлені серед решти інших показників:
• рівень лояльності НПП до організації, керівництва, тощо; студентів до навчального закладу;
• рівень мобільності НПП, у т.ч. і щодо впровадження нових, зокрема електронних технологій;
• рівень довіри та/або поваги (авторитетності) у зв’язці студент-викладач, співробітник-керівник, у т.ч. встановлення специфіки відносин студент-викладач, викладач-керівництво;
• стан самооцінки НПП щодо своєї професійності, майстерності, комунікативних здібностей і т.п.;
• стан та особливості оцінки студентами професійних якостей НПП;
Лабораторія також може здійснити соціометричні дослідження, зокрема:
• щодо встановлення особливостей формальних і неформальних відносин та зв’язків, наявних в трудових колективах, у т.ч. виявлення формальних і неформальних лідерів (у т.ч. лідерів громадської думки);
• щодо проективних бачень поступу (розвитку) університету, підрозділу тощо.
Апробація діяльності лабораторії на базі університету дасть підстави пропонувати подібні послуги іншим закладам та установам, у т.ч. звертатися до керівництва територіальних громад з відповідними пропозиціями.
Разом з тим силами співробітників кафедри можуть бути організовані:
• історіографічні дослідження щодо видатних (шанованих громадою) осіб, або населених пунктів;
• тренінги щодо оптимізації діяльності співробітників, налагодження ділових довірчих зв’язків, вирівнювання колективної атмосфери, у т.ч. виходячи з результатів попередньо проведених соціометричних досліджень.