PhD: екватор освітнього процесу аспірантів першого та другого років навчання

October 17, 2022
НУБіП України

 

У зв’язку з інтенсивними військовими обстрілами рф столиці України, за ініціативи ректорату Університету, освітній процес в НУБіП України впродовж минулого тижня проходив у дистанційному форматі. Не виключенням було і викладання дисциплін для здобувачів аспірантури першого та другого років навчання.

   Враховуючи тяжкі умови воєнного стану, відділ аспірантури продовжує здійснювати регулярне опитування здобувачів третього освітнього рівня, а тому зустрілись із старостою 4 групи 1 року навчання Антоніною Гайдамак.

  • Шановна Антоніно, як Ви можете в загальному описати Ваше очне навчання в аспірантурі НУБіП за нинішніх військових умов?

— Для мене поточні обставини – це справжнє випробування на моральну стійкість, а також вагомий досвід і нові знання. Моє особисте враження від поточного навчання: для мене вже минуло 20 років після закінчення нашої “alma mater”, а тому відвідувати регулярно лекції, робити домашні завдання, готувати практичні, реферати та доповіді досить не звично та, часом, досить, складно. Навантаження зростає, доводиться докладати значних зусиль для підготовки до практичних занять.

  • Яка дисципліна Вам найбільше «припала до душі»?

— За студентських часів ніколи не розуміла філософію, але зараз виявилось, що просто раніше мені не зустрівся справжній викладач філософії науки, який реально може зацікавити предметом і настільки доступно викласти матеріал. Наразі, викладання матеріалу Вірою Додоновою не залишає жодних проблем з розумінням обговорюваної теми, що в свою чергу призводить до зацікавленості. Особисто я у захваті від наших дискусій на практичних заняттях, навіть із задоволенням витрачаю час на більш поглиблене вивчення теми, з якої необхідно підготувати доповідь.

  • Чи є для Вас корисною дисципліна «Комп’ютерна обробка інформації»?

— Так, звичайно, дуже корисними є практичні заняття, що реально знадобляться для написання наших дисертаційних робіт. Певно для людей, які дотичні до ІТ в цьому предметі немає нічого нового, проте для мене це цілий новий світ. Справді йде багато часу на розбір цих процесів, проте в даному випадку аспірант на сто відсотків впевнений, що ці знання однозначно знадобляться в подальшій роботі.

  • Ви, як майбутній науковець та педагог відвідуєте дисципліну «Педагогіка та управління навчальним закладом»?

— Щотижня долучаюсь як дистанційно, так, по можливості, очно, адже даний предмет – це досить цікавий варіант подати інтуїтивно очевидні речі у формі академічних понять, правил та формулювань, що певною мірою ускладнює сприйняття цієї інформації мозком і призводить до певного когнітивного дисонансу. В той же час це тренує аспіранта в умінні викласти інформацію у академічному стилі та надати їй коректного стилю наукового письма. Окрема подяка ректору Станіславу Ніколаєнку, за його підтримку та лекції, що спрямовані на підготовку аспірантів не тільки як майбутніх викладачів, а і управлінців в освітній сфері.

  • Чи можемо стверджувати, що Ваш рівень англійської мови на фінішній прямій до «Proficient» рівня?

— Академічна англійська – досить складна дисципліна, проте цікавий підхід викладача, що поєднує візуалізацію, аудіювання та дискусію в групі, дає чудовий результат. Справді цікава та корисна інформація та вклад у майбутнє. Прекрасно, коли після заняття лишається присмак, що працював не дарма.

  • Чи є корисною для Вас дисципліна «Організація проведення наукових досліджень»?

— Так, досить корисною є даний предмет, адже завдяки лекціями нам деталізують вплив особливостей ринкових відносин в сучасних умовах при написанні наукових текстів, розповідають про необхідність дотримання академічної доброчесності, розповідають про дослідницькі можливості нашого університету та важливість формування нашого наукового світогляду, деталізують можливості щодо міжнародних стажувань та навчальних платформ. Також, завідувач відділу аспірантури нам вже повідомив, що найближчим часом лекції для нас проведуть представники Міністерства освіти і науки України, а також Міністерства аграрної політики та продовольства України. Вважаю, що досвід визначних постатей та проведення гостьових лекцій має досить важливе значення для професійного розвитку аспірантів у всіх галузях наукового процесу.

  • Що б Ви хотіли побажати Всім нашим здобувачам аспірантури?

— Наразі, хотілося б, щоб у нас у добі було на кілька годин більше, щоб встигати поєднувати аспірантуру, роботу, сім'ю і ще трішки вистачало на нормальне відновлення організму. А взагалі, хочу привітати всіх з минувшим святом Покрови Пресвятої Богородиці, Днем козацтва та захисника України! Бажаю нам усім успіхів, найскоршої спокійного навчання та мирного неба над всією Україною! Віримо, що наша перемога вже близько!

  • Дякуємо за щиру розмову та відверті відповіді.

Крокуємо до перемоги разом!
Слава Україні!
Героям Слава!

Надія Міняйло,
заступник завідувача відділу аспірантури
Антоніна Гайдамак,
аспірантка 4 групи 1 року навчання

 

 
 
Набір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook