Баскетбольні кондиції та тренування для гравців студентської чоловічої збірної університету, які бажають самостійно набути чудової форми
Normal
0
false
false
false
RU
X-NONE
X-NONE
DefSemiHidden="false" DefQFormat="false" DefPriority="99"
LatentStyleCount="371">
UnhideWhenUsed="true" QFormat="true" Name="heading 2" >
UnhideWhenUsed="true" QFormat="true" Name="heading 3" >
UnhideWhenUsed="true" QFormat="true" Name="heading 4" >
UnhideWhenUsed="true" QFormat="true" Name="heading 5" >
UnhideWhenUsed="true" QFormat="true" Name="heading 6" >
UnhideWhenUsed="true" QFormat="true" Name="heading 7" >
UnhideWhenUsed="true" QFormat="true" Name="heading 8" >
UnhideWhenUsed="true" QFormat="true" Name="heading 9" >
Name="index 1" >
Name="index 2" >
Name="index 3" >
Name="index 4" >
Name="index 5" >
Name="index 6" >
Name="index 7" >
Name="index 8" >
Name="index 9" >
UnhideWhenUsed="true" Name="toc 1" >
UnhideWhenUsed="true" Name="toc 2" >
UnhideWhenUsed="true" Name="toc 3" >
UnhideWhenUsed="true" Name="toc 4" >
UnhideWhenUsed="true" Name="toc 5" >
UnhideWhenUsed="true" Name="toc 6" >
UnhideWhenUsed="true" Name="toc 7" >
UnhideWhenUsed="true" Name="toc 8" >
UnhideWhenUsed="true" Name="toc 9" >
Name="Normal Indent" >
Name="footnote text" >
Name="annotation text" >
Name="header" >
Name="footer" >
Name="index heading" >
UnhideWhenUsed="true" QFormat="true" Name="caption" >
Name="table of figures" >
Name="envelope address" >
Name="envelope return" >
Name="footnote reference" >
Name="annotation reference" >
Name="line number" >
Name="page number" >
Name="endnote reference" >
Name="endnote text" >
Name="table of authorities" >
Name="macro" >
Name="toa heading" >
Name="List" >
Name="List Bullet" >
Name="List Number" >
Name="List 2" >
Name="List 3" >
Name="List 4" >
Name="List 5" >
Name="List Bullet 2" >
Name="List Bullet 3" >
Name="List Bullet 4" >
Name="List Bullet 5" >
Name="List Number 2" >
Name="List Number 3" >
Name="List Number 4" >
Name="List Number 5" >
Name="Closing" >
Name="Signature" >
UnhideWhenUsed="true" Name="Default Paragraph Font" >
Name="Body Text" >
Name="Body Text Indent" >
Name="List Continue" >
Name="List Continue 2" >
Name="List Continue 3" >
Name="List Continue 4" >
Name="List Continue 5" >
Name="Message Header" >
Name="Salutation" >
Name="Date" >
Name="Body Text First Indent" >
Name="Body Text First Indent 2" >
Name="Note Heading" >
Name="Body Text 2" >
Name="Body Text 3" >
Name="Body Text Indent 2" >
Name="Body Text Indent 3" >
Name="Block Text" >
Name="Hyperlink" >
Name="FollowedHyperlink" >
Name="Document Map" >
Name="Plain Text" >
Name="E-mail Signature" >
Name="HTML Top of Form" >
Name="HTML Bottom of Form" >
Name="Normal (Web)" >
Name="HTML Acronym" >
Name="HTML Address" >
Name="HTML Cite" >
Name="HTML Code" >
Name="HTML Definition" >
Name="HTML Keyboard" >
Name="HTML Preformatted" >
Name="HTML Sample" >
Name="HTML Typewriter" >
Name="HTML Variable" >
Name="Normal Table" >
Name="annotation subject" >
Name="No List" >
Name="Outline List 1" >
Name="Outline List 2" >
Name="Outline List 3" >
Name="Table Simple 1" >
Name="Table Simple 2" >
Name="Table Simple 3" >
Name="Table Classic 1" >
Name="Table Classic 2" >
Name="Table Classic 3" >
Name="Table Classic 4" >
Name="Table Colorful 1" >
Name="Table Colorful 2" >
Name="Table Colorful 3" >
Name="Table Columns 1" >
Name="Table Columns 2" >
Name="Table Columns 3" >
Name="Table Columns 4" >
Name="Table Columns 5" >
Name="Table Grid 1" >
Name="Table Grid 2" >
Name="Table Grid 3" >
Name="Table Grid 4" >
Name="Table Grid 5" >
Name="Table Grid 6" >
Name="Table Grid 7" >
Name="Table Grid 8" >
Name="Table List 1" >
Name="Table List 2" >
Name="Table List 3" >
Name="Table List 4" >
Name="Table List 5" >
Name="Table List 6" >
Name="Table List 7" >
Name="Table List 8" >
Name="Table 3D effects 1" >
Name="Table 3D effects 2" >
Name="Table 3D effects 3" >
Name="Table Contemporary" >
Name="Table Elegant" >
Name="Table Professional" >
Name="Table Subtle 1" >
Name="Table Subtle 2" >
Name="Table Web 1" >
Name="Table Web 2" >
Name="Table Web 3" >
Name="Balloon Text" >
Name="Table Theme" >
Name="List Paragraph" >
Name="Intense Quote" >
Name="Subtle Emphasis" >
Name="Intense Emphasis" >
Name="Subtle Reference" >
Name="Intense Reference" >
UnhideWhenUsed="true" Name="Bibliography" >
UnhideWhenUsed="true" QFormat="true" Name="TOC Heading" >
Name="Grid Table 1 Light Accent 1" >
Name="Grid Table 6 Colorful Accent 1" >
Name="Grid Table 7 Colorful Accent 1" >
Name="Grid Table 1 Light Accent 2" >
Name="Grid Table 6 Colorful Accent 2" >
Name="Grid Table 7 Colorful Accent 2" >
Name="Grid Table 1 Light Accent 3" >
Name="Grid Table 6 Colorful Accent 3" >
Name="Grid Table 7 Colorful Accent 3" >
Name="Grid Table 1 Light Accent 4" >
Name="Grid Table 6 Colorful Accent 4" >
Name="Grid Table 7 Colorful Accent 4" >
Name="Grid Table 1 Light Accent 5" >
Name="Grid Table 6 Colorful Accent 5" >
Name="Grid Table 7 Colorful Accent 5" >
Name="Grid Table 1 Light Accent 6" >
Name="Grid Table 6 Colorful Accent 6" >
Name="Grid Table 7 Colorful Accent 6" >
Name="List Table 1 Light Accent 1" >
Name="List Table 6 Colorful Accent 1" >
Name="List Table 7 Colorful Accent 1" >
Name="List Table 1 Light Accent 2" >
Name="List Table 6 Colorful Accent 2" >
Name="List Table 7 Colorful Accent 2" >
Name="List Table 1 Light Accent 3" >
Name="List Table 6 Colorful Accent 3" >
Name="List Table 7 Colorful Accent 3" >
Name="List Table 1 Light Accent 4" >
Name="List Table 6 Colorful Accent 4" >
Name="List Table 7 Colorful Accent 4" >
Name="List Table 1 Light Accent 5" >
Name="List Table 6 Colorful Accent 5" >
Name="List Table 7 Colorful Accent 5" >
Name="List Table 1 Light Accent 6" >
Name="List Table 6 Colorful Accent 6" >
Name="List Table 7 Colorful Accent 6" >
Є певні речі, які баскетболісти, як гравці, не контролюють. Наприклад, що роблять товариші по команді, як побудована тренерська діяльність, скільки інвентарю необхідно для тренування і т. ін.

Однак, необхідність контролю стає для гравців важливою, коли приходить розуміння, скільки зусиль потрібно витратити у грі та, які мають бути баскетбольні кондиції.
Багато гравців не хочуть додатково працювати над собою. Однак, додаткова робота дозволяє покращити функціональні можливості організму. Особливо це стосується тренувань з бігу для цілей баскетболу.
Бути у чудовій формі важливо, щоб досягти гарних результатів у спорті. Проте, є відмінність у готовності до бігу на довгі дистанції і до баскетбольної гри. Щоб бути в баскетбольній формі, потрібно володіти належним рівнем швидкісної витривалості, мати достатній рівень швидкісно-силових якостей і проявляти все це працюючи з м’ячем на паркеті.
Баскетбольний поєдинок триває 40 хвилини чистого часу, а гра загалом 90 хвилин. Тому необхідно бути готовим до бігу та боротьби протягом тривалого періоду часу. В кінці гри дуже важливо мати швидкі ноги, контролювати м'яч, атакувати та проводити жорсткий захист. Зазвичай останній період стає вирішальним для команди, гравці якої перебувають у кращих кондиціях ніж їхні суперники.
Існують декілька комплексів фізичних вправ для роботи над баскетбольними кондиціями. А саме: функціональні вправи з м’ячем; бігові вправи, що передбачають стрімкий біг протягом короткого періоду часу з подальшим коротким періодом відпочинку або відновлення; небігові функціональні вправи для підвищення кондицій (велотренажер, аква-пробіжка, скакалка, плавання, бойові канати); функціональні вправи без обладнання.
На жаль, в умовах карантину та самоізоляції ми не маємо змоги в повному обсязі застосувати комплекси з м’ячем і бігові вправи. Для домашніх занять можна використати стрибки зі скакалкою та бойові канати. Бойові канати – це чудовий спосіб кардіонавантажень, одночасно можна працювати спиною, грудьми, руками тощо.

Якщо ви застрягли вдома, не маючи обладнання, то для покращення своїх баскетбольних кондицій можна виконувати наступні вправи.
1. Берпі. Вправа для поєднання сили та аеробних можливостей організму. Починати треба з положення стоячи, потім переходити в упор присівши. Далі – у положення упор лежачи, далі повертаємося у положення упор присівши і виконуємо стрибок вгору. Ця вправа задіює багато м'язів тіла, і за умови виконання певної кількісті підряд, можна добре покращувати свої кондиції.
2. «Альпініст». Для цієї вправи потрібно прийняти вихідне положення упор лежачи. Під час виконання верхня частина тіла залишається нерухомою, а ноги виконують біг.
3. Випади. Випади можуть нарощувати силу ніг, а також функціональні можливості. Можна виконувати ходьбу випадами через кімнату, або залишатися на місці та виконувати випади стрибками.
4. «Ковзаняр». Це ще одна кардіо вправа, яку можна робити без обладнання та в обмеженому просторі. Стартуєте з положення стоячи і робите крок праворуч, рухаючи ліву ногу за собою. Потім робите крок вліво лівою ногою, рухаючи правою ногою за собою. Ви можете продовжувати рухатися вперед і назад, набираючи швидкість і навіть перестрибуючи з боку на бік або переміщуватися приставним кроком.
5. Стрибкові присідання. Це ще один спосіб підвищити силову та швидкісну витривалість та покращити вертикальний стрибок. Стартуєте з положення стоячи, а потім зігніть коліна і виконайте присідання не подаючи коліна вперед. Із положення присіду відштовхуйтесь і стрибайте вгору якомога вище.
Це чудові вправи, що сприяють роботі всього організму, під час вимушеного перебування вдома. Це також швидкі вправи, які можна включити до своїх тренувань, щоб досягнути кращих кондицій.
Комплекси вправ на підвищення функціональних можливостей можна переглянути на сайті кафедри фізичного виховання у рубриці навчальна робота: спортивне відділення і на сторінці секції баскетбол чоловіки.


Сава Бринзак,
в.о. доцента кафедри фізичного виховання
гуманітарно-педагогічного факультету