Побудова особистого бренду: для кого, для чого, як? На факультеті захисту рослин, біотехнологій та екології пройшов «Ярмарок вакансій».
«Ярмарок вакансій» — це зустріч, де роботодавці презентують свої компанії, вакансії та стажування студентам, що в пошуках роботи за спеціальністю. Зустріч, де з власниками державних структур та приватних бізнесів можна поспілкуватися в неформальних умовах, дізнатися в менеджерів про характер та особливості роботи, розмір заробітної плати, про володіння необхідними знаннями та якостями. Факультет захисту рослин, біотехнологій та екології активно співпрацює з Радою роботодавців та залучає до партнерства нові компанії, аби готувати майбутніх фахівців, які відповідають вимогам сучасного ринку праці, організовувати для них науково-дослідну роботу, розкривати потенціал студентів, залучати їх до саморозвитку, а також працевлаштовувати студентів після закінчення навчання.
8 жовтня 2024 року на факультеті захисту рослин, біотехнологій та екології пройшла зустріч роботодавців зі студентами під назвою «Ярмарок вакансій». Напередодні, для того, аби роботодавці якісно підготувалися до заходу, краще розуміли запити студентів та їх можливості, здобувачі заповнили анкету. З вітальним словом до учасників заходу звернулася декан факультету Юлія Коломієць. Вона щиро подякувала присутнім роботодавцям за активну співпрацю, наголосивши на актуальності проведення івенту. Юлія Василівна підкреслила, що такі заходи завжди мають позитивний результат для обох сторін: студентам вони допомагають отримати перший досвід роботи за спеціальністю, а роботодавцям — знайти молодих й цілеспрямованих спеціалістів. «Ярмарок вакансій» розпочав голова Ради роботодавців факультету, генеральний директор компанії BioNorma Ярослав Чабанюк. Пан Ярослав побудував свою презентацію на тему «Особистий бренд» за допомогою ігрової навчальної платформи, використовуючи елементи опитування та обговорення.
Що необхідно для досягнення успіху в своїй професії? Цілеспрямованість, наполегливість, мотивація, дисципліна, навички, натхнення. На думку Ярослава, досягнення успіху неможливе без постійного розвитку та навчання, тому здобувати знання потрібно все життя. Що ж таке особистий бренд? Особистий бренд — це те, що люди говорять про вас, коли ви не знаходитесь в кімнаті. Він відображає вашу унікальність, цінності, професійні навички. З чого розпочати побудову особистого бренду? Аудит. Необхідно провести аналіз, де ви зараз знаходитесь, прописати умовну точку «А», свої початкові дані, зрозуміти, як би ви себе презентували, попіклуватися про приємний зовнішній вигляд. Крім того, при побудові особистого бренду потрібно знайти коло однодумців, а також наставника, який буде допомагати вам, стане вашим тренером для того, аби ви швидше рухатися до мети. Не забувайте й про самомотивацію, придумайте собі так звані «плюшки» — винагороду, яку отримаєте в якості заохочення себе до активної праці. «Коли краще стартувати? Починати можна в будь-якому віці, проте краще починати одразу: чим раніше почнете, тим швидший буде розвиток», — говорить Ярослав.
«Ісаак Ньютон сказав: якщо я бачив далі за інших, то лише тому, що стояв на плечах титанів. Правильне оточення буде позитивно впливати на вас та прискорить ваш розвиток. Жуль Ренар писав: людина, якій пощастило — це людина, яка робила те, що інші тільки збиралися зробити. Ми справді довго вагаємося і не робимо, що плануємо, навіть не починаємо, це важливо відстежувати та змінювати», — промовив пан Ярослав. Побудова особистого бренду неможлива без розвитку. Розвивати потрібно уміння говорити, слухати й чути, добре писати, уміння вести переговори, публічно виступати, володіти мовою жестів, розвивати грамотність, хороші манери, знання англійської мови, а також розвивати креативність, пунктуальність, нетворкінг, почуття гумору, уміння фокусуватися, мотивувати, приймати зміни, подавати ідеї тощо.
«На мою думку, головним мірилом побудови якісного особистого бренду є гроші. Предметом власної гордості можуть бути проєкти, карʼєрні досягнення, написана книга. Суспільним визнанням можуть стати нагороди, звання, дипломи, місця в рейтингах», — говорить Ярослав Чабанюк. Війна не скасувала правила, на яких базується комунікація, а посилила їх значення. Людина при побудові особистого бренду повинна мати чітку позицію щодо ситуації в країні, «не все так однозначно» та «я поза політикою» більше не працює, зазначає спікер.
За правильні відповіді під час опитування, учасники гри накопичували бали й найкращі студенти отримали брендовані подарунки від компанії BioNorma, які вручив Ярослав Чабанюк. Далі, пан Ярослав відповідав на запитання, які цікавили аудиторію: які вимоги до працівників, як часто всередині компанії відбуваються зміни, скільки часу потрібно для розкрутки особистого бренду працівника з екологічної оцінки, яке у спікера ставлення до чату GPT, скільки часу пішло на створення компанії і найголовніше питання, яке очікували почути присутні: «Хто веде сторінку Ярослава в соціальних мережах та займається побудовою його особистого бренду».
Вадим Лук'яненко, радник директора та співвласник компанії Plant Agro, представив українського дистриб'ютора насіння, добрив, засобів захисту рослин. Пан Вадим пояснив, що компанія готова приймати в команду молодих співробітників, адже середній вік працівників складає 27 років. Він наголосив на тому, що менеджери компанії обовʼязково мають водити автомобіль, адже важлива мобільність, та розуміти й розмовляти англійською мовою. Вадим зазначив, що в компанії є люди, які займаються віддаленою роботою, які поєднують дві роботи одночасно, є люди, яких залучають лише на аутсорс, що говорить про їх сучасний підхід до найму працівників. Наприкінці, пан Вадим запросив охочих на екскурсію в офіс компанії.
Галина Болотенко, керівник відділу продажів, представила компанію Pro Green. Вона детально розповіла про компанію, наголосивши на тому, що це сімейна компанія. «Ми пропонуємо повний спектр техніки, матеріалів та послуг по догляду за газонами. Постачаємо найкращі сорти насіння, які на даний момент доступні на Європейському ринку, мають лідируючі позиції в рейтингу NTEP USA. Крім того, постачаємо професійні добрива для газонів, фарби для розмітки, вимірювальне обладнання, всю необхідну техніку. До того ж компанія надає повний комплекс робіт з реновації й догляду за газонами: натуральними, гібридними, штучними», — говорить пані Галина. Вона закликала студентів більше проявляти ініціативу, бути активними та не боятися змін.
Леся Козловська, керівник HR відділу BioNorma, представила презентацію, де чітко окреслила ситуацію з персоналом у 2024 році, розповіла про кадровий голод, дефіцит кваліфікованих працівників та зміни зарплати при первинному наймі в динаміці. Крім того, пані Леся дала студентам рекомендації по резюме, зазначила вимоги компанії, підкреслила, що можна працювати, як на самому виробництві, так і в лабораторіях Інституту Агробіології, виконавчим директором якого є Ірина Бровко. До того ж на базі Інституту студенти можуть писати дипломну наукову роботу. До речі, за статистикою, 30% випускників, що працюють в компанії після університету є випускниками саме НУБіП України.
Сергій Даценко, керівник представництва SHARDA CROPCHEM LTD — індійської агрохімічної компанії, яка динамічно розвивається та має міцну позицію на глобальному ринку засобів захисту рослин. Пан Сергій наголосив, що необхідно добре володіти англійською мовою, адже мова відкриває шлях до розвитку, до інвестицій та вільної комунікації. «Керівник шукає членів команди, а не окремих гравців, памʼятайте про це. Для першого досвіду вибирайте правильну компанію та гарного наставника, навіть при меншій заробітній платі, адже в майбутньому ви отримаєте більше. Правильно себе презентуйте, слідкуйте за трендами, спілкуйтеся з різними людьми, займайтеся спортом, навчіться грамотно працювати зі штучним інтелектом, будьте собою. Цінуйте себе, свої знання й не продавайте себе дешево. Не забувайте, ви можете досягти все, про що мрієте!», — говорить пан Сергій.
Катерина Гринчук, викладач кафедри екобіотехнології та біорізноманіття, заступник директора з комерційної діяльності, представила Всеукраїнський науковий інститут селекції (ВНІС) — провідну селекційну компанію України, лідера серед виробників насіння соняшнику, кукурудзи, ріпаку озимого, цукрової кукурудзи та зернобобових культур. Вона підкреслила, що економіка нашої держави залежить від аграрного сектору, тому роботи на ринку праці вистачає. Саме в НУБіП України можна здобути освіту біотехнолога в аграрному направленні, що дає велик можливості на майбутнє. Катерина пояснила, які вимоги висуваються до кандидата, де шукати відкриті вакансії, підкреслила, що в компанії можна працювати в офісі, а можна займатися наукою, запросила біотехнологів факультету не зволікати й подавати резюме.
Зустріч пройшла в дружній атмосфері, між роботодавцями та студентами вийшов цікавий та конструктивний діалог. Студенти поділилися зворотнім звʼязком, своїми страхами при отриманні роботи за спеціальністю та думками щодо карʼєрного росту. Роботодавці неабияк зацікавлені у випускниках факультету захисту рослин, біотехнологій та екології, адже студенти під час навчання отримують всі необхідні знання та навички. Більше того, майже всі роботодавці це випускники університету й факультету, тому вони щоразу знаходить в стінах НУБіП України обізнаних, цінних працівників та надійних колег.
Щиро бажаємо студентам вдалих співбесід, кар’єрного та професійного зростання! Крім того, вдячні стейкхолдерам факультету за участь та активну співпрацю! Окрема подяка відділу з працевлаштування випускників та видачі документів про вищу освіту НУБіП України, зокрема, начальнику відділу Лідії Галайдюк за допомогу в організації даного заходу!
Наталія Батрак