Враження першокурсників від навчання на освітній програмі «Публічне управління та адміністрування»: від очікувань до реальності студентського життя
Під час чергового засідання наукового гуртка «Державотворець» на кафедрі публічного управління, менеджменту інноваційної діяльності та дорадництва відбулася зустріч викладачів зі студентами першого курсу спеціальності 281 «Публічне управління та адміністрування», які здобувають перший (бакалаврський) рівень вищої освіти. Навчаючись у Національному університеті біоресурсів і природокористування України з вересня минулого року, вони поділилися з нами враженнями, розповіли про перебіг подій активного студентського життя.
Особливо цікаво було почути їх думку про обрання саме цієї спеціальності у нашому навчальному закладі, відповідність освітньої програми їх очікуванням й інтересам, можливості організації дозвілля і відпочинку, умови проживання у гуртожитку та формування взаємовідносин у академічній групі. Про все це – у відповідях на поставлені нижче запитання.
Чому для навчання у закладі вищої освіти ви обрали спеціальність «Публічне управління та адміністрування»?
Мельничук Дар’я: «Мені цікава сфера державного управління. Сподіваюсь, що у майбутньому зможу змінити Україну на краще та допомогти їй вийти на якісно новий світовий рівень».
Личагіна Софія: «Спеціальність є актуальною і багатогранною, однак країні не вистачає кваліфікованих та амбіційних службовців. Майбутній внесок від випускника цієї спеціальності – зробити так, щоб наша країна процвітала».
Павленко Михайло: «Я бачу себе на керівній посаді та маю намір працювати у цій сфері, вірю у широкі можливості працевлаштування в органах державної влади після закінчення НУБіП України».
Василенко Оксана: «Документи подала на навчання за цією спеціальністю тому, що Україні потрібні нові цілеспрямовані управлінці у сфері держвного управління».
Кіку Яна: «Ми те покоління, яке буде продовжувати будувати нашу державу за світовими стандартами».
Максимова Аліна: «Це широка сфера діяльності випускника, яка пов’язана з вирішенням стратегічних завдань органів державної влади та органів місцевого самоврядування».
Чому ви вирішили навчатися саме у Національному університеті біоресурсів і природокористування України?
Набатова Софія: «Коли я перейшла до 11-го класу, у мене виникло запитання: Що робити після школи та куди вступати? Нашим університетом зацікавилась, коли відвідала День відкритих дверей. Після отримання результатів ЗНО поїхала здавати документи у НУБіП України. Перше, що мене вразило, – документи до приймальної комісії можна було подати спокійно, без черги, а всі її співробітники посміхалися. Мені одразу стало зрозуміло, що на мене тут чекають».
Личагіна Софія: «Мені порекомендували друзі, бо університет входить у десятку кращих університетів – це місце виправдано часом та позитивними відгуками роботодавців».
Павленко Михайло: «НУБіП є одним із найкращих закладів вищої освіти, має давню історію та прекрасне місцезнаходження. А головне – тут дають реальні знання, що гарантує подальше працевлаштування молоді».
Сіленко Олена: «Довго шукала заклад вищої освіти, спілкувалася зі знайомими, які колись навчалися або зараз навчаються у різних університетах, відвідувала Дні відкритих дверей. Цей університет обрала за порадою подруги, яка тут навчається. Тепер не шкодую, що тут проходить моє студентське життя».
Як проходять заняття? Які дисципліни вам найбільше сподобались і чому?
Василенко Оксана: «Усі викладачі є дуже досвідченними й кваліфікованими. Вони подають цікаві презентації, надають нам корисну інформацію, допомагають її засвоїти на прикладах, заінтересовують нас до вивчення профільних дисциплін за спеціальністю, дають можливість висловлювати свою думку, досліджувати різні сфери публічного управління для кращого засвоєння матеріалу.
Можаровська Каміла: «Теорія державного управління та інформатика. Завдяки вивченню першої дисципліні ми вчимося аналізувати державну політику, другої – вміти користуватися програмним забезпеченням та засвоїти сучасні інформаційні технології».
Мельничук Дар’я: «Цікаві усі дисципліни, які в нас викладаються: вивчаємо закони й нормативно-законодавчі акти на правознавстві, покращуємо володіння української й англійської мов, на інформатиці опановуємо різні електронні сервіси й технології, дізнаємось цікаві факти з економіки, підтягуємо свої м’язи на фізкультурі. Теорія державного управління є найцікавішою дисципліною, яку ми вивчаємо зараз».
Сіленко Олена: «Під час вивчення дисциплін викладачі рекомендують користуватися підручниками та навчальними посібниками, які завжди можна отримати у бібліотеці. Перевагою навчання є можливість студентів користуватися електронною бібліотекою».
Які ваші враження від перебування у студентському містечку? Як ви проводите свій вільний від занять час, як відпочиваєте?
Сабова Дар’я: «Мені подобається розміщення навчальних корпусів, їдальня зі смачною кавою та їжею, університетська архітектура та прекрасна природа довкола. Поряд із першим корпусом знаходиться Ботанічний сад – одна з головних перлин університету,. На території студмістечка розміщений парк, де я відпочиваю під час перерви або у вільний час. Мені дуже подобається атмосфера студентського життя, я тут знайшла прекрасних друзів».
Кіку Яна: «За період навчання ми брали участь у різноманітних спортивних змаганнях, пісенних конкурсах, гуртках, відвідували екскурсії в університеті та відомі місця Києва».
Набатова Софія: «В університеті регулярно проводяться різні творчі заходи, конференції, спортивні змагання між факультетами, які сприяють кращому зануренню у студентське життя та допомагають всім виявити творчі таланти й знайти нових друзів».
Можаровська Каміла: «Студенти мають великий вибір гуртків (танці, пісні, спорт), де кожний може відкрити у собі нові таланти та розвивати набуті навички».
Чи задоволені ви умовами проживання у гуртожитку?
Личагіна Софія: «Так, у гуртожитку створені гарні умови, все чисто й охайно. Гуртожиток знаходиться дуже близько до навчальних корпусів».
Набатова Софія: «Студенти, які приїхали з інших населених пунктів, у повній мірі задоволені умовами проживання. У кімнатах є усі необхідні меблі, кухні мають необхідне обладнання для приготування їжі. Умови проживання дійсно відповідають моїм потребам».
Сабова Дар’я: «Я проживаю у гуртожитку № 9, як і всі мої одногрупники. Під час заселення була вражена гарним ремонтом у кімнатах, коридорах, душі та на кухні. Умови проживання є дуже комфортними, кімнати затишні, тому я відчуваю себе як вдома».
Як у вас налагоджені взаємовідносини у академічній групі? Що цікавого відбулось у студентському житті?
Мельничук Дар’я: Маємо досить дружні взаємовідносини, усі студенти доброзичливо ставляться один до іншого. Згуртовують групу різноманітні спільні заходи. Наприклад, під час участі у пісенному конкурсі ми усі разом співали пісню «Добрий ранок, Україно!». Хоч ми не перемогли, але підготовка до конкурсу згуртувала нас ще більше. Надалі будемо приймати участь у інших конкурсах, у майбутньому ми обов’язково переможемо».
Набатова Софія: Мені здається, що кращих друзів я ніколи не знайду. Ми всі швидко потоваришували, досить часто разом відвідуємо різні пам’ятки архітектури, музеї або просто відпочиваємо, у будь-яких ситуаціях допомагаємо кожному.
Павленко Михайло: За перший рік навчання багато чого цікавого відбулося у моєму житті: перша сесія, пісенні змагання першокурсників, різноманітна кількість гуртків. Можна розвивати свої таланти в усіх напрямах, починаючи з танців і закінчуючи карате. Куратором нашої групи було організовано екскурсії до музеїв м. Києва. Найбільше запамятався експозиційний простір монументу «Батьківщина-мати», який охоплює 15 залів і налічує понад 17 тис. експозицій, є своєрідною візитівкою столиці України.
Аліно, Ви як староста групи, що могли б порекомендувати майбутнім абітурієнтам при вступі до НУБіП України на спеціальність 281 «Публічне управління та адміністрування»?
Максимова Аліна: «Вважаю, що їм потрібно постійно відвідувати заняття, поглиблено вивчати фахові дисципліни та іноземну мову, наполегливо працювати над виконанням завдань, брати активну участь у студентському самоврядуванні та розвивати індивідуальні здібності. Все це є основою формування професійних компетентностей майбутніх службовців для роботи в органах державної влади, органах місцевого самоврядуваннях та інститутах громадянського суспільства. З цією думкою погоджуються й інші мої одногрупники, які обрами спеціальність «Публічне управління та адміністрування». Вважаю, що з кожним роком дана спеціальність стає більш популярною, адже потреба у кваліфікованих працівниках постійно зростає».
Підводячи підсумки зустрічі зі здобувачами вищої освіти, в.о. завідувача кафедри публічного управління, менеджменту інноваційної діяльності та дорадництва Сергій Приліпко подякував першокурсникам за позитивні відгуки. Він зазначив, що зворотний зв’язок зі студентами дає змогу колективу випускової кафедри, дирекції ННІ неперервної освіти і туризму та адміністрації університету постійно враховувати їх пропозиції щодо підвищення якості практико-орієнтованого навчання на освітній програмі «Публічне управління та адміністрування», покращення умов відпочинку та проживання на території студмістечка.
С.М. Приліпко,
доктор наук з державного управління,
керівник наукового гуртка «Державотворець»
В.Ю. Галушка,
кандидат наук з державного управління,
куратор академічної групи