Завідувач кафедри педагогіки професор Руслан Сопівник: «Мусимо не лише готувати висококваліфікованих фахівців, а й дбати про моральне здоров’я молоді»

Ми продовжуємо наше спілкування із завідувачами кафедр напередодні всеуніверситетської наради, аби дізнатися чим живуть колективи, які вони очолюють, яким був для них рік 2017-й і плани на 2018-й. Сьогоднішня наша розмова із завідувачем кафедри педагогіки Руслана Сопівника.

 - Руслане Васильовичу, то яким же був 2017 рік для вашого колективу? Чим запам'ятався? - Рік розпочався дуже гарно: ми переїхали у відбудований 3-й навчальний корпус, за що дуже вдячні керівництву університету, гуманітарно-педагогічного факультету, а також колегам і студентським трудовим загонам, які долучилися до відновлення приміщень корпусу. Колектив кафедри провів значну роботу щодо відкриття нової спеціальності  «Професійна освіта» (технологія виробництва і переробки продукції сільського господарства), у зв’язку із чим нам вдалось поповнити контингент студентів випускових спеціальностей ще однією академічною групою. За активну позицію, сприяння і допомогу у реалізації нашого починання ми вдячні ректору університету, професору нашої кафедри Станіславу Ніколаєнку та декану гуманітарно-педагогічно факультету Василю Шинкаруку. Думаю, найкраще про якість надання освітніх послуг свідчать досягнення наших вихованців на Всеукраїнських студентських олімпіадах. 2017 виявився у цьому плані успішним: третьокурсниці Ірина Ткаченко і Марина Шульга здобули два третіх місця на Всеукраїнській олімпіаді з педагогіки. Хочу подякувати усім, хто долучився до їхньої підготовки, зокрема доцентам кафедри педагогіки Світлані Виговській, Лесі Маценко. У травні 2017 року викладачі кафедри педагогіки та колеги з інших кафедр нашого факультету і університету разом із інститутом Молекулярної біології та генетики НАН України успішно провели міжнародний науково-практичний семінар «Розвиток вищих духовних потреб особистості в контексті формування здорового способу життя». Він привернув увагу учасників та широкої громадськості до проблем здоров’я, морального виховання. Це дуже актуальна тема, адже здоров’я є найвищою цінністю, передумовою успішної праці і навчання членів університетського колективу. Мусимо дбати також  про моральне здоров’я, поважати оточуючих, культивувати антистресові методики, знаходити час для відпочинку і духовних потреб. Кафедра педагогіки є випусковою для спеціальностей «Освітні, педагогічні науки» та «Професійна освіта». Наприкінці 2017 року навчання тут закінчили 41 магістр і 38 спеціалістів, які отримали педагогічну освіту і право викладати у закладах вищої освіти. Хочу принагідно подякувати усім колегам за результативну працю, а колективу гуманітарно-педагогічного факультету та університету - за співпрацю. - А чого очікуєте від 2018 року?  - Перш за все сподіваємось, що у нашій країні наступить довгоочікуваний мир і спокій.  2018 рік є знаковим для нас, оскільки НУБіП України відзначає своє 120-річчя. У зв’язку з цим колектив кафедри педагогіки візьме активну участь у різних заходах, присвячених ювілею вишу, зокрема, у підготовці і проведенні міжнародної науково-практичної конференції «Інноваційні методики професійного навчання і сучасні педагогічні технології в умовах реформування ринку освітніх послуг», яку організовуємо спільно з Інститутом професійної освіти і освіти дорослих НАПН України на базі нашого університету. Але найголовнішим нашим завданням залишається активна профорієнтаційна робота. Протягом 2017 року науково-педагогічні працівники кафедри педагогіки та студенти її випускових спеціальностей відвідували різноманітні заклади освіти для залучення абітурієнтів на навчання до нашого університету. Нам вдалося на випускові спеціальності кафедри у 2017 році набрати на навчання майже 90 студентів, 26 із яких здобувають освіту на умовах договору. Сподіваємось, що у 2018 році наші студентські лави поповняться, що дозволить не лише зберегти існуючий кадровий склад кафедри, а й поповнити його.  - Які найближчі плани і найбільш перспективні напрями розвитку? - Перспективними напрямами розвитку кафедри вважаю посилення публікаційної активності, зокрема у виданнях, які входять до науково-метричних баз Scopus та Web of Science (до речі, у 2017 році учені нашої кафедри опублікували 5 статей у виданнях, що індексуються у Scopus та Web of Science), розроблення нових електронних навчальних курсів (зокрема, з тих дисциплін, які читаються вперше у зв’язку із відкриттям нової спеціальності), підвищення педагогічної майстерності молодих викладачів НУБіП України шляхом організації і проведення науково-методичних семінарів для наставників академічних груп, а також «Школи молодого педагога». А ще - покращання якості навчально-виховної роботи на випускових спеціальностях кафедри педагогіки (зокрема організація і проведення практик у співпраці з радою роботодавців) та завоювання нашими студентами призових місць на Всеукраїнських студентських олімпіадах з професійної освіти і педагогіки; відкриття нових спеціальностей, затребуваних ринком освітніх послуг; розробку наукових проектів для участі у конкурсах бюджетного фінансування та грантових програмах. Розмовляла Ірина Білоус