Обговорення ОП «Право» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти та ОП «Право» другого (магістерського) рівня вищої освіти.

18 February 2025, 18:18

 

Чергове засідання кафедри теорії та історії держави і права, у якому взяли участь всі науково-педагогічні працівники кафедри та допоміжний персонал, було присвячене нагальним питанням її життєдіяльності. Під час засідання були розглянуті питання, передбачені в порядку денному, в тому числі і  обговорення ОП «Право» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти та ОП «Право» другого (магістерського) рівня вищої освіти.

Цьогоріч розпочалося викладання  на кафедрі теорії та історії держави і права надзвичайно цікавої дисципліни «Демократія: від теорії до практики» відповідно до  навчального плану ОП «Право» другого (магістерського) рівня вищої освіти, яка базується на світовій методології IFES з громадянської освіти для університетів під назвою «Посилення залученості через освіту для демократії» (Strengthening Engagement through Education for Democracy – SEED). Здобувачі вищої освіти магістерського рівня юридичного факультету разом з викладачами цієї дисципліни професором Людмилою Міхневич та старшим викладачем Анною Мельник  активно працюють над створенням студентських проектів громадянської дії, що в свою чергу дає можливість  студентам критично оцінити свою роль у сприянні демократичним змінам.

В рамках курсу забезпечується менторська та експертна підтримка від тренерської мережі IFES з громадянської освіти дисципліни  «Демократія: від теорії до практики». У світлі рекомендацій наданих тренерами, виникла потреба перенесення даної дисципліни з навчального плану ОП «Право» другого (магістерського) рівня вищої освіти до навчального плану  ОП «Право» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Обґрунтовується це тим, що громадянські компетентності повинні формуватися у здобувачів вищої юридичної освіти фактично з перших років її набуття. Окрім того, можливість формування цих  знань та навичок дають програмні компетентності ОП «Право» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, а саме:  ЗК11. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства; усвідомлення цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідності його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні, ЗК12. Здатність усвідомлювати рівні можливості та гендерні проблеми; СК2. Здатність аналізувати ретроспективи розвитку правових явищ та процесів у контексті їх впливу на сучасну правову систему, СК3. Цінування та повага до гідності людини як найвищої соціальної цінності, розуміння її правової природи та РН 9. Самостійно визначати ті обставини, у з’ясуванні яких потрібна допомога, і діяти відповідно до отриманих рекомендацій, РН 17. Працювати в команді, забезпечуючи виконання завдань команди.

Набуття цих програмних компетентностей чітко відповідає пункту третьому тривимірного підходу  до викладання дисципліни «Демократія: від теорії до практики» зазначеного в передмові навчальних матеріалів до цього курсу  IFES з громадянської освіти : «..протягом усього семестру студентів заохочують створювати власні проекти громадянської дії. Такий підхід дозволяє студентам вирішувати проблеми у своїх громадах; проблеми, які вони самі визначають та про які піклуються. Незалежно від того, вирішують вони питання ґендерної нерівності чи захисту прав меншин, цей підхід дозволяє студентам уявити, як вони могли б узяти управління ситуацією у власні руки, та критично оцінити свою роль у сприянні демократичним змінам».

Тому, на  засіданні кафедри було одноголосно підтримано запропоновану пропозицію в.о. завідувача кафедри Ірини Єрмоленко внести зміни до ОП «Право» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти до навчального плану у освітньому (4) семестрі дисципліну ОК «Демократія: від теорії до практики» (загальний обсяг 3 кредити (90 год.) з них: аудиторного навантаження 8 год. – лекційних занять та 22 год. практичних занять).

З пропозицією щодо  передбачення у навчальному плані таких вибіркових компонентів: «Конфлікт у праві», «Ювенальне право» для 3 курсу, 5 семестр, та «Правове письмо та документування», «Гендерний принцип у праві» для 3 курсу, 6 семестр виступила доцент Олена Попова, яка також була одноголосно підтримана.

Заслухано було членами кафедри і пропозицію внесення змін і до ОП «Право» другого (магістерського) рівня вищої освіти до навчального плану старшого викладача Світлани Авраменко: у весняному (2) семестрі ввести ОК дисципліну «Нормопроєктування та юридичну техніку» замість дисципліни ОК «Демократія: від теорії до практики» та дисципліну ОК «Етичні засади правничої діяльності» ввести у осінньому (3) семестрі, а також кількість вибіркових компонентів кафедри зменшити до двох дисциплін запропонованих доцентом Оленою Чомахашвілі: «Штучний інтелект в юридичній діяльності» та «Юридичний супровід у благодійній діяльності». Особливий інтерес серед викладачів кафедри викликала дисципліна «Штучний інтелект в юридичній діяльності». Дану дисципліну  запропоновано було в.о. завідувачем кафедри Іриною Єрмоленко поки апробувати як мікрокурс, призначений для широкого кола слухачів. Всі зазначені вище пропозиції були одноголосно схвалені викладацьким складом  кафедри.

Олена ПОПОВА,

доцент кафедри теорії та історії

держави і права;

Світлана АВРАМЕНКО,

старший викладач кафедри теорії

    та історії держави і права

 

Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook