Майбутні соціальні педагоги опанували техніку проведення соціально-педагогічного тренінгу
Студенти-магістри зі спеціальністі «Соціальна робота», заочної форми навчання, завершили вивчення дисципліни «Методика проведення соціально-педагогічного тренінгу». Мета вивчення курсу спрямована на формування у майбутніх соціальних педагогів вміння щодо підготовки та проведення соціально-педагогічного тренінгу різного соціального спрямування, різним категоріям клієнтів соціальних служб.
Адже сьогодні не можна уявити собі практичної діяльності соціального педагога без різних видів групової роботи з дітьми та дорослими. Однією із форм такої роботи є активне соціальне навчання соціально важливим навичкам, яке реалізується у формі групових тренінгів. Це досить динамічна форма навчання, в ході якого відбувається активне засвоєння знань, умінь та навичок, бо воно відповідає реаліям сучасного життя.
Соціально-педагогічний тренінг – це особлива форма групової роботи зі своїми можливостями, обмеженнями, правилами і проблемами. Він навчає новим навичкам, допомагає соціалізації особистості. Його особливість у тому, що навчає учасників займати активну позицію, а засвоєння навичок відбувається в процесі переживання, особистого досвіду поведінки, відчування, дії.
В ході навчання студенти ознайомилися з особливостями тренінгової роботи, структурою проведення тренінгового навчання, основними завданнями тренінгу, використанням різноманітних методів спрямованих на забезпечення ефективності групової взаємодії в навчальному середовищі, навчалися аналізувати соціально-психологічні ситуації з власної точки зору і позиції партнера, розвивати в собі здібності пізнання і розуміння себе й інших у процесі спілкування. Викладач - проф. В. Ковальчук провів для студентів різні види тренінгів, а на підсумковому занятті кожен зміг презентувати власний тренінг. Зокрема, Н. Кравчук провела тренінг «Складові гарного настрою», І. Бологан – «Розвиток комунікативних навичок», Я. Блоцька -«Створення середовища без упереджень», А. Денисенко – «Розвиток толерантності у підлітків», Н. Ніконенко – «Здоров’я – найбільший скарб», А. Капля – «Розвиток креативності у дітей та підлітків», C. Котівська представила релаксині техніки, М. Луг та А. Баканін – «Соціалізація особистості».
Як відмічає В. Ковальчук, студенти досить впевнено справилися з творчим завданням, адже у кожного з них за плечима уже є певний досвід професійної діяльності. Студенти, ж у свою чергу, зазначили професійну спрямованість занять, пізнавальність, неординарність проведення та високу зацікавленість.
Ярослав Рудик,
заступник декана гуманітаро-педагогічного факультету