Члени гуртка «Ресторатор» слухачі лекції-дискусії з аналітиком Ольгою Міщенко керівником проєкту Hotel Matrix на тему «Сучасні інструменти revenue management»
Члени гуртка «Ресторатор» слухачі лекції-дискусії з аналітиком Ольгою Міщенко керівником проєкту Hotel Matrix на тему «Сучасні інструменти revenue management»
11 листопада 2022 року
У фреймі дисципліни «Економіка готелів і ресторанів», 10 листопада 2022 р. відбулась лекція-дискусія з Ольгою Міщенко, керівником проєкту HotelMatrix, аналітиком, засновницею Студії гостинності на тему «Сучасні інструменти revenue management».
Актуальні на сьогодні питання: як управляти джерелами доходів та досліджувати аналітику діяльності готелю, зокрема в умовах діджиталізації; як приймати ефективні рішення у несталі часи; як долати виклики війни, адже бізнес повинен працювати й живити економіку країни.
Під час лекції мова йшла про історію розвитку та теоретичні аспекти revenue management.
Revenue management, або управління прибутковістю, – це технологія визначення кращої ціни для забезпечення високої прибутковості готелю на основі прогнозування попиту. Якщо говорити простіше, то це продаж правильного номера правильному гостю в правильний момент за правильну ціну.
Підприємства, на яких в першу чергу застосовується revenue management мають наступні загальні риси:
- «Швидкопсувні запаси», тобто послуги або продукція, чия вартість «обнуляється» після дати виробництва. Прикладом можуть служити всі незайняті місця в літаку або порожні номери в готелі, які мають нульову чисту вартість; це називається нульовим оборотом фондів;
- варіюється попит і фіксовані виробничі потужності – попит коливається, іноді вище, іноді нижче наявних потужностей; самі потужності обмежені, оскільки не можна продати 110 номерів в готелі, що нараховує їх 100;
- продаж шляхом попереднього бронювання - продаж запасів або виробничих потужностей за деякий час до справжньої дати виробництва послуг);
- складна структура ціноутворення, оскільки попит і ціна є гнучкою змінюється відповідно до різних факторів, практикується диференційоване ціноутворення: при зниженні ціни додатковий прибуток генерується залученням сегмента клієнтів, найбільш чутливих до зміни ціни; встановлення певних обмежень на ціни і квот продажів за показником сегмент / ціна, що допоможе обмежити зниження частки клієнтів, чия чутливість до зміни ціни найменша;
- дуже низькі змінні витрати на одиницю виробленої продукції або послуг – залежно від конкретного сектора, цей показник коливається від 0% до 20% від усіх витрат. Так в готельній сфері змінні витрати на продаж одного додаткового номера, включаючи прибирання номера та надання супутніх послуг, являє собою дуже невелику суму; витрати на персонал і амортизаційні відрахування не залежать від обсягу продажів).
Говорили і про практичне застосування revenue management: розглянули базові метрики готелів, показники дохідності (прибутковості, рентабельності), індекси ефективності діяльності готелів і ресторанів, межі ціноутворення і управління доходами.
Цінова політика готельного підприємства – це обґрунтоване передбачення ймовірної зміни вихідної ринкової ціни пропонованого продукту, що оптимально відповідає головній меті підприємства на ринку.
Здобувачі ОС «Бакалавр» спеціальності 241 «Готельно-ресторанна справа», зокрема Катерина Ульяницька, показали свої знання при розрахунку базових метрик:
- occupancy – завантаженість кімнат готелю відносно 100% ємності;
- ADR – виручки від продажу кімнат / кількість проданих номерів;
- RevPAR – виручки від продажу / на всі кімнати, які в продажу.
Викладачі кафедри готельно-ресторанної справи та туризму НУБіП України готують фахівців з урахуванням того, що вони не лише мають бути найманими менеджерами у великих готельних мережах із світовим ім’ям , а й відкривати сою власну справу у сфері гостинності. Тому Альону Федоришину цікавило: чи є шанси запровадити використання revenue management у малому готелі. Які відмінності для великих та малих готелів? Були задані ключові запитання для складання бюджету доходів готелів на наступний 2023 р.
Як виявилось допомогти опанувати revenue management, зібрати і обробити великий масив інформацї для невеличкого готелю допомагає програмний продукт Servio, яка допомагає ефективно управляти готелем, отримувати аналітику власної роботи у порівнянні з конкурентами, здійснювати господарські операції.
Анна Колесниченко, здобувачка освітнього ступеня «Бакалавр» четвертого року навчання на освітній програмі «Готельно-ресторанний бізнес» помітила, що revenue management, як бізнес процес включає в себе бенчмаркінг, провадити який в готелях допомагає і програма Servio.
Ольга Міщенко зауважила, що студенти НУБіП – чудові, компетентні, гнучкі в практиці та свідомі патріоти країни. Вони майбутнє України!
Професорка Інна Левицька, завідувачка кафедри готельно-ресторанної справи та туризму, яка організувала дану зустріч, подякувала пані Ользі за цікаву та ґрунтовну лекцію, а також висловила переконання, що все буде гостинна Україна!
Ларіса Гопкало,
керівник гуртка