Продовжуємо тренінг із написання проектних заявок: визначаємо цілі

1 червня 2018 року

     31 травня 2018 року за ініціативою начальника науково-дослідної частини НУБіП України Володимира Отченашка відбувся другий етап тренінгу з написання проектних заявок з метою залучення додаткового фінансування для реалізації ідей науково-педагогічних працівників університету.

     Участь у тренінгу взяли представники гуманітарно-педагогічного та економічного факультетів, факультетів аграрного менеджменту, землевпорядкування, тваринництва та водних біоресурсів, інституту післядипломної освіти та інших структурних підрозділів університету.
     Навчання проводила завідувач кафедри виробничого та інвестиційного менеджменту Лідія Шинкарук, асистувала – доцент кафедри Тетяна Лобунець.

     Після короткого нагадування матеріалу, який був представлений на першому етапі тренінгу, учасникам було запропоновано сформувати групи та розпочати роботу над проектними заявками з визначення назви проекту. Кожна група отримала «паперове поле» для систематизації та структуризації інформації, яка буде відображена в заявці, і розпочалася робота …

     Найважливішим етапом у підготовці проекту є описання головної проблеми, яку в результаті його реалізації має бути вирішено. «Проблемна ситуація» відображає стан справ, який потрібно виправити. Саме для цього розробляється проект і здійснюється пошук необхідних ресурсів для його реалізації. Чітке визначення проблеми є ключовою передумовою успішного планування та реалізації проекту. Якщо проблема визначена невірно, то ймовірно, що виникнуть складнощі з постановкою цілей проекту, а з рештою і отриманням фінансування.

     Після визначення центральної проблеми, всі активно зайнялися постановкою мети і цілей проекту, формулювання яких має відповідати загальновизнаним критеріям SMART. Мета або основна ціль проекту – це загальна декларація того, що має бути зроблено. Вона описує призначення проекту – безпосередньо його кінцевий результат.

     Виконавши попередні завдання учасники перейшли до наступного етапу – побудови «дерева» проблем, причин на їх наслідків. На його основі відбувається формування «дерева» цілей, за допомогою якого відображаються мета, завдання та результати, які мають бути досягнуті в процесі реалізації проекту.

     В якості домашнього завдання учасники тренінгу повинні допрацювати свої «дерева», побудувавши чіткі причинно-наслідкові зв’язки між конкретними проблемами, цілями щодо їх вирішення і логічно передбачуваними результатами.

     Наступну зустріч заплановано провести рівно за тиждень – у наступний четвер 7 червня.

Тетяна Лобунець
 

Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій