Поєднуючи теорію і практику: лекція Станіслава Ніколаєнка магістрам-гуманітаріям
Особливістю сучасної світової вищої освіти є спрямованість навчальної роботи на ґрунтовну теоретичну та практичну підготовку майбутніх фахівців, формування у них здатностей до ефективної професійної діяльності. Як результат сьогоднішня освітня робота НУБіП України спирається на оптимальне поєднання теорії і практики у змісті професійної підготовки, теоретичного і практичного навчання у набутті фахових компетентностей, застосуванні ефективних і сучасних методик навчання, засобів професійної діяльності, а також врахуванні індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів вищої освіти.
Тому саме принцип «єдності теорії і практики» став в основі вивчення другої частини навчального курсу «Керівник закладу освіти», який викладає ректор НУБіП України, професор кафедри педагогіки Станіслав Ніколаєнко студентам магістерських програм гуманітарно-педагогічного факультету.
Нині освітній процес в університеті активно проходить у очному форматі. Сьогодні майбутні освітяни-управлінці, фахівці-міжнародники та викладачі закладів вищої освіти заповнили лекційну аудиторію для вивчення актуальної теми, яка висвітлювала організаційно-педагогічні основи управління та самоменеджменту в діяльності керівника закладу освіти. Зміст лекції охоплював питання історії виникнення науки управління, сучасних вимог до керівника, законів самоуправління, самоменеджменту, тайм-менеджменту у діяльності керівника закладу освіти, управлінської діяльності керівника, моделей управління освітніми установами, організації праці, робочого місця та організаційних формам управління, критеріїв оцінювання управлінської діяльності та планування роботи закладу освіти.
Єдність теорії та практики у змісті лекції Станіслав Ніколаєнко комбінував представленням та тлумаченням теоретичних наукових положень із оптимальним поєднанням їх із практичними рекомендаціями та реальними прикладами з управлінської освітянської діяльності. Протягом усього заняття студенти були активними учасниками навчального дійства, вступали з лектором у продуктивну дискусію, ставили актуальні запитання, доповнювали, обґрунтовано висловлювали власні думки та позиції.
Наприкінці заняття майбутні освітяни-управлінці отримали завдання для подальшої практичної роботи – індивідуальні, групові та творчі, серед яких особливе місце займають завдання на виконання міні-проєктів з розробки планів роботи закладу освіти та особистого розвитку.
Ігор Буцик,
заступник декана
гуманітарно-педагогічного факультету