Соціальні та культурні аспекти Європейських студій: аспіранти — учасники Міжнародної зимової школи
Аспіранти гуманітарно-педагогічного факультету спеціальностей 011 «Освітні, педагогічні науки», 015 «Професійна освіта», 032 «Історія та археологія», 033 «Філософія», 053 «Психологія» взяли участь в Міжнародній зимовій школі «Соціальні виміри європейських студій».
Зимова школа проводилася в рамках імплементації проєкту Кафедра Жана Монне «Соціальні та культурні аспекти Європейських Студій»(SCAES).
Зимова школа передбачала вивчення шести курсів, що розкривають соціальні виміри європейських політик:
- Семінар «Європейська соціальна політика» (тьютор Марина Дєліні).
- Інтенсив «Європейська політика соціальної згуртованості» (тьютор Марія Нестерова).
- Дистанційний курс «Європейська соціальна модель» (тьютор – Діана Спулбер).
- Дистанційний курс «Інклюзивна політика ЄС в освіті» (тьютор – Діана Спулбер).
- Дистанційний курс «Європейська політика соціальних інновацій» (тьютор Марія Нестерова).
- Дистанційний курс «Соціальні виміри європейських політик» (тьютор Марія Нестерова).
Навчаюсь у Міжнародній зимовій школі, аспіранти вивчали питання основних соціальних процесів в Європі, зокрема ЄС, соціальної стратифікації суспільства в ЄС, міграційні процеси та основні чинники впливу на них, соціальної відповідальності бізнесу на європейських підприємствах та вивченню їх досвіду, Європейської соціальної політики, Європейської політики згуртованості, Європейської молодіжної політики, покращуючи свої знання про розвиток громад (спільнот), соціальні інновації.
Під час навчання ми розвивали систему компетенцій, пов’язаних з феноменом європейської соціальної моделі як інтегративною сферою соціальної інновації, в якій на перетині формуються соціальні принципи та цінності, установки та індикатори економічного прогресу, індивідуальне ставлення та переконання. Ми дізналися, що європейська соціальна модель (ESM) – це політична та соціально-економічна структура, спільна для більшості європейських держав, що характеризується державою добробуту, яка забезпечує кожному високий соціальний захист і права громадянства. Вона вважається унікальною через її подвійну спрямованість на економічні та соціальні принципи.
Не менш цікавим було ознайомлення із практикою інклюзивної освіти в країнах ЄС: політика Європейського Союзу щодо інклюзії в освіті та відповідні нормативні документи з питання інклюзії; особливості реалізації концепції в окремих країнах ЄС, зокрема, в Італії; кращі практики ЄС щодо інклюзії в середній та вищій освіті; особливості концепції інклюзивної освіти у вищій школі на приклади країн Європейського Союзу.
Актульною була інформація і про ефективну практику інноваційної діяльності у провідних країнах світу та державної політики просування соціальних інновацій у країнах Європейського Союзу.
Дякуємо організаторам за інформативну, насичену зимову школу!
Наталія Шакун, аспірант 1 року навчання,
спеціальність «Освітні, педагогічні науки»