Психологічна та соціальна адаптація до освітньо-культурного простору є запорукою успішного навчання іноземних студентів НУБіП України

4 березня 2019 року
    Упродовж усього життя людині доводиться адаптуватись до різних ситуацій. Проблема адаптації до умов оточуючого середовища, зокрема навчання, є однією з актуальних, що особливо гостро визначається для іноземних громадян.

   Для успішного управління навчально-виховним процесом іноземних студентів необхідно враховувати, що зі вступом до університету вони потрапляють у незвичне для них соціальне, мовне та національне середовище, до якого їм належить адаптуватися. Ефективність навчання іноземців залежить від пропедевтичної підготовки, що проходить на підготовчих курсах університету. Студенти, що приїжджають здобути освіту в Україні, характеризуються різним рівнем здібностей до навчання, психологічним станом, поведінкою у соціумі, очікуваннями. Знання й урахування викладачами вищезазначених характеристик сприятиме створенню стратегії успішного управління навчально-пізнавальною діяльністю даного контингенту і підвищення якості їх навчання.

   Вирішуючи питання успішної адаптації, а також розширення уявлення щодо міжкультурної та етнічної ідентифікації для іноземних студентів університету проводився тренінг «Вчимося навчатися і жити разом».

   Захід мав на меті актуалізацію індивідуально-психологічного потенціалу особистості; задоволення потреби в соціальному й професійному самовизначенні; формування ефективної комунікативної взаємодії, в аспекті міжособистісної та групової міжкультурної комунікації, оскільки іноземний студент постійно стикається з необхідністю вибудовувати міжособистісні і когнітивно-особистісні взаємини з оточуючими.

   У процесі роботи були запропоновані вправи спрямовані на організацію нового стилю життєдіяльності та включеності суб’єкта навчання в міжособистісну взаємодію через вміння самопрезентації за допомогою асоціативних засобів, а також формування установки на самопізнання, самоаналіз й саморозвиток скрізь призму власної етнопсихологічної індивідуальності та неповторності.
 
 
  Заключним етапом тренінгу була невербальна взаємодія спрямована на відчуття розкутості та впевненості у власних діях, формування навички фіксації невербальних проявів оточуючих і їх інтерпретацію.

   Така групова взаємодія створила уявлення про національно-психологічні характеристики суб’єктів навчання, урахування яких надасть змогу обирати найбільш ефективні засоби психолого-педагогічного впливу у процесі загальноосвітньої підготовки іноземних студентів та виявляти шляхи їх успішної адаптації до нової педагогічної системи й іншомовного соціокультурного середовища.

 

 

 
 
   Тренінг пройшов у злагодженій та дружній атмосфері. Учасники отримали позитивні емоції, дізналися більше інформації про свої особистісні характеристики та один про одного.

Чекаємо нових зустрічей!
 
Лариса Афанасенко
доцент кафедри психології
Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015