Що зробити, щоб підготувати наукову статтю до Web of Science?

21 червня 2016 року

     Саме на це та ряд інших, болючих для українських науковців питання, пов’язані з підготовкою магістрів та аспірантів, організацією науково-педагогічної діяльності в виші, особистим професійним вдосконаленням та науковим ростом почули відповідь та отримали рекомендації учасники міжнародного науково-практичного семінару «Як стати успішним науковцем на міжнародному рівні», що проходив в університеті 15-17 червня 2016 р.

     Почесними лекторами семінару були професор Яцек Козел (Державний Університет Штату Айова, США) та д-р Яцек Марковський (Вроцлавський природничий університет, Польща).

     Семінар проходив англійською мовою, а лекції закордонних лекторів супроводжувалися для більш точного розуміння змісту, попередньо підготовленими перекладами їхніх презентацій.
     То ж учасникам з навіть порівняно низьким рівнем англійської мови було легко зрозуміти виступи, проаналізувати представлений матеріал і зробити важливі висновки. 

     Наприклад, щодо типових помилок при підготовці наукової публікації: «Ви не приділяєте спеціального часу для написання в щоденному розкладі роботи; Ви приділяєте неправильний час; Ви не уявляєте скільки часу займе процес написання; Ви вважаєте, що все повинні зробити самі; завдання, які Ви окреслили занадто складні; Ви не пам’ятаєте, що потрібно зробити; неправильна організація місця роботи», – це лише конспективні нотатки, які розгорнуто, на прикладах пояснював проф. Яцек Козел

     До основних стратегій успішного наукового публікування належать: розміщення статей в кращих міжнародних журналах; використання останніх статей цього журналу в якості шаблону; виділення значення та новизни дослідження, представленого в статті; уникнення публікування платних статей у відкритому доступі; здійснення рецензування з метою навчитися писати власні статті. 
     Учасники семінару під керівництвом американського професора проаналізували причини прийняття статей до друку та відхилення їх на доопрацювання.

     До рекомендацій підготовки гарної статті належить: здійснення докладного огляду літератури з використанням порталу Web of Science; чітке окреслення завдань, які відповідають прогалинам, виявленим на підставі аналізу досліджень, здійснених закордонними вченими з вашої сфери; правильно написана анотація та вдала назва статті. Ці, на перший погляд, зрозумілі і всім відомі рекомендації, в дійсності не дотримуються в статтях, що надходять до редакцій визнаних закордонних журналів. Підтвердженням цього є низький показник наукових публікацій НПП НУБіП України в журналах, що входять до бази Web of Science (табл. 1). 

Таблиця 1. Порівняльні дані щодо наукових публікацій в
Державному університеті Штату Айова та деяких університетів Польщі і України
 

Університет

Кількість публикацій в 2015 (Web of Science)

Показник міжнародного рейтингу в 2015, QS

Академічний рейтинг университетів світу (2015)

Times Higher Education Всесвітній універсиетський рейтинг (2015-2016)

США (всього)

1 685 000

     

Державний університет штату Айова

7 678

355

151-200

251-300

Польща (всього)

91,800

     

Ягелоньский університет (Краків)

7 040

411-420

301-400

601-800

SGGW (Варшава)

370

-

-

-

Вроцлавський природничий університет

200

-

-

-

Україна (всього)

12 860

-

-

-

НУБіП Украини

24

     

Львівский національний аграрний університет

10

     

      То ж прагнути є до чого. Крім того без публікацій у міжнародних журналах Web of Science немає шансу отримати міжнародний грант, що до певної міри пояснює низькі показники отримання грантів українськими вченими.
     Проте, все ж 24 публікації авторства НПП НУБіП України опублікувалися! То ж є на кого рівнятися і у кого вчитися!
     На необхідність взаємного обміну досвіду теж звертав увагу проф. Яцек Козел.

     В циклі своїх виступів він зупинився також на діяльності Центру передового досвіду в навчанні та викладанні (Center for Excellencein Learningand Teaching) в структурі Університету Штату Айова. Метою функціонування Центру є підтримка, заохочення та підвищення ефективності викладання і навчання студента в університеті. Результатом є «культурні зміни», спричинені поширенням кращого досвіду в навчанні та викладанні в передовому університеті. В Центрі працює спеціально підібраний персонал та використовуються спеціальні програми вдосконалення методичних компетенцій для викладачів і аспірантів. А кожен викладач, який прагне зробити кар’єру в університеті, повинен пройти поважну методичну підготовку, в процесі якої не лише опанувати певними навчальними дисциплінами та продемонструвати на практиці педагогічну майстерність і володіння інтерактивними методиками, але й розробити власний навчальний курс і розмістити його для онлайн-освіти.

     Програма семінару крім теоретичної передбачала також практичну частину, під час якої його учасники під керівництвом доцента Вікторії Арестенко, ознайомились з процедурою реєстрації на основних міжнародних наукових порталах та спробували особисто створити власний профіль на них.
     Людмила Данкевич в рамках варштатів з ділової англійської мови розглянула з учасниками рекомендації підготовки успішного абстракту своєї статті англійською мовою.

     Завершився семінар урочистим врученням міжнародних сертифікатів, підписаних закордонними лекторами. 

Наталія Демешкант,
керівник підрозділу професійного розвитку кадрів 

Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook