Гостьова лекція керівниці готелю Palace Del Mar (м. Одеса), керуючої Green Park Hotel (м. Трускавець), викладачки кафедри туристичного та готельно-ресторанного бізнесу Одеського національного економічного університету
13 жовтня 2023 року для студентів, які здобувають освітній ступінь «бакалавр» та «магістр» спеціальностей 241 «Готельно-ресторанна справа» та 242 «Туризм та рекреація» відбулася зустріч із керівницею готелю Palace Del Mar (м. Одеса), керуючою Green Park Hotel (м. Трускавець), викладачкою кафедри туристичного та готельно-ресторанного бізнесу Одеського національного економічного університету.
Лекція Ілони РЕМІГАЙЛО на тему «Формування тарифної політики та підвищення прибутковості готелю» була присвячена особливостям revenue management, а саме як обрати цільову аудиторію, бюджет, проводити аналітику в умовах діджиталізації, формувати ціну на готельну послугу та аналізувати конкурентів, а найголовніше, як приймати ефективні рішення у несталі часи.
Під час лекції мова йшла про теоретичні та практичні аспекти revenue management. Revenue management – це технологія визначення кращої ціни для забезпечення високої прибутковості готелю на основі прогнозування попиту. Якщо говорити простіше, то це продаж правильного номера правильному гостю в правильний момент за правильну ціну.
Щодо практичного застосування revenue management, то розглянули:
- цільові аудиторії (індивідуальні, групи, корпоративний сегмент), на кого націлений готельний продукт на ринку, та як завоювати свою аудиторію;
- складові ринку: продукт (основні та додаткові послуги), канали збуту (он лайн та прямі продажі), ціна (зважена вартість на продукт);
- ціноутворення: з орієнтацією на попит, ціннісний підхід до ціноутворення, з орієнтацією на рівень конкуренції;
- конкуренти: хто вони, основні критерії відбору (клас, зірковість, спектр послуг, територіальна та регіональна близькість, кількість номерів);
- основний закон порівняння «Якщо тебе ніхто не наздоганяє – ти відстав»: спиратися тільки на достовірну інформацію, автоматизувати все, що можливо, встановити періодичність, слідкувати за змінами не тільки цін;
- Hotel Rates (тариф на основну послугу «ціна за проживання у номері за добу», тариф є основою формування бюджету готелю, основа тарифу сьогодні - динаміка);
- формування базового Rack rate на основі декількох принципів (цінності, собівартості, конкуренції);
- основні показники аналізу (EBIT – операційний прибуток, EBITDA – прибуток до оподаткування та амортизація, Net RеvPAR – прибуток із доступного номеру, Осс% - завантаження готелю, ADR – середн ціна номера, RеvPAR – дохід із доступного номеру, RеvPAС – середній дохід на споживача).
Індекс RеvPAR – найважливіший покзник. Вимірює дохід готелю в порівнянні з його визначеними кокурентами на ринку. Якщо кожен готель на ринку бачить зростання доходу, то RеvPAR Index покаже менеджерові, як змінився дохід порівняно з розрахунком системи.
Як виявилось допомогти опанувати revenue management, зібрати і обробити великий масив інформації для готелю допомагає програмний продукт Expert Solution Servio HMS, який дає змогу ефективно управляти готелем, отримувати аналітику власного готелю у порівнянні з конкурентами, здійснювати господарські операції.
За результатами лекції визначили, що завжди необхідно звертати увагу на динамічне ціноутворення, так як готельні номера не продаються за одним базовим тарифом. Все залежить від сезону, від спецпропозицій, наявності корпоративних клієнтів та інше. Інакше кажучи, готелю потрібно оперативно реагувати на мінливе ринкове середовище, а отже, експерементувати з тарифами. Маркерами динаміного ціноутворення є: сезон, певний календарний місяц, свята та вихідні, канікули, події в місті, історія завантаження готелю тощо.
Інна ЛЕВИЦЬКА, професор кафедри готельно-ресторанної справи та туризму, яка організувала дану зустріч, подякувала пані Ілоні РЕМІГАЙЛО, за цікаву та ґрунтовну лекцію, а також висловила переконання, що готельній бізнес буде відбудовуватися та процвітати.
Все буде гостинна Україна!
Інна ЛЕВИЦЬКА
професор кафедри готельно-ресторанної
справи та туризму